Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی خادمی از برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ خادمی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که به منظور بررسی پروژه های عمرانی به ریاست استاندار لرستان برگزارشده بود ،اظهار کرد: به دنبال سیل فروردین ماه ۹۸ ،حدود ۱۳۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در استان لرستان در حال اجرا است که در این جلسه، روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: خوشبختانه پروژه های مذکور از پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی برخوردارند گرچه در مواردی هم  به دلایلی مثل صعب‌العبور بودن منطقه یا ضعیف بودن پیمانکار یا عدم استقبال پیمانکاران به دلیل تامین منابع اعتبار از محل اوراق و اسناد با زمان بازپرداخت چند ساله و دلایل این چنینی دچار مشکل هستند که تصمیماتی در خصوص تسریع در روند اجرای آنها نیز اتخاذ شد.

خادمی  ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که ۱۳۰۰ پروژه مورد نظر تا پایان سال تکمیل شوند، تصریح کرد: برخی دیگر از پروژه ها به دلیل کامل نبودن اعتبار به صورت نیمه تمام باقی مانده که پیگیر اعتبار برای تکمیل آنها هستیم.

او یکی دیگر از موارد مهم مطرح شده در جلسه امروز را لایروبی رودخانه های استان عنوان کرد و  گفت: این موضوع از چند نظر مهم است هم برای تاسیساتی که اطراف رودخانه ها قرار دارند مثل جاده ها ،تاسیسات آب ، برق و گاز و همچنین روستاهای مجاور رودخانه ها و همچنین از نظر مهندسی خود رودخانه ها و مسیر جریان آب آنها که لایروبی در این زمینه بسیار مهم است و امروز مصوب شد امور آب استان و اداره کل  راهداری با همکاری نقاطی که مشکل دارند را شناسایی و نسبت به مهندسی رودخانه و هدایت مسیر آن اقدام کنند.

استاندار لرستان در خصوص آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان، یادآورشد: استان لرستان در بین استان‌های کشور با توجه به اینکه بیشترین جنگل های زاگرس را دارد ،خوشبختانه به دلیل اقداماتی که در این زمینه انجام شده، میزان آتش‌سوزی‌ها نسبتا پایین است و لازم است در این زمینه هشیار بوده و مراقبتها را بیشتر کنیم و مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند. دکتر خادمی در این زمینه گفت تاکنون در سطح استان ۵۸۰ هکتار آتش سوزی داشته‌ایم که عمدتاً  آتش سوزی ها در مراتع انجام شده و جنگل تقریباً سالم مانده است.

 استاندار لرستان در پایان خبر از برگزاری مانور آمادگی در مقابل زلزله ۷-۶ ریشتری در شهر خرم‌آباد داد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد .

د

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله سیل مانور عمرانی خرم آباد رودخانه ها آتش سوزی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت

پس از وقوع زلزله ۷.۴ ریشتری اخیر در بخش‌هایی از تایوان، تاکنون زمین‌لرزه‌های متعددی در این مناطق رخ داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده در همین رابطه اعلام کرده است موج جدیدی از پس‌لرزه‌ها بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) تایوان را لرزاند.

قوی‌ترینِ این لرزه‌ها به بزرگی ۶.۱ ریشتر بود. این لرزش که به عنوان یک پس‌لرزه ثبت شده است در ۲۸ کیلومتری جنوب شهر «هوالین» و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

تاکنون تلفاتی ناشی از وقوع این پس‌لرزه‌ها گزارش نشده است. با این حال به دو ساختمان که پیش از این تخلیه شده بودند، خساراتی وارد شده است.

به گزارش یورونیوز، بزرگی شش زمین‌لرزه دیگر ۴.۵ تا ۶ ریشتر بود و همگی در نزدیکی شهر هوالین اتفاق افتادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت