Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:41:40 GMT

سپاه محرومیت را از چهره بهداشت و درمان بزداید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۵۶۶۰

سپاه محرومیت را از چهره بهداشت و درمان بزداید

در نشست مشترک شورای فنی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سپاه قدس استان، مسؤولان بر رفع کمبودهای زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان به نفع مردم تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه شورای فنی و عمرانی این دانشگاه صبح امروز با حضور در مقر سپاه استان با سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس و نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گیلان دیدار و در خصوص پروژه‌های قابل انجام حوزه سلامت گیلان رایزنی و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود زیرساخت‌های درمانی و رفع آن، تأکید مشترک سپاه و علوم پزشکی گیلان

در این دیدار، فرمانده سپاه قدس گیلان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اذعان به کمبود زیرساخت‌های حوزه سلامت بر ضرورت افزایش زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در گیلان تأکید کردند.

نشست مشترک شورای فنی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با شورای فنی و سلامت سپاه قدس استان بیشتر در زمینه احداث بیمارستان‌های شهر رشت، تکمیل پروژه‌های ناتمام درمانی در استان و نیز احداث بیمارستان سپاه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: نیازمند سپاه در رفع محرومیت از چهره بهداشت و درمان هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست ضمن قدردانی از همراهی مستمر سپاه با کادر سلامت ازجمله در بحران کرونا، اظهار کرد: حضور سپاه در همه حال کمک‌کننده بوده و امروزه در راستای محرومیت‌زدایی این نهاد انقلابی، نیازمند کمک سپاه در رفع محرومیت از چهره بهداشت و درمان هستیم.

زیرساخت‌های درمانی گیلان به‌شدت فرسوده و ناکافی است

ارسلان سالاری با اشاره به ضعف‌های عمده زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان ازجمله در مراکز بیمارستانی و درمانی، افزود: زیرساخت‌های درمانی استان به‌شدت فرسوده و ناکافی هستند به‌گونه‌ای که در دوران شیوع اپیدمی کرونا شاهد بستری بیماران در کف بیمارستان‌ها از جمله در رشت بودیم درحالی‌که چنین شرایطی در شأن مردم فرهیخته گیلان نیست و افزایش تخت‌های درمانی استاندارد حق مردم این دیار است.

وی با اشاره به توسعه سلامت و زیرساخت‌های درمانی سایر استان‌ها با جمعیت کمتر از گیلان، گفت: نه‌ تنها استان‌های هم‌جوار بلکه استان‌هایی با جمعیت کمتر از گیلان به لحاظ توسعه و زیرساخت‌های درمانی از گیلان جلوتر هستند اما این استان به هر دلیلی در بخش بهداشت، درمان، آموزشی و فرهنگی دانشجویی، بسیار عقب است.

افرادی که حوزه سلامت گیلان را مظلوم نگه‌داشته‌اند، اکنون مدعی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برخی‌ عمداً یا سهواً در مظلوم نگه‌داشتن حوزه سلامت گیلان دخیل بوده‌ اما اکنون مدعی هستند، تصریح کرد: بنده تمام تلاش خود را در جهت افزایش زیرساخت‌های درمانی و عمرانی استان به کار گرفته‌ام و تنها هدفم افزایش کمیت و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است.

سالاری با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی تخت‌های ICU در گیلان، استقرار چهار CT اسکن و ورود پنج CT اسکن جدید در آینده نزدیک به استان خواهیم بود، افزود: تجهیز بیمارستان‌های گیلان به بیش از ۸۵۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی، افزایش ۶۰۰ تخت درمانی در بیمارستان‌های گیلان و سایر اقدامات ریزودرشت در سطح استان از دیگر اقدامات ماه‌های اخیر بوده و در این مسیر خدمت به مردم به‌شدت نیازمند حضور قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء (ص) در گیلان هستم.

فرمانده سپاه قدس گیلان: مردم را از مشکلات کنونی حوزه سلامت نجات می‌دهیم

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه سپاه کمک‌کار دانشگاه علوم پزشکی و در تعامل با آن است، اظهار کرد: زیرساخت‌های بهداشت و درمان گیلان متناسب با جمعیت و نیاز استان نبوده و برازنده گیلان و بیماران نیست.

زیرساخت‌های بهداشت و درمان برازنده گیلان نیست

سردار محمد عبدالله پور با اذعان به اینکه مشکل سلامت مردم، چالشی سپاه است و باید هرچه سریع‌تر رفع شود، افزود: در بحران کرونا شاهد ضعف زیرساخت‌های درمانی استان ازجمله در شهر رشت بودیم و ازاین‌رو لازم دانستیم از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در رفع کمبودها و زیرساخت‌های معیوب و درواقع ناکافی گام برداریم.

بهره‌مندی از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در جهت رفع کاستی‌های حوزه سلامت

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت بی‌نظیر قرارگاه در جهت رفع کاستی‌های بهداشت و درمان استان بهره خواهیم گرفت، گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) یک قرارگاه جهادی عمرانی است و تنها هدف آن استقرار امکانات و رفاه برای مردم ازجمله در حوزه سلامت است و به‌هیچ‌وجه در ابعاد تجاری وارد کار نخواهد شد.

سپاه مردم را از مشکلات کنونی حوزه سلامت نجات می‌دهد

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گیلان با اشاره به حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در گیلان طی ماه اخیر، بیان کرد: باروحیه و عزمی که از سوی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) وجود دارد، یقیناً مشکلات حوزه درمان ازجمله بیمارستان‌های شهر رشت مرتفع خواهد شد و مردم از وضعیت کنونی نجات پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان سپاه درمان محرومیت سردار عبدالله پور سالاری علوم پزشکی سپاه گیلان زیرساخت درمان گیلان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان زیرساخت های درمانی فرمانده سپاه قدس بهداشت و درمان شورای فنی حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم