Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس جزئیات جلسه امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

شهباز حسن‌پور بیگلری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز (سه‌شنبه 31 تیر) این کمیسیون، اظهار داشت: بررسی کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار امروز اعضای کمیسیون قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف:اولویت های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی سازی و کارآمدسازیشفافیت معجزه می کند/برای شفاف شدن باید احزاب را تقویت کنیمبررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

وی با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادات و نظرات برخی از اعضای کمیسیون درباره طرح شفافی آرای نمایندگان استماع شد، افزود: با توجه به اینکه در حدود 170 تن از نمایندگان آن را امضا کرده‌اند و همچنین با توجه به اظهارات اعضا در این جلسه می توان گفت تقریبا اعضا با کلیت این طرح موافق هستند و شفافیت را مطالبه عمومی می دانند که باید در همه بخش‌ها از جمله شفافیت مالی وجود داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون تدون آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان به صورت عادی اعلام وصول شده است، بیان داشت: بنابراین 3 ماه فرصت وجود دارد تا این طرح را بررسی و چکش‌کاری کنیم تا یک طرح پخته و جامعی را برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کنیم.

حسن‌پور یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس هم در حال بررسی روی طرح شفافیت آرای نمایندگان است و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده و منتظر گزارش مرکز پژوهش‌ها هم هستیم بنابراین بررسی موضوع به جلسات بعدی کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی شفافیت معجزه می کند/برای شفاف شدن باید احزاب را تقویت کنیم بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی شفافیت معجزه می کند/برای شفاف شدن باید احزاب را تقویت کنیم بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ طرح جدید مجلس برای مشارکت مردم در اداره و مدیریت شهر و روستا ۲ یادداشت| برنامه همکاری ایران و چین؛ تسریع در انتقال و تثبیت قدرت از غرب به شرق ۳ توصیه آیت‌الله جنتی به نمایندگان مجلس درباره دخالت نکردن در عزل و نصب‌ها ۴ جزئیات بازدید نمایندگان مجلس از دو سایت هسته‌ای/ فعالیت سایت نطنز در سطح قبلی ادامه دارد ۵ گزارش| آخوندی محاکمه می‌شود؟ ۶ روحانی: سیاست دولت حمایت از صادرات برای تقویت تولید داخلی است ۷ بالگردهای Mi۱۷۱ سپاه به راکت S۲۴ مسلح شدند+ عکس ۸ مستند نظامی| تانک‌ها و نفربرهای سپاه کجا و چگونه اورهال و مدرنیزه می‌شوند؟/ گزارش تصویری تسنیم از مرکز بازسازی زرهی شهید زین‌الدین مهمترین اخبار سیاسی قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی طرح جدید مجلس برای مشارکت مردم در اداره و مدیریت شهر و روستا یادداشت| برنامه همکاری ایران و چین؛ تسریع در انتقال و تثبیت قدرت از غرب به شرق غلامی: همکاری با کشور‌های همسایه جز تبادل دانشجو برای ارتباطات فرهنگی بیشتر است مهمترین اخبار تسنیم قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی برجام، موضوع اصلی مذاکرات لاوروف ــ ظریف/ پیام روحانی برای پوتین اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی بازیابی شد/ آغاز تحلیل مقدماتی داده‌ها از امروز ۳۴۲ میلیون دلار در نیما عرضه شد/ کاهش ۴۵۰۰ تومانی قیمت دلار/ ادامه ریزش قیمت‌ ارز در بازار رئیس‌جمهور چین خطاب به محمود عباس: فلسطین مسئله اصلی منطقه است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان اولویت های چهارگانه مجلس یازدهم مردمی سازی و کارآمدسازی آیین نامه داخلی مجلس هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه