Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با موافقت معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز خلاقیت و نوآوری تحت عنوان اشراق در راستای حمایت و پشتیبانی از صاحبان ایده‌های نو در حوزه های علمیه تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی اعلام کرد:  برای تأسیس این مرکز توافق نامه ای با سورنا ستاری معاون محترم علمی ریاست جمهوری که عهده دار امر حمایت از خلاقیت ها، نوآوری ها و جریان های دانش بنیان در سطح کشور است، حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اشاره به توافق دفتر تبلیغات با معاونت علمی ریاست جمهوری که عهده دار امر حمایت از خلاقیت ها، نوآوری ها و جریان های دانش بنیان در سطح کشور است، اظهار داشت: همچنان که با تاکیدهای خاص رهبری امر حمایت از نوآوری ها، خلاقیت ها و شرکت های دانش بنیان در دستور کار جدی نظام اسلامی قرار گرفته، فضای حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف مانند صنعت و داروسازی عطف توجه به حوزه فرهنگ و فرهنگ دینی شد.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی این فرصت را مغتنم شمرد و با توجه به ایده های خلاقانه ای که طلبه ها و فضلا در سطح کشور دارند، تاسیس مرکز فوق را در زیر مجموعه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در دستور کار قرار داد.

وی یادآور شد: در گذشته طی چند مرحله رویدادهایی در این دفتر و شعبه های آن به ویژه در خراسان رضوی و اصفهان برگزار شده بود و عده ای از طلبه هایی که خلاق و نوآوری هستند و ایده های جدیدی دارند، نیز شرکت کرده بودند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی همچنین به ماموریت مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق پرداخت و تصریح کرد: این مرکز عهده دار حمایت، پشتیبانی و آموزش در خصوص صاحبان ایده های نو است تا کمک کنیم این ایده ها به وقوع بپیوندد و به محصول منتهی شود.

وی در خصوص حمایت از ایده های جدید در عرصه های مختلف فرهنگ دینی نیز افزود: هر آنچه که بتواند در عرصه های مختلف فرهنگ دینی و عمومی چه در عرصه تولید نرم افزارهای جدید، چه در زمینه تولید اسباب بازی های فرهنگ ساز و چه در عرصه ابزار کمک آموزشی رشد ایجاد کند و نوآورانه و خلاقانه باشد، در این مرکز مورد حمایت قرار می گیرد و سعی می شود که به سمت خودگردانی و اقتصاد فرهنگ حرکت شود.

 واعظی با اشاره به هدف راه اندازی این مرکز نوآوری گفت: دفتر تبلیغات اسلامی از آن دسته از ایده ها و خلاقیت هایی که طلبه ها جهت ترویج فرهنگ دینی و غنا و رشد بخشیدن به فرهنگ عمومی دارند، حمایت کند.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه گفت: کمک می کنیم که این ایده ها به محصول برسد و آن محصول بتواند اقتصاد این کار را برای آن نوآوران و افراد خلاق جبران کند، یعنی بدون اتکای به بودجه های رسمی و حمایتی، خود آن فعالیت بتواند اقتصاد خود را تامین نماید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به مزایای تشکیل مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق تصریح کرد: این اقدام هم اشتغال آفرین است و هم فرهنگ دینی را توسعه می دهد و هم مشارکت آحاد افراد نوآور در حوزه ها را نسبت به خدمت اجتماعی و فرهنگی پشتیبانی دارد.

وی در پایان با بیان این که به زودی مرکز خلاقیت و نوآوری اشراق افتتاح می شود، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مکان این مرکز نوآوری را تهیه کرده و در مراحل تجهیز آن محل هستیم و معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در آینده نزدیک به تفصیل در جلسه ای با حضور خبرنگاران جزئیات این کار را اعلام خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفتر تبلیغات مرکز خلاقیت و نوآوری دفتر تبلیغات اسلامی دانش بنیان حوزه علمیه قم فرهنگ دینی خلاقیت ها ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی