Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدارِ "لیندال جین ساکس" سفیر استرالیا در ایران، پیشینه روابط جمهوری اسلامی ایران و استرالیا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران، تقویت روابط همه‌جانبه با استرالیا است و همواره تهران از ارتقای مناسبات و گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف با کانبرا استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی نقش همکاری‌های پارلمانی ایران و استرالیا را در تقویت روابط دو کشور مهم دانست و اظهار داشت: ایجاد گروه دوستی پارلمانی فی‌مابین به توسعه و تقویت روابط پارلمانی و تعاملات این گروه‌ها، به ارتقای سطح مناسبات دو کشور خواهد انجامید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ، از پیوستن استرالیا به ائتلاف آمریکا در منطقه به‌بهانه امنیت دریانوردی ابراز ناخرسندی کرد و گفت: امنیت منطقه، نه قابل واردات و نه قابل خریداری است، بلکه تأمین امنیت منطقه با نقش‌آفرینی، تعامل و مشارکت کشورهای منطقه حاصل می‌شود و حضور آمریکا و کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای به افزایش ناامنی و بی‌ثباتی دامن زده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور تأکید کرد: حضور آمریکا و قدرت‌های سلطه‌گر در منطقه، جز جنگ و رشد تروریسم ارمغانی نداشته و حضور نیروهای دریایی ایران تأثیر زیادی در محدودسازی شرارت‌های دزدان دریایی در اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج عدن داشته و کمک شایان به امنیت منطقه کرده است.

وی پیوستن استرالیا به ائتلاف آمریکایی را باعث خدشه‌دار شدن حیثیت استرالیا در نگاه ملت‌ها و تخریب روابط این کشور با ایران دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اظهار نگرانی نخست‌وزیر استرالیا نسبت به کاهش اجرای تعهدات برجامی ایران را که طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور اسلامی ایران رخ داده است مایه تأسف دانست و گفت: نخست‌وزیر استرالیا به‌جای این کار، باید با ترامپ و سران اروپایی مکاتبه داشته و از آنها می‌خواست که با امتناع از اجرای تعهدات برجامی خود، این معاهده جهانی را در معرض خطر قرار نداده و با تحمیل تحریم‌های ظالمانه مردم ایران را تحت فشار اقتصادی و دارویی قرار ندهند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: ایران همواره به تمامی تعهدات و تکالیف برجامی عمل کرده و عهدشکنی آمریکا و مسئولیت‌گریزی اروپا باعث ضایع شدن حقوق مسلم برجامی ملت ایران شده و طبیعی و منصفانه است که تا بازگشت طرف مقابل به انجام تعهدات خود، ایران نیز سطح اقدامات برجامی خود را کاهش دهد.

وی با اشاره به موقعیت ویژه ایران در منطقه خاورمیانه خاطرنشان کرد: جایگاه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و همچنین ثبات و امنیت منطقه‌ای، مسیر همواری را برای سرمایه‌گذاری و توسعه تعاملات تجاری و بازرگانی و گردشگری با استرالیا به‌وجود آورده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: دو کشور با وجود تنگناهای موجود می‌توانند با ارائه برنامه منسجم، سطح همکاری‌های فی‌مابین را گسترش و تعاملات را افزایش دهند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری همچنین حضور انبوه ایرانیان و دانشجویان ایرانی در استرالیا را پشتوانه خوبی برای همکاری فرهنگی، اجتماعی و تجاری فی‌مابین دانست.

همچنین "لیندال جین ساکس"، سفیر استرالیا این دیدار را فرصت خوبی برای تقویت همکاری‌ها و گسترش تعاملات در سطوح مختلف پارلمانی دانست و افزود: نقاط مشترک بسیاری برای توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: تعاملات پارلمانی نقطه عطف مناسبات فی‌مابین است و گسترش تعاملات و تبادلات دو کشور از طریق پارلمان اهمیت بسیاری خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس استرالیا ذوالنور ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی استرالیا کاهش تعهدات برجامی رئیس کمیسیون امنیت ملی اسلامی ایران امنیت منطقه حجت الاسلام همکاری ها فی مابین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است