Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شهر لس‌آنجلس آمریکا در مصاحبه‌ای از نحوه مدیریت رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرده و گفته ایالات متحده برای مقابله با ویروس کرونا در سطح ملی رهبری و مدیریتی مشاهده نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «اریک گارستی»، شهردار شهر لس‌آنجلس آمریکا از نحوه مدیریت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته وبگاه «هیل»، گارستی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان در پاسخ به این پرسش که چه اشتباهی صورت گرفته که شهر وی به طور متناوب تعطیل می‌شود گفت: «به نظر من در خیلی از مسائل اشتباه صورت گرفته است.» 

وی افزود: «ما در سطح ملی هیچ رهبری‌ای ندیده‌ایم.»      

شهردار شهر لس‌آنجلس همچنین گفت که مسئولان این شهر مجبور شده‌اند با بسیاری از مسائلی که به آنها مربوط نبوده، از جمله انجام آزمایش‌ها و دیگر فعالیت‌های مربوط به این بیماری مواجه شوند.

گارستی همچنین از ترامپ به دلیل نزدن ماسک برای ماه‌ها و رساندن این پیام که ویروس کرونا تحت کنترل است انتقاد کرد.  

وی در این باره گفت: «به نظرم زمانی که رهبران (کشور‌ها) آن را می‌گویند، مردم عکس‌العمل‌ نشان می‌دهند و باعث می‌شود مردم فاصله اجتماعی را رعایت نکنند و دیگر ماسک نزنند.» 

وی افزود: «این مسائل زمانی که باید اتحاد به وجود می‌آوردند، سیاسی شدند. هنگامی که به کمک نیاز داشتیم، تنها ماندیم. ما می‌دانیم که این یک ماراتن خواهد بود.»

شهردار لس‌آنجلس خطاب به ترامپ گفت: «دیگر به مردم نگویید این (بیماری) به زودی به پایان می‌رسد ... اگر ما به عنوان یک ملت با رهبری ملی متحد نشویم، خواهیم دید که تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می‌دهند.»

وی همچنین افزود: «این آخرین شانس برای رئیس‌جمهور (ترامپ) است تا ثابت کند که به مردم این کشور اهمیت می‌دهد.» 

شهردار لس‌آنجلس در پایان صحبت‌هایش درباره صدور دستور «در خانه بمانید» به مردم گفت که ما در آستانه صدور چنین دستوری هستیم. 

همزمان با هشدارهای مکرر مسئولان درمانی مختلف در آمریکا درباره افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، شمار ابتلای روزانه در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. 

طی یک روز گذشته ۴۱۲ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۶۵۲۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

پیش‌بینی‌ها و مدل‌سازی‌های مؤسسه «مطالعات و ارزیابی‌های بهداشتی» در داشنگاه واشنگتن نشان می‌دهد تا ماه نوامبر (آبان) شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به حدود ۲۱۰ هزار نفر می‌رسد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ادعای اینکه ماسک زدن فایده‌ای در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا ندارد، گفت استفاده از آن در مکان‌های عمومی را اجباری نمی‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار لس آنجلس کرونا در آمریکا مدیریت ترامپ ویروس کرونا لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد

اعتراضات دانشجویی که در دانشگاه‌های آمریکا به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه فراگیر شده و کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان با پوشش این خبر افزود: چهارشنبه شب (شب گذشته به وقت محلی) شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس در محوطه دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا (UCLA) بوده و پلیس با بلندگو به معترضان(هوادران فلسطین غزه) در محوطه این دانشگاه دستور تخلیه و ترک محل را داد.

بنابراین گزارش پلیس لس آنجلس به افرادی که در محوطه این دانشگاه دست به تحصن زده اند هشدار داد در صورت عدم تمکین از این دستور، بعنوان ناقض و متخلف قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

استفاده از چندین نهاد پلیس برای تخلیه محوطه دانشگاه

سی ان ان گزارش داد: برای پاکسازی تحصن صورت گرفته در این دانشگاه از چندین رسته نیروی پلیس استفاده می شود که شامل اداره پلیس لس آنجلس، پلیس بزرگراه های کالیفرنیا و اداره کلانتری لس آنجلس در صورت برهم خوردن وضعیت در شهر می باشند.

درحالی نیروهای پلیس در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا خود را برای برخورد با دانشجویان هوادرا فلسطین آماده می کنند که مقامات و پلیس آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) پس از سرکوب اعتراضات دانشجویی به ویژه در دانشگاه کلمبیای نیویورک و یورش به این دانشگاه و دستگیری دهها دانشجوی حامی فلسطین با خشونت در نشستی خبری به دفاع از عملکرد خود پرداختند.

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا در کمتر از ۱۵ روز

سرکوب های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا همچنان ادامه داشته و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض های توسط نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

تنها در روز سه شنبه گذشته بیش از ۴۰۰ معترض دستگیر شدند که از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک را در بر می گیرند.

این اعتراض ها در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوب های خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا آماده سرکوب دانشجویان معترض شد
  • پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو