Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ دکتر انیس رشیدی‌زاد اظهار کرد: استفاده از لوازم آرایشی و مواد محافظت کننده پوست، از عادت‌های روزانه افراد زیادی است و در برخی از این افراد پس از چند بار و یا چند سال استفاده مشکلات و عوارضی بروز می‌کند که شدت و احتمال بروز عوارض ناشی از مصرف این مواد در مواد آرایشی تقلبی، بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مواد و فرآورده‌‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق اغلب حاوی مواد اولیه غیرمجاز، نامرغوب و بی‌‌کیفیت است که استفاده از آن‌‌ها آثار و عوارض جدی را به دنبال دارد. در این بین رژ لب و فرارورده‌‌های مرتبط با چشم مثل ریمل مداد و... به دلیل حساسیت محل استفاده از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: بسیاری از لوازم آرایشی از جمله کرم‌‌های آرایشی، ترکیبات سرب و آرسنیک دارد؛ استاندارد این ترکیبات باید به ترتیب زیر ppm 2 و 10ppmباشد. در این صورت مصرف این مواد آرایشی هیچ عارضه ای به دنبال ندارد. این موارد گاهی موجب بروز حساسیت‌‌های پوستی و عوارض و آسیب‌‌های دیگر در مصرف‌‌کنندگان می‌‌شود. لوازم آرایشی تقلبی معمولا از پایه و مواد نامرغوب تهیه می‌‌شوند. با پنهان بودن روند تولید این مواد، امکان استفاده از هرگونه ماده مضر یا حتی پوست و ضایعات مرغ در آنها وجود دارد. چربی‌‌های حیوانی اگر به صورت غیربهداشتی و بدون استانداردهای لازم در لوازم آرایشی به کار روند قطعا مشکل ساز خواهند شد. بنابراین در خرید رژ لب به نکات زیر توجه کنید.

1.خرید از مراکز معتبر

2 .توجه به لیبل و برچسب سازمان غذا و دارو معروف به سیب سلامت و برچسب ttac

سازمان غذا و دارو هشدار داده است که برندهای غیرمجاز در جدول زیر را خریداری نکنید:

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: لوازم آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض