Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:05:02 GMT

نظر عراقچی درباره حضور رزمندگان فاطمیون در سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۸۵۵۶

نظر عراقچی درباره حضور رزمندگان فاطمیون در سوریه

‍‍‍‍‍‍

معاون امور سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در جنگ همگانی علیه داعش، نیروها و داوطلبان زیادی از جمله فاطمیون حضور داشتند که ایثارگرانه و داوطلبانه در این مجاهدت شرکت کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته یکشنبه 29 تیرماه 1399 در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی طلوع افغانستان در خصوص نقش فاطمیون در مقابله با داعش سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فاطمیون را ایثارگرانی معرفی کرد که جان خود را در راه نجات افغانستان و منطقه فدا کردند.

عراقچی در پاسخ به سوال خبرنگار طلوع افغانستان درباره اعزام مهاجران افغانستانی در قالب یگان فاطمیون به سوریه گفت: یک مبارزه بین‌المللی علیه داعش شکل گرفت و کشورها و نیروهای زیادی وارد مبارزه با داعش شدند از جمله جمهوری اسلامی ایران. ما اعتقاد داشتیم اگر با داعش در عراق و سوریه مقابله نشود، آن زمان باید در خیابان‌های تهران، کابل، پاریس و لندن با آن‌ها بجنگیم و برداشت ما کاملاً درست بود. خود اروپایی‌ها هم وقتی حملات گروه تروریستی داعش را در پاریس و جاهای دیگر مشاهده کردند، به این نتیجه رسیدند. در این جنگ همگانی علیه داعش، نیروها و داوطلبان زیادی از جمله فاطمیون حضور داشتند که ایثارگرانه و داوطلبانه در این مجاهدت شرکت کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال اینکه آیا ایران آن‌ها را به اجبار به سوریه فرستاده است، گفت: آیا شما می‌توانید یک نفر را پیدا کنید که به اجبار فرستاده شده باشد؟ ما در جنگ با داعش و برای حفاظت از حرم‌هایی که در سوریه است، داوطلبین شیعه زیادی از ایران داشتیم که عازم سوریه شدند. در این میان هم ایرانی و هم مهاجرین افغان راهی شدند. اصل موضوع این است که فاطمیون نیروهایی بودند که خالصانه برای مبارزه با یک اهریمن داوطلبانه به میدان آمدند و به اعتقاد من از افغانستان حفاظت کردند. آنها خون خود را در مبارزه با داعش برای مردم افغانستان دادند. نیروهای فاطمیون ایثارگرانی هستند که خون خود را برای امنیت افغانستان و امنیت منطقه دادند و قابل تقدیر هستند.

عراقچی: دولت افغانستان را مشروع می‌دانیم/ اگر فاطمیون مبارزه نمی‌کرد باید در کابل و تهران با داعش مواجه می‌شدیمحضور رزمندگان فاطمیون در سریال آخر خط+فیلم

پیش از این سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در نشست «چشم‌انداز روابط ایران و افغانستان، چالش‌ها و فرصت‌ها» در افغانستان نیز در پاسخ به پرسشی درباره «فاطمیون» ابراز کرد: من انتظار داشتم که از هموطنان خودتان تقدیر کنید؛ زیرا آن‌ها کسانی هستند که به‌صورت داوطلبانه در راه مبارزه با تروریسم و داعش تلاش کردند. ما باید این حقیقت را بپذیریم که اگر با این دشمن تکفیری در سوریه نمی‌جنگیدیم، باید در خیابان‌های کابل و تهران با آن‌ها می‌جنگیدیم؛ گرچه اکنون نیز رگه‌هایی از داعش در برخی از نقاط افغانستان وجود دارد.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مهاجرین افغانستانی شهدای مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی لشکر فاطمیون بیشتر بخوانید... عراقچی: دولت افغانستان را مشروع می‌دانیم/ اگر فاطمیون مبارزه نمی‌کرد باید در کابل و تهران با داعش مواجه می‌شدیم حضور رزمندگان فاطمیون در سریال آخر خط+فیلم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید فاطمیون بعد از ۶ سال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مهاجرین افغانستانی شهدای مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی لشکر فاطمیون مهاجرین افغانستانی شهدای مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی لشکر فاطمیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسن یزدانی پس از دوری ۶ ماهه از میادین به علت انجام عمل جراحی کتف، چند روزی است تمرینات کشتی خود را از سر گرفته و قرار است در دور جدید تمرینات تیم ملی به اردو ملحق شود.

در گزارش ایسنا آمده است: طبق برنامه ریزی های انجام شده و تاکید کادر فنی تیم ملی، یزدانی عازم تورنمنت رنکینگ بوداپست مجارستان خواهد شد تا در یک رویداد خارجی محک بخورد و کادر فنی در جریان وضعیت او قرار گیرد.

اما در حالیکه پیش از این صحبت های زیادی مبنی بر احتمال برگزاری مبارزه انتخابی المپیک میان یزدانی و قاسمپور مطرح شده بود، این مبارزه به احتمال فراوان برگزار نخواهد شد و این دو کشتی گیر قرار نیست مبارزه رو در رو با یکدیگر داشته باشند.

از سوی دیگر باید منتظر ماند و دید آیا قاسمپور به وزن ۸۶ کیلوگرم باز می‌گردد و همراه یزدانی عازم تورنمنت مجارستان می شود یا قید آزمودن شانس خود را برای حضور در المپیک می زند؟

مشخص نیست قاسمپور علاقه‌ای به رقابت جهت حضور در المپیک پاریس دارد یا تنها به حضور در وزن ۹۲ کیلوگرم در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی فکر می‌کند؟

هر چه هست مهمترین موضوع برای کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، وضعیت بدنی و کتف حسن یزدانی برای اعزام به المپیک است چرا که آن ها قصد ندارند یزدانی را در صورتیکه ناآماده باشد به المپیک اعزام کنند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900590

دیگر خبرها

  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان