Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@14:11:00 GMT

رییس‌جمهور چین: فلسطین مساله اول خاورمیانه است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۱۹۷۰

رییس‌جمهور چین: فلسطین مساله اول خاورمیانه است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در این تماس تلفنی که دوشنبه شب صورت گرفت افزود: موضع چین در مورد مساله فلسطین دائمی و روشن است ما قاطعانه از مطالبات عادلانه فلسطین و همه تلاش هایی که برای حل مساله فلسطین مفید است حمایت می کنیم.

او با یاداوری اینکه جامعه بین المللی باید موضع عینی و منصفانه ای در پیش گرفته و تلاش های خود را برای پیشبرد صلح متمرکز کند اظهار کرد: چین مایل است همچنان به منظور تحقق زود هنگام حل و فصل جامع، عادلانه و پایدار مساله فلسطین سهم بیشتری اداء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی در بخش دیگری از سخنانش به نمایندگی از دولت و مردم چین، همدردی صمیمانه و حمایت قاطعانه خود را از دولت و مردم فلسطین در مبارزه با همه گیری کرونا ابراز کرد و گفت: چین و فلسطین در مسائل مربوط به منافع و نگرانی های اساسی یکدیگر، قاطعانه از هم حمایت می کنند.

رییس جمهوری چین اظهار کرد: پس از شیوع بیماری همه گیر کرونا، چین محموله های کمکی ضد همه گیری بسیاری به فلسطین ارائه داد، هیات های کارشناس پزشکی ضد همه گیری به فلسطین اعزام کرد و چندین نشست ویدیویی نیز با حضور کارشناسان بهداشت چین و فلسطین برگزار و به پناهندگان فلسطینی کمک های لازم برای مبارزه با همه گیری ارائه داد.

«محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفت که از دستاوردهای مهم چین در مقابله با شیوع COVID-۱۹ قدردانی می کند و صمیمانه از چین به خاطر ارائه پشتیبانی و کمک به موقع و ارزشمند به مردم فلسطین در نبرد با همه گیری ویروس کرونا تشکر می کند.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش های چین برای حمایت از عدالت در مورد مساله فلسطین و پاسداری از حقوق و منافع مشروع فلسطین اظهار داشت بارها و بارها ثابت شده است که چین مطمئن ترین دوست مردم فلسطین است.

عباس با بیان اینکه انتظار دارد چین نقش مهمتری در ارتقا یک توافق عادلانه داشته باشد گفت: فلسطین همچنان به تحکیم روابط خود با چین ادامه خواهد داد و از موضع مشروع چین در قبال منافع اصلی این کشور در هنگ کنگ، سین کیانگ و سایر موارد پشتیبانی خواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 احمد پورمخبر روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد شی جین پینگ رئیس جمهور چین محمود عباس فلسطین ماده 474 ماده 477 احمد پورمخبر روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد مساله فلسطین همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حجت الاسلام سیدرضا فاضلیان گفت: این مراسم  با حضور گروه های مختلف مردم انقلابی و همیشه در صحنه همدان در حمایت از مردم مظلوم غزه و خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و همچنین محکومیت جنایات رژیم منفور صهیونیستی برگزار می شود.

او افزود: جنایات رژیم‌صهیونیستی اسرائیل علیه ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین همچنان ادامه دارد و مردم همدان در این راهپیمایی پرشور، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و اعلام حمایت همه‌جانبه از گروه‌های مقاومت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی به نمایش می گذارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان تأکید کرد: این راهپیمایی فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت پس از اقامه نماز جمعه از مسیر حسینیه امام خمینی(ره) به سمت چهار راه شریعتی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همدانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
  • اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید