Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیگیری رفع مشکلات شهری و کمبودهای جامعه در استان فارس همواره در اولویت‌های بسیج دانشجویی قرار داشته که در این راستا با راه اندازی هسته عدالت شهری قرارگاه شهید احمدی روشن این روند سرعت مناسبی گرفته است.

در این راستا تأمین آب شرب مردم در بخش بی رم پیگیری شد که و طی آن جلسه مسئولین شهری با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله بامداد، شهردار بی رم در این جلسه گفت: بی رم با بیش از ۱۳ هزار نفر جمعیت و تمرکز شغلی ساکنین آن در دو بخش عمده کشاورزی و دامداری مدتهاست که با مشکلات آب هم در زمینه تأمین آب شرب و هم آبیاری کشاورزی دچار مشکل شده است که در مسیر تبدیل شدن به یک بحران می‌باشد.

وی ادامه داد: ابتدا بنا بود آب شرب بی رم از محل طرح محرم تأمین شود، بعدها مجدداً بازنگری شد و بنا شد که تأمین آب از سد هایقر فیروزآباد صورت بگیرد و اخیراً هم مصوب شده که با توجه به وضعیت سد سلمان فارسی و مطالعات صورت گرفته آب شرب بی رم از خط دوم انتقال آب سد سلمان فارسی صورت بگیرد که همچنان در گیر و دار تأمین اعتبار قرار دارد و تا کنون نیز اثری از شروع پروژه نیست.

بامداد در ادامه افزود: آب موجود در شبکه آبرسانی بی رم به سبب حفر بی رویه چاه و همچنین کاهش سطح آب‌های زیر زمینی هم اکنون علاوه بر نیتراته شدن و سختی غیر استاندارد هم در کیفیت و هم در بحث کمیت و فشار شبکه آب، مردم بی رم را دچار چالش و مشکلات عدیده ای کرده است که تمام این موارد مورد تأیید کارشناسان آبفا نیز قرار گرفته است.

یحیی صفرنژاد رئیس شورای شهر بی رم نیز در این جلسه یادآور شد: زمانی آب در منطقه گراش و بی رم به آب قند معروف بود و کیفیت مطلوبی را داشت که به سبب خشکسالی و بهره برداری بیش از حد از منابع زیر سطحی هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده که مجموعه مسئولین شهرستان از سال ۳۹ تا کنون بیش از ۰۵ مکاتبه را با مسئولین ذیربط در سطح استان و کشور انجام داده‌اند که در نهایت مورد تأیید و دستور مستقیم استاندار نیز قرار گرفت و تمام مراحل مطالعاتی طرح آبرسانی از محل خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی نیز انجام شده و مورد تأیید کارشناسان قرار گرفته است.

وی افزود: در صورت اجرای این طرح علاوه بر تأمین آب شرب بی رم مناطق دیگر همجوار که با مشکل مشابه مواجه هستند نیز منتفع خواهند شد.

هر مسئول در حکم یک رزمنده محسوب می‌شود

اما حامد علیزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز در این جلسه خطاب به مسئولین ذیربط در مواجهه با مساله آب شرب بی رم و تاکید برحل مسائل مردم، گفت: تا کنون با گذشت ۷ سال از پیگیری‌های صورت گرفته و مجموعه مکاتباتی که موجود می‌باشد، بر کسی پوشیده نیست که حل مسائل مردم بی رم و روستاهای همجوار بدون شک از اولویت اصلی و محوری برخوردار می‌باشد و با توجه به درگیری مردم با چالش‌های بی شمار اقتصادی و بهداشتی امروز حداقل توجه به این مردم حل نیازهای اساسی آنان می‌باشد که حسب توقع از مسئولین استانی انتظار حل این مسائل از طریق تخصیص اعتبار مورد مطالبه می‌باشد.

وی افزود: در دایره نظام جمهوری اسلامی هر مسئول در حکم یک رزمنده محسوب می‌گردد چرا که شرایط امروز جامعه و پیچیدگی و در هم تندیدگی مسائل، مسئولین جهادی را می‌طلبد که با عزم خدمت به مردم به ویژه مردم مستضعف تمام همت خود را مصروف دارند.

علیزاده بیان داشت: بدون شک تدبیر جهت حل مسائل مردم بی رم چه برنامه‌های کوتاه مدت نظیر کف شکنی چاه‌ها و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و در میان مدت هم احداث پروژه آبرسانی از سد سلمان فارسی که مورد مطالبه مردم نیز می‌باشد مورد انتظار می‌باشد و با توجه به اهتمام مدیر کل برنامه و بودجه استان نسبت به این مساله این امید که در بازه کوتاهی شاهد حل این مساله باشیم متصور است.

در ادامه بوستانی مدیر آبفای استان فارس ضمن تاکید بر صحت موارد مطرح شده بیان کرد: برای برون رفت از وضع موجود آب شرب بی رم در دو ساحت کوتاه مدت و بلند مدت طرح‌های مطالعاتی صورت پذیرفته و به نظر می‌رسد با تخصیص اعتباری در حدود یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بحث حل کوتاه مدت قابلیت اجرایی دارد و آمادگی اجرا هم اکنون وجود دارد.

وی در ادامه در تاکید بر سیاست‌های آبخیز داری افزود: بدون شک طرح آبخیزداری در بالادست بی رم کمک شایانی در تأمین آب شیرین می‌نماید که در صورت اهتمام سازمان منابع طبیعی می‌تواند به عنوان یک طرح ملی نیز مورد پیگیری قرار گیرد که در صورت صلاحدید درخواستی به اداره مطبوع صادر شود تا در دستور کار قرار گیرد.

نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز گفت: در ردیف بودجه سال ۹۹ اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان متعلق به طرح آبرسانی جهرم و قیر در نظر گرفته شده که به همین نام و در همین ردیف از تهران مشخص گردیده است و بدون شک تخصیص اعتبار به جهرم و قیر به منزله در اولویت نبودن آبرسانی به بی رم نیست و بحث قبلی در راستای یک تذکر قانونی بوده است که مطابق ابلاغ قانونی، به جهرم به لحاظ تأمین اعتبار اولویت داده شده است ولی با توجه به وضعیت آب شرب بی رم بدون شک آن هم اولویت مهمی خواهد بود.

نوروزی در ادامه ضمن تاکید بر اهتمام جهت حل مساله آب بی رم افزود: با توجه به مباحث مطرح شده راهکار حل چالش آب شرب بی رم در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت قابلیت پیگیری دارد که با توجه به نظر کارشناسی اداره آبفا استان فارس، دکتر بوستانی تأمین اعتبار لازم جهت حل فوری مشکل آب شرب بی رم با احداث چاه و کف شکنی چاه‌های موجود و همچنین اصلاح و توسعه شبکه شهری انجام می‌گیرد و تأمین تمام اعتبار لازم را ما در مجموعه سازمان برنامه و بودجه متعهد می‌شویم فلذا اداره آبفا با همکاری شهرداری بی رم مراحل اجرا و اقدامات لازم را دنبال نمایند تا در اسرع وقت مساله آب شرب بی رم بر طرف گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری اینچنین مسائلی در سطح کل استان افزود: در برنامه بلند مدت نیز با همکاری سایر نهادها بحث آبرسانی پایدار به منطقه بی رم از محل تهصیص اعتبار پروژه سد سلمان فارسی انجام می‌گردد که هنوز در ردیف‌های اعتباری سال ۹۹ قرار نگرفته است.

وی در پایان ضمن قول مساعد جهت پیگیری تا حصول نتیجه حل مشکل آب بی رم افزود: در بحث‌های قبلی که در رسانه‌ها دنبال شده بود در خصوص راه‌های منطقه صرفاً یک نکته قانونی در بحث تخصیص اعتبار را بنده تذکر داده‌ام که به هیچ وجه نافی اولویت‌های سایر پروژه‌های عمرانی نیست و مسئولین بومی در لارستان همچنان پیگیر دغدغه‌های مردم بوده و هستند و در سال پیش رو و همچنین استفاده از سایر ظرفیت‌های غیر دولتی می‌توان به برخی از پروژه‌های مورد مطالبه جامع عمل پوشاند که نقش مجمع خیرین نیز مورد اولویت و تاکید می‌باشد.

لازم به ذکر است که هسته عدالت شهری قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس تا حصول نتیجه پیگیر امور خواهد بود.

کد خبر 4979345

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج دانشجویی شیراز حسن نوروزی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا شهرکرد گرگان حجاب و عفاف قزوین ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی بهزیستی شهرستان کرج سد سلمان فارسی بسیج دانشجویی تخصیص اعتبار استان فارس کوتاه مدت تأمین آب بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با حضور غلامرضا خاکساری سپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام رضا محمدی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، حمید پورحسینی مسئول بسیج دانشجویی استان همدان برگزار شد؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حسین زیادی، محمد حسین عزیزی به عنوان فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان معرفی شد.

کد خبر 6092430

دیگر خبرها

  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است