Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@20:08:26 GMT

شورا از تعطیلی پروژه طالقانی یزد بی‌اطلاع بود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۳۴۹۹

شورا از تعطیلی پروژه طالقانی یزد بی‌اطلاع بود

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: باید در فضایی که پیمانکار متضرر و کارگر بیکار نشود همچنین خریدار صرف نظر نکند کار دنبال شود چون بحث یک سرمایه گذاری در شهر مطرح است.

غلامعلی سفید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص تعطیلی پروژه مشارکتی طالقانی، اظهار کرد: بهتر بود دادستانی قبل از تعطیل کردن پروژه عمرانی بلوار طالقانی شورای شهر را در جریان قرار می‌داد زیرا این امکان وجود داشت که بدون تعطیلی، موضوعات مربوط به پروژه پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورتی که تخلف ساختمانی در هر کدام از بخش‌ها اعم از کم بودن پارکینگ، اضافه شدن طبقات یا متراژ اضافی زیربنا مشاهده شود در کمیسیون ماده ۵ قابل پیگیری است.

رئیس شورای شهر یزد تاکید کرد: اینگونه گفته می‌شود که شهرداری سهم بیشتری از این پروژه دارد که اطلاع دارم شهرداری نیز در حال پیگیری این موضوع با توجه به احتمال اضافه شدن ساختمان و اصلاحیه درباره سهم هر کدام از طرفین پروژه بود.

سفید تصریح کرد: باید در فضایی که پیمانکار متضرر و کارگر بیکار نشود همچنین خریدار صرف نظر نکند کار دنبال شود چون بحث یک سرمایه گذاری در شهر مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است با تدبیر و همکاری از برداشت‌های نابه‌جا، سوءاستفاده و اقدام ناصحیح جلوگیری شود تا بتوانیم در سال جهش تولید در تحرک اقتصادی و رونق اشتغال قدم برداریم هرچند راه سختی را پیش رو داریم.

کد خبر 434326

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر يزد سرمایه گذاری پروژه طالقانی غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد

به گزارش اکوفارس، سپهر دادجوی‌توکلی در گفت‌وگو با فارس، گفت: با تبیین ظرفیت‌های ثانویه این شورا جهت برقراری رقابت سالم و شفاف اقتصادی، شورای رقابت علیه 13 نهاد غیردولتی، تعاون، نظامی و انتظامی مشمول ماده 6 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 اعلام جرم کرده است.

وی با اشاره به ماده ۶ این قانون که نهادها و مؤسسات  عمومی و غیر دولتی، نهادهای نظامی و انتظامی و بنیادهای تعاون وابسته، موسسات خیریه، کلیه صندوق‌های بازنشستگی، را ملزم به ارائه گزارش ۶ ماهه به شورای رقابت در خصوص مجموع مالکیت مستقیم و غیر مستقیم کلیه شرکت‌های تابعه و وابسته خود در هر بازار تولید کالا و خدمات و نیز حق مالکیت مجموعا حداکثر تا ۴۰ درصدی سهم بازار و مالکیت هر کالا و خدمات می‌نماید، گفت: در پی عدم همکاری موثر برخی نهادها، شورای عالی نظارت بر اجرای اصل ۴۴، کمیته‌ نظارتی و قضایی با عضویت سازمان بازرسی، دادستانی کل کشور، وزارت دادگستری، دیوان محاسبات و سازمان بورس تشکیل داد که به پیشنهاد این کمیته، شورای رقابت در مصوبه ۵۵۱ خود در اسفند ۱۴۰۱، ۱۳ نهاد صندوق و سازمان را به دلیل عدم ارائه اطلاعات و شفافیت اقتصادی مجرم شناخته و علیه ایشان در شعب مختلف دادگاه اعلام جرم کرده است.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: تاکنون ۱۴ صندوق بازنشستگی ۲۶ نهاد عمومی غیردولتی و همه شهرداری‌های کشور با تمرکز بر ۹ شهرداری کلان شهر مشمول این ماده تشخیص داده شده‌اند.

وی از حبس و جریمه نقدی بر اساس ماده ۷۲ و بند ۱ ماده ۷۹ قانون مزبور به عنوان ضمانت اجرایی تشخیص شورا در این خصوص یاد کرد و اظهار داشت: رویه رسیدگی به اتهامات این ۱۳ نهاد همچنان در جریان است که البته در برخی موارد احکامی مانند صدور قرار منع تعقیب، اثبات اتهام، و ادامه رسیدگی صادر شده است که البته مانع انجام ادامه وظایف شورا در مطالبه‌گری نیست.

وی اسامی این نهادها را فعلا اعلام نکرد و اظهار داشت: به دلیل پیچیدگی‌های موجود و ضرورت دقت و اثرگذاری تصمیمات بر توسعه جامعه و رفاه مردم باید به دستگاه قضا فرصت داد تا بیش از پیش مطالبه‌گر حق مردم باشد.

دیگر خبرها

  • شورای رقابت علیه ۱۳ نهادعمومی غیردولتی اعلام جرم کرد
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا