Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ماسک‌های فیلتردار، فیلتری یک طرفه دارند که در حالت دم بسته شده و اجازه ورود هوا را نمی‌دهند در حالی که هوا در حالت بازدم از فیلتر خارج شده و ویروس را در فضا منتشر می‌کند. - اخبار استانها -

پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: این نحوه ورود و خروج هوا در ماسک‌های فیلتردار برای تنفس راحت‌تر کادر درمان و بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: اگر فردی ناقل بیماری کرونا بوده و در عین حال از این ماسک استفاده کند، می‌تواند با سرفه و عطسه خود این ویروس را در فضا منتشر کند.

وی افزود: استان قزوین با پتانسیل قوی که در حوزه بهداشتی داشت از روزهای نخست شیوع این بیماری علاوه بر تامین مواد ضدعفونی‌کننده استان، ملزومات بهداشتی سایر استان‌ها را نیز تامین کرد.

نامدار عنوان کرد: 49 مرکز در استان مجوز موقت و دائم تولید ماسک را دریافت کردند این در حالی است که فعالیت 25 مرکز تا دوران بحران ادامه یافت و پس از فروکش این بیماری فعالیت آنها قطع شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: طبق پروتکل‌های W.H.O توصیه خاصی مبنی بر استفاده از ماسک جراحی نیست و هر نوع ماسک ساده می‌تواند در این شرایط سلامت افراد را تا حد زیادی تضمین کند.

استاندار قزوین: چرخه انتصاب مدیران قزوینی اصلاح می‌شودروایت تسنیم از آسیب‌های اجتماعی در قزوین / 4 قشری که ‌در معرض خطر فقر فرهنگی قرار دارند + فیلمکرونا جمعیت مهارت‌‌جویان آموزشگاه‌های آزاد قزوین را 87 درصد کاهش داد

نامدار عنوان کرد: مردم می‌توانند از ماسک‌های دست ساز و پارچه‌ای که خود تهیه کرده‌اند نیز استفاده کنند در حالی که این ماسک‌ها قابلیت شست‌وشو نیز دارند و می‌‌توان مدت بیشتری از آن استفاده کنند.

وی افزود: کادر درمان و افرادی که مستقیما با بیمار کویید19 در ارتباط هستند باید از ماسک‌های استاندار شده استفاده کنند در حالی که عموم مردم می‌توانند از هر نوع ماسکی بهره‌ ببرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی در قزوین موجود است و حتی تعدادی از این ماسک‌ها صادر نیز می‌شود، عنوان کرد: ماسک‌ها تاریخ انقضای خاصی ندارند و افراد سالم می‌توانند ساعت‌ها از یک ماسک استفاده کنند در حالی که کادر درمان به سبب برخورد مستقیم با بیمار باید در زمانی مشخص ماسک‌های خود را تعویض کنند.

نامدار با بیان اینکه 85 درصد از بیماران مبتلا به کویید 19 هیچگونه علامتی ندارند، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک موجب می‌شود فرد ناقل با عطسه و سرفه ویروس را در هوا منتشر نکند.

وی افزود: استفاده از ماسک بیشتر به عنوان پوششی برای جلوگیری از نشر ویروس برای عموم مردم ضرورت دارد در حالی که کادر درمانی و افرادی که در منازل با بیماران کرونایی در ارتباط مستقیم قرار دارند باید از ماسک‌های استاندارد استفاده کرده و همچنین هر 4 تا 6 ساعت نیز آنها را تعویض کنند.
انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بهداشت و درمان بیشتر بخوانید... روایت تسنیم از آسیب‌های اجتماعی در قزوین / ۴ قشری که ‌در معرض خطر فقر فرهنگی قرار دارند + فیلم کرونا جمعیت مهارت‌‌جویان آموزشگاه‌های آزاد قزوین را ۸۷ درصد کاهش داد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین استفاده کنند کادر درمان ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن