Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، کسری مخزن آب استان را سالیانه 408 میلیون متر مکعب اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مسعود میر محمد صادقی  افزود : در استان اصفهان 35 محدوده مطالعاتی وجود دارد که 27 منطقه آن ممنوعه است.

وی با تأکید بر این که حدود سه میلیارد و 500 میلیون مترمکعب سالانه از چاه‌های مجاز و غیرمجاز در اصفهان برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: در استان حدود 60 هزار حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد حدود 40 هزار حلقه مجاز، 10 هزار حلقه متروکه غیرمجاز و 10 هزار حلقه فعال غیرمجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برداشت از چاه‌های غیرمجاز حدود 350 میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: برداشت‌های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده‌ای را در استان رقم زده است که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر اینکه بیشترین فرو نشست در دشت مهیار شمالی 50 سانتی‌متر است، افزود: به ترتیب دشت دامنه اصفهان با 40 سانتی‌متر، برخوار 35 سانتی‌متر و گلپایگان با 28 سانتی‌متر فرو نشست در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که فرو نشست به دشت‌های اصفهان محدود نمی‌شود، تصریح کرد: در منطقه شهری اصفهان که آثار باستانی و تاریخی وجود دارد، فرونشست زمین 3 سانتی‌متر بوده است.  

میرمحمد صادقی با تأکید بر طرح احیا و تعادل بخشی افزود: این طرح یکی از پروژه‌های اصلی وزارت نیرو در چند سال گذشته است و از زمان اجرای آن توسط همکاران ما در شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حدود 6000 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است که از این محل حدود 200 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به نصب 5000 کنتور هوشمند روی چاه‌های مجاز خاطرنشان کرد: از این روش نیز در مصرف آب 160 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 99، حدود یکصد دستگاه حفاری غیرمجاز و تجهیزات آن در اصفهان توقیف شده است که آمار کلی آن 3000 دستگاه تا کنون است .

میرمحمد صادقی با تآکید بر مشارکت همه مردم و ذینفعان و اعلام دوباره شماره تلفن 3848، افزود: مردم می‌توانند در سراسر استان از طریق تماس با این سامانه در تمام طول شبانه روز گزارش تخلفات از قبیل حفاری، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه، بهره برداری از چاه‌های فاقد پروانه برداشت پساب از فاضلاب شهری، برداشت غیرمجاز از کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و ساخت، نگهداری، حمل و تردد انواع دستگاه‌های حفاری غیرمجاز را مطرح کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان آب منطقه ای زاینده رود کم آبی مصرف بهینه شرکت آب منطقه ای اصفهان میلیون متر مکعب سانتی متر هزار حلقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری