Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سامان احمدی معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق جهت غنی سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد سطح استان کردستان وجود دارد.

او با اشاره به وجود ویروس کرونا و برگزاری اکثریت این برنامه در فضای مجازی گفت: بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ مسجد و مکان مذهبی در کردستان وجود دارد که به ازای هر ۵۲۰ شهروند کردستانی یک مکان مذهبی درسطح استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی یادآور شد: سال گذشته شش هزار و ۳۷۰ عنوان برنامه در ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان اجرا شد که متأسفانه با شیوع کرونا امسال این برنامه‌ها در فضای مجازی اجرایی می‌شوند.

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال گذشته بیش از ۶ هزار برنامه در پایگاه‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان برگزار شد.

احمدی با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان برگزاری طرح ملی روح مقاومت با محوریت گرامیداشت مقام شهدا است افزود: فهما نوعی شاخص ارزیابی عملکرد کانون‌های مساجد است که در قالب ۸ شاخص کلی و ۳۱ شاخص فرعی فعالیت‌های کل کانون‌های مساجد را در سامانه بچه‌های مسجد رصد می‌کند.

کامل گلباغی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان هم در این جلسه گفت: از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان ۴۸۰ کانون مجهز به سیستم رایانه هستند.

او گفت: طرح سه شنبه‌های تکریم در سطح استان در قالب ۱۳ گروه با هدف تکریم از کارآفرینان، خانواده فرهنگی موفق محلات، مسوولان اثرگذار، گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی و سرکشی از خانواده شهدا با محوریت کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

گلباغی رسالت کانون اجتماعی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فضائل دینی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: امسال ۱۷ موسسه قرآنی برای دریافت مجوز فعالیت ثبت شده‌اند.

در پایان جلسه نیز از دو پوستر طرح‌های روح مقاومت و سه شنبه‌های تکریم رو نمایی شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی آسیب های اجتماعی فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه انجام شد، بر اهمیت صلح و سازش و نقش ستاد ملی صبر در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: استقبال مردم استان از ایده‌ها و طرح‌های ستاد ملی صبر بسیار پر رنگ بوده و مردم به صورت خودجوش برای حل اختلاف به صلحیاران مراجعه می‌کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان مراجعه مردم به صلحیاران را در صلح و سازش بسیاری از دعاوی موثر دانست و اعلام کرد: مردم با مراجعه به صلح یاران زمینه سازش در مورد شکابات خود را فراهم کرده‌اند.

اسدی به برنامه‌های ستاد ملی صبر در استان‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ستاد ملی صبر تشکیل هیات‌های صلح در مساجد و تکایا و جذب افراد توانمند و ساماندهی صلحیاران است.

وی اضافه کرد: این مهم تا ساماندهی و تشکیل هیات‌های صلح در تمامی مساجد و اماکن مقدسه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092631

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان