Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علی اکبر رشاد از سوی “نشریه‌ ۵۰۰ مسلمان” به عنوان یکی از پانصد مسلمان تأثیرگذار جهان شناخته شد.این نشریه هر سال تأثیرگذارترین مسلمانان جهان را معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، از نظر این نشریه، هر فردی که در جامعه مسلمانان تغییر مهمی در زمینه (فرهنگی، ایدئولوژیکی، مالی، سیاسی و…) به وجود بیاورد، می تواند به عنوان فرد تاثیرگذار معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه برای انتخاب تاثیرگذارترین مسلمان، به طور کلی ۱۳ مقوله در نظر گرفته است: علمی، سیاسی، امور دینی، مبلغین و رهبران معنوی، امور بشردوستانه/خیریه و پیشرفت، موضوعات اجتماعی، کسب و کار، علم و تکنولوژی، هنر و فرهنگ، قاریان قرآنی، رسانه‌ها، افراد مشهور و ستاره‌های ورزشی، سنت گرایان.
 
افراد مورد نظر بر اساس منطقه‌ جغرافیایی‌شان در هر یک از این دسته‌ها، جای می گیرند و پس از آن میزان تأثیرگذاری‌شان بر اساس مقوله‌های کمی و کیفی اندازه‌گیری می‌شود. بدین ترتیب به افرادی که راه‌گشا هستند، یا تنها صدای موجود در منطقه‌ای دورافتاده هستند، یا افرادی که موانع را از سر راه برمی‌دارند، و یا افرادی بانفوذ محلی و جهانی هستند، اهمیت داده می‌شود. به این منظور این لیست سال به سال و به تدریج تغییر می‌کند و همانند فرصتی برای مواجهه با بسیاری از چالش‌ها و معماهای پیش‌روی جامعه‌ی مسلمانان عمل می‌کند.
 
در یازدهم شماره این نشریه در بخش سازمان‌های مذهبی، از ایران، آیت الله علی اکبر رشاد را در جمع ۵۰۰ مسلمان با نفوذ جامعه مسلمانان در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی کرده است. در این نشریه آمده است:
«آیت‌الله علی اکبر رشاد، بنیان‌گذار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، فیلسوف و پژوهشگر در رشته‌ فلسفه‌ دین و مطالعات اسلامی است. علاوه بر ترجمه و پژوهش، ایشان بیش از ۳۵ کتاب و ۶۹ مقاله تالیف کرده‌اند. همچنین آیت‌الله رشاد در فعالیت‌های علمی بین‌المللی و کنفرانس‌ها، به ویژه گفتمان بین ادیان، فعال است.
یک‌چهارم جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند. آنها به عنوان شهروند کشورهای مختلف، حس تعلق به جامعه جهانی مسلمان، را دارند. انتخاب ۵۰۰ مسلمان از میان این تعداد، علی رغم تفاوت های سیاسی و فرهنگی، کار بسیار دشواری است. این وظیفه را موسسه غیردولتی به نام موسسه پادشاهی آل البیت وابسته به مرکز پادشاهی مطالعات و پژوهش‌های استراتژیک اسلامی در کشور عمان بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله رشاد آیت الله علی اکبر رشاد ۵۰۰ مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.

در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.

همکاری ۲ طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهد شد.

همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق ۲ طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.

همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.

درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

کد خبر 6089762 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت