Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:22:36 GMT

هرمزان در بن‌بست 

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۷۷۳۸

هرمزان در بن‌بست 

  این در حالی است که بخشی از محله امامزاده عبدالله(ع) را پادگان «جی» تشکیل داده و به نوعی به بن‌بست‌های دسترسی و ترافیکی این محدوده افزوده است. در این شرایط، اهالی، منتظر اجرای طرح‌های ترافیکی و اتمام پروژه ادامه مسیر جنوبی بلوار «استاد معین»، حد فاصل خیابان «نوری نیارکی» تا خیابان «۳۰ متری جی» هستند، اما سؤال اینجاست که افتتاح پروژه‌های مذکور، ترافیک‌های حادثه آفرین خیابان هرمزان را برطرف خواهد کرد؟ آیا برج قدیمی نگهبانی این خیابان باید در طرح تعریض قرار گیرد؟ سری به این محله زده‌ایم و در گفت‌وگو با اهالی، مشکلات ترافیکی خیابان هرمزان را بررسی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حذف یا حفظ برج؟ 

از خیابان شهید مجید نوری نیارکی وارد خیابان هرمزان که می‌شوم، جلوتر یک برج قدیمی نگهبانی قرار دارد که بخش‌های قابل ملاحظه‌ای از پیاده‌رو و خیابان را گرفته است. سمت راست، یک مجموعه ورزشی بزرگ با نام «زیتون» خوش‌نمایی می‌کند. برج غیرفعال به نظر می‌رسد. «کریم بزاز»، یکی از کاسبان قدیمی محله امامزاده عبدالله(ع)، در این‌باره می‌گوید: «مسدود بودن بزرگراه «یادگار امام»(ره) و هماهنگ نبودن ورودی و خروجی خیابان‌های هرمزان، «نظامی» و «فیروزآبادی» در کنار پس آمدگی این برج قدیمی، مزید بر علت شده تا گره‌های ترافیکی آزاردهنده‌ای به‌ویژه در ساعت‌های عصرگاهی ایجاد شود. موقعیت قرارگیری برج نگهبانی به‌گونه‌ایی است که عابران پیاده باید وارد خیابان هرمزان شوند. این یعنی احتمال خطر و حادثه بالا می‌رود. اتفاقی که معمولاً اینجا رخ می‌دهد. تصادف هم اگر نشود، بی‌شک نزاع و درگیری پیش می‌آید.» «محسن دودانگه» از اعضای شورایاری محله امامزاده عبدالله(ع) نیز می‌گوید: «این برج نگهبانی از بقایای قلعه جی، البته بخش مرتبط به پادگان امام حسن عسگری(ع) (پادگان جی) است. در این محدوده ۲ برج قدیمی است. یکی در خیابان «کمیل» و یکی هم همین است که خیلی از اهالی آن را سبب ترافیک‌های کلافه‌کننده خیابان هرمزان می‌دانند. این برج‌ها، بخشی از میراث محلی هستند که باید حفظ شوند نه اینکه در سایه استاندارد اجرا نشدن طرح‌های شهری، مخاطره‌آمیز به نظر آیند. مشخص است حجم‌ ترددهای شمال به جنوب در این محدوده بسیار زیاد است. بنابراین، به جای حذف نمادهای هویتی و تاریخی باید از طرح‌های جایگزین استفاده کرد. برای مثال، ضلع غربی خیابان هرمزان، ملک خاصی برای تملک نیست. تعدادی تعمیرگاه خودرو آنجا فعالند که فعالیت آن موجب بروز ترافیک می‌شود. چراکه خودروهای فرسوده و در حال تعمیر را کنار خیابان پارک می‌کنند. نصب تابلوی «توقف ممنوع» می‌تواند تا حدودی مشکل را رفع کند. اما به شرط نظارت.»

ضرورت اجرای راهکاری موقت

اما تعدادی دیگر از اهالی محله امامزاده عبدالله(ع)، به بهره‌برداری از پروژه‌هایی مانند بازگشایی انتهای بلوار استادمعین به سوی ۳۰ متری جی و بزرگراه «آیت‌الله ‌سعیدی»، امید دارند یا ساخت گذرگاه‌های غیرهم‌سطح، که سال‌ها پیش در نقشه‌های ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) تعبیه شده در رفع ترافیک این محدوده مؤثر می‌دانند. «امیرحسین شاهینی» از کاسبان قدیمی محله با بیان این مطلب می‌گوید: «مشکل این است که معمولاً یک طرح را اجرا می‌کنند، بعد نتیجه می‌گیرند درست یا غلط بوده است. هر از چندگاهی می‌آیند چند تابلوی راهنمایی و رانندگی جابه‌جا می‌کنند و می‌روند. اگر تکلیف برج نگهبانی ابتدای هرمزان روشن شود، جای عابران به اندازه ۷ تا ۸‌متر اضافه می‌شود. این یعنی ترافیک کمتر.» «محسن قهرمانی» از اعضای شورایاری محله امامزاده عبدالله(ع) نیز می‌گوید: «طی چند سال گذشته، بارها پیگیر آن بوده‌ایم تا عرض خیابان هرمزان با توجه به حجم خودرویی که از ۴ محور شمالی و شرقی وارد آن می‌شود، افزایش یابد. البته پیشنهاد شورایاری منطقه به حفظ برج نگهبانی است چراکه نمونه‌ای از تاریخ محلی محسوب می‌شود که می‌توان از آن بهره‌برداری‌های مفید کرد. از مدیران شهری درخواست کردیم، ورودی «۲۰ متری نظامی» یا همان خیابان شهید بختیاری کنونی را به هرمزان مسدود و ورودی آن را به سمت نهر «فیروزآبادی» هدایت کنند. چراکه ساخت پروژه‌های زیرگذر و روگذر، زمانبر و هزینه‌های زیادی را دربردارد که باید با پیوست‌های مطالعاتی پیش برود. تا آن زمان باید راهکاری ارائه شود که از اتلاف وقت (میانگین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه) جلوگیری شود.»

چرا توافق نمی‌شود؟ 

«داود عسجدی» از دیگر اهالی قدیمی با اشاره به فعالیت مجموعه ورزشی «زیتون» که متعلق به وزارت «دفاع» است، می‌گوید: «ترددها به این مجموعه ورزشی نیز تا حدودی موجب ترافیک می‌شود. پل عابرپیاده‌ای که وجود ندارد. بنابراین، عابران با عبور از عرض خیابان خود را به مجموعه ورزشی می‌رسانند. می‌گویند این املاک حاشیه شرقی و شمالی خیابان هرمزان، متعلق به وزارت دفاع و ارتش است. سال‌ها است وعده داده‌اند با توافق، بخش‌هایی از آن را تملک کنند تا هم تکلیف بزرگراه یادگار امام(ره) مشخص شود و هم بار ترافیکی این محور کم‌عرض کاهش پیدا کند. اما تاکنون هیچ اتفاق تأثیرگذاری نیفتاده است.»

پاسخ مسئول: بلاتکلیفی بزرگراه یادگار امام(ره) و باقی قضایا

«تکمیل بزرگراه یادگار امام(ره) گره از کلاف ترافیک خیابان هرمزان و محله‌های جنوبی منطقه ۹ که میسرهای اتصالی مناسب ندارند، باز خواهد کرد» «فرزاد فرهادیان باباییان» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه با بیان این جمله می‌گوید: « بلاتکلیفی بزرگراه بادگار امام(ره)، بیشترین دردسر را برای اهالی منطقه ۹ ایجاد کرده است. اگر پروژه اتصال این بزرگراه به میدان فتح و سایر دسترسی‌های جنوبی زودتر اجرا شود، می‌توان امیدوار بود، خیابان هرمزان و فرعی‌های اطراف آن از بار ترافیک رهایی پیدا کنند.» فرهادیان همچنین می‌افزاید: «در حال حاضر سعی کرده‌ایم با ایجاد دوربرگردان، نصب چراغ و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از بار ترافیک خیابان هرمزان بکاهیم. اما واضح است که تأثیرگذارترین اقدام همان تعیین تکلیف خروجی بزرگراه یادگار امام(ره) است که به علت فرامنطقه‌ای بودن آن، منتظر دستور سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران هستیم.»
 

کد خبر 532117 برچسب‌ها محله ترافیک - شهری همشهری محله منطقه ۹ مناطق شهری امامزاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله ترافیک شهری همشهری محله منطقه ۹ مناطق شهری امامزاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت (فیلم)



منبع:فارس

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم) انحراف یک تریلی در جاده پس از پنچر شدن (فیلم) نجات یک زن از غرق شدگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت
  • ۱۹ کشته در حادثه ریزش یک بزرگراه در جنوب چین
  • ریزش بزرگراه در چین ۱۹ کشته برجا گذاشت (فیلم)
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد