Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور تمامی تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری در مراکز سالمندان اتخاذ شد و در همین راستا با توجه به آسیب پذیر بودن این قشر تنها چهار نفر از آنان به کرونا مبتلا شد.

 لیلا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور پس از شیوع ویروس کرونا در کشور چین در بهمن ماه چندین بخشنامه بهداشتی برای مراکز شبانه روزی بهزیستی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه بهزیستی لرستان 17 مرکز شبانه روزی مراقبت از افراد مختلف دارد، افزود: پروتکل‌های بهداشتی در تمام این مراکز به صورت کامل رعایت می‌شوند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان بیان کرد: تمامی مراکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان متعلق به بخش خصوصی هستند و در راستای کمک به این مراکز برای خرید وسائل بهداشتی در دو مرحله به ازای هر نفر 530 هزار تومان یارانه به این مراکز پرداخت شد.

طاهری با شاره به اینکه در سه مرکز نگهداری سالمندان استان به صورت روزانه از آن‌ها تست اکسیژن سنجی و دما گرفته می‌شود، تصریح کرد: همچنین پرستاران این مراکز به صورت شبانه روز  ودر دو نوبت 15 روزه در این مراکز مستقر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیب پذیر بودن سالمندان تا به امروز تنها چهار مورد ابتلا به کرونا در مراکز سالمندان ثبت شده که یک نفر از آنان نیز فوت شد.

انتهای پیام/85020

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان لرستان چین ویروس کرونا سالمندان بهزیستی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان

فریبا ولی‌پور  اظهار کرد: پس از رصد کودکان، اگر اختلال‌هایی مانند لاغری، کوتاهی قد و کم وزنی داشته باشند و این شرایط نتیجه سوء تغذیه باشد و نه بیماری، وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی لیست این افراد را در اختیار وزارت کار قرار می‌دهد تا از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه امسال روند شناسایی این کودکان از طریق مجموعه مراکز بهداشتی استان ادامه دارد، گفت: براساس این قانون کودکان بین ۶ تا ۵۹ ماهه از دهک‌های یک تا هفت حمایت می‌شوند که برای دهک یک تا پنج، ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: به مادرانی که کودک کمتر از پنج ساله دارند و از اختلال لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند توصیه می‌شود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه تا پس از گذراندن مراحل آزمون وسع، آنها را به اداره کار برای حمایت معرفی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: مادران باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال نیز به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا پس از مشخص شدن دهک آنها وضعیت حمایت از آنها بررسی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان