Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در نامه ای به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوشت: با توجه به مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در آن بر ایجاد شهرهای صنایع دستی و تأمین زیرساخت های شهرها و روستاهای صنایع دستی تأکید شده است؛ شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی، روستای ارده شهرستان رضوانشهر به عنوان روستای ملی شال بافی، روستای عنبران شهرستان آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی، روستای شالما شهرستان ماسال به عنوان روستای ملی چوبتراشی و روستای جیرده شهرستان شفت به عنوان روستای ملی سفالگری سنتی برای طرح و تایید در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی اعلام می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این نامه آمده است: استانداری گیلان ضمن تایید فعالیت های شاخص صنایع دستی در موارد فوق، برای ایجاد و ارتقاء زیرساخت های مناسب در مناطق یادشده و تعامل با شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی صنایع دستی، حمایت های مادی و معنوی را خواهد داشت.

پیش از این ؛ چادرشب بافی قاسم آباد رودسر ثبت جهانی و فشتکه گیلان بعنوان روستای ملی حصیربافی ثبت شده اند .

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان عنوان روستای ملی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان

اداره کل هواشناسی استان گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه است.

بر این اساس طی ۴۸ ساعت آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری طی روز افزایش نسبی دما و در برخی نواحی پدیده مه (طی ساعات شب تا صبح) پیش بینی می‌شود. 

همچنین طی این مدت گاهی به سبب ناپایداری‌های موقتی، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست. 

از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هم افزایش ابر و کاهش نسبی دما و به تدریج از جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است. 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین آمده است: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر