Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری مجمع فوتبال استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: فدراسیون فوتبال در حال پیگیری طرح استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی است، اما ایجاد این سیستم یک فرآیند زمان‌بر است.

او با بیان اینکه ممکن است بتوانیم این سیستم را در نیمه دوم فصل بعد لیگ برتر اجرایی کنیم،افزود: برای ایجاد سیستم کمک داور ویدئویی باید یک روندی طی شود و تنها موافقت فدراسیون کافی نیست بلکه تایید فیفا را نیز می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون در حال پیگیری اجرای این طرح در فوتبال کشورمان است، ادامه داد: بخشی از مقدمات کار در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم برای فصل بعد از این، سیستمی را که همه کشور‌های صاحب فوتبال دنیا نیز به دنبال بهره‌گیری از آن هستند، استفاده کنیم.

او با اذعان به اینکه برخی اشتباه‌ها در داوری‌ها اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: اشتباه بخشی از داوری در فوتبال است و این اشتباه ها در همه جا وجود دارد، اما بدون شک هیچ عمدی در کار نیست.

بهاروند تصریح کرد: با توجه به زمان‌بر بودن روند ایجاد سیستم کمک داور ویدئویی، امیدواریم که در نیم‌فصل دوم لیگ آینده از این سیستم در داوری‌ها استفاده کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص ادامه لیگ‌ها در شرایط کرونایی گفت: ما در برگزاری لیگ فوتبال تابع قوانین فیفا و قوانین داخلی از جمله مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستیم.

او با بیان اینکه لیگ فوتبال را نمی‌توان تعطیل کرد، افزود: ما هم همچون بسیاری از کشور‌های صاحب فوتبال که تابع قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی خود هستند و در این شرایط لیگ فوتبال‌شان را برگزار می‌کنند، رقابت‌های لیگ را از سر گرفتیم و خوشبختانه مسابقات به شکل خوبی در حال برگزاری است و تاکنون نیز هیچ اتفاقی برای ورزشکاران نیفتاده است.

بهاروند در پاسخ به اینکه وضعیت تیم ملی در حال حاضر چطور است؟ اظهار کرد: در حال حاضر سرمربی تیم ملی به طور جدی در حال رصد بازیکنان و همچنین بازی‌های لیگ است. یک تیم نیز تشکیل داده و با سفر به شهرستان‌ها مسابقات را رصد و بازیکنان را زیرنظر دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای فوتبال کشورمان اظهار امیدواری کرد تیم ملی بتواند در چهار بازی پیش رو با کسب حداکثر امتیاز به مرحله بالاتر صعود کند.

سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در ارتباط با حضور کفاشیان در فدراسیون و شایعاتی در خصوص استعفای او اظهار کرد: آقای کفاشیان هیچ وقت به صورت کتبی استعفا نداده بنابراین ما در فدراسیون در خدمت وی هستیم.

بهاروند گفت: فدراسیون در بحث استفاده از بازنشسته‌ها، قوانین را اجرا می‌کند و هیچ تخلفی در این حوزه صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه هیچکدام از اعضای هیات رئیسه و نواب بازنشسته نیستند، اضافه کرد: قانونگذار در قانون آورده که افراد بازنشسته نمی‌توانند به صورت تمام‌وقت کار کنند و همین قانون منعی برای فعالیت پاره‌وقت بازنشسته‌ها قائل نشده است؛ و البته فدراسیون فوتبال نیز همین قانون را اجرایی کرده است.

سرپرست فدراسیون فوتبال با اشاره به انتخاب سیدحسین زرگر به عنوان رئیس هیات فوتبال استان گفت: او از چهره‌های شناخته شده در فوتبال است و بدون شک می‌تواند به فوتبال استان سمنان کمک کند.

بهاروند مهمترین مشکل استان‌های کمتربرخوردار در حوزه فوتبال را عدم وجود منابع مالی برشمرد و افزود: باید بخش خصوصی و مسئولان ارشد استانی به کمک هیات فوتبال بیایند چرا که هیات فوتبال در استان‌ها توان لازم برای باشگاه‌داری و تیم داری را ندارد.

بهاروند حضور در لیگ‌های بالاتر را حق جوانان در استان‌ها برشمرد و افزود: نبود همین زیرساخت‌ها و منابع سبب می‌شود که جوانان مستعد این استان‌ها مهاجرت کنند.

او با تاکید بر اینکه مسئولان استانی باید بخش خصوصی استان را به سرمایه گذاری در فوتبال ترغیب کنند، خاطرنشان کرد: البته فدراسیون منابعی را برای کمک به استان‌های کمتر برخوردار اختصاص داده، اما این منابع نیز زیاد نیست لذا برای رشد فوتبال در استان باید مسئولان ارشد استان و بخش خصوصی به کمک بیایند.

بهاروند با بیان اینکه فدراسیون در کنار هیات‌های فوتبال استانی است و به آنها کمک می‌کند، افزود: در همه استان‌ها استعداد‌های خوبی در ورزش و خصوصا فوتبال داریم. میدان دادن به این استعداد‌ها و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال در این استان‌ها کمک کند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال لیگ برتر فوتبال تیم ملی سرپرست فدراسیون فوتبال فوتبال استان استان ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!

کمیته داوران دیدارهای حساس هفته بیست وپنجم را به برادران حیدری سپرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ اسامی داوران هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر بیست‌وسوم مشخص شد که در این میان پیام حیدری دیدار حساس استقلال-تراکتور و بیژن حیدری دیگر دیدار حساس این هفته بین پرسپولیس و سپاهان را سوت خواهند زد. 

 به نقل از ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر به شرح زیر اعلام شد:

سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

شمس آذر قزوین - پیکان

داور: رضا عادل، کمک‌ها: قهرمان نجفی، مرتضی سلمان‌نژاد و فرهاد امینی، ناظر: رحیم رحیم‌مقدم

چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

 هوادار تهران - نفت آبادان

داور: امیرسامان سلطانی، کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، یعقوب سخندان و مسعود حقیقی، ناظر: اسماعیل صفیری

تراکتور تبریز - استقلال

داور: پیام حیدری، کمک‌ها: فرهاد فرهادپور، علیرضا مرادی و علی‌اصغر مؤمنی، ناظر: مسعود مرادی

 مس رفسنجان - گل‌گهر سیرجان

داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی، احمد سلطانی و احسان اکبری، ناظر: علیرضا کهوری

 ذوب آهن اصفهان - نساجی قائمشهر 

داور: مرتضی منصوریان، کمک‌ها: حمیدرضا افشون، علی رعیت و محمدعلی صلاحی، ناظر: محمود رفیعی

 آلومینیوم اراک - فولاد خوزستان

داور: یاسر همرنگ، کمک‌ها: محمد عطایی، محسن حکیم و میثم حیدری، ناظر: محمدرضا اکبریان

 استقلال خوزستان - ملوان انزلی

داور: کوپال ناظمی، کمک‌ها: بهمن عبداللهی، صادق رستمی و یعقوب آشوری، ناظر: ایرج نظری

 پرسپولیس - سپاهان

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: فرهاد مروجی، علی اکبری نوری و علی صفایی، ناظر: رضا سخندان

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • پنالتی استقلال مقابل تراکتور سوخت؟ | کارشناس داوری نظر می دهد
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • عنایتی: از این صحبت‌ها خسته شدم!
  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم