Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@15:55:23 GMT

برنامه راهبردی بانک کشاورزی در سال جهش تولید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۶۰۷۹

برنامه راهبردی بانک کشاورزی در سال جهش تولید

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، در بازدید کاظم خاوازی از بانک کشاورزی، برنامه راهبردی این بانک در سال جهش تولید را تبیین و تشریح کرد.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز   خدارحمی با اشاره به این که بانک کشاورزی، سیاست های کلان خود را با هدف تحقق شعار جهش تولید تنظیم و تدوین کرده است، به طرح و برنامه های مرتبط با حفظ و ارتقا امنیت غذایی با تکیه بر تولید غذای سالم، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش رفاه حفظ اشتغال موجود و فقرزدایی، ارتقاء توان مالی، حفظ منابع تجدیدناپذیر و پایه کشاورزی، افزایش صادرات با محدودیت محصولات کشاورزی، افزایش دانش فنی واحدهای تولیدی، افزایش پایدار تولید مبتنی بر افزایش بهره وری و طرح های دانش بنیان پرداخت و اعلام کرد، حمایت از توسعه کشت گلخانه ای برای احداث و توسعه 2000 هکتار گلخانه با تسهیلاتی حدود 80 هزار میلیارد ریال در اولویت طرح و برنامه های بانک کشاورزی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بانک کشاورزی، تکمیل و راه اندازی طرح های راکد و نیمه تمام را هدف دیگر این بانک اعلام کرد و گفت: برای کمک به راه اندازی 125 طرح راکد و نیمه تمام، اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است، ضمن این که حدود 15 هزار میلیارد ریال نیز به طرح های نیمه تمام پرداختی از محل اعتبارات ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تخصیص داده شده است.

خدارحمی،حمایت از تامین نهاده های موردنیاز بخش کشاورزی را از وظایف ذاتی بانک کشاورزی برشمرد و اعلام کرد، بیش از 350 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش کشت بهاره و پاییزه، سرمایه در گردش شرکت های تولیدکننده بذور گواهی شده، سرمایه در گردش موضوع بند الف تبصره 18 و خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در اولویت پرداخت تسهیلات بانک در سال جاری قرار دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی از آمادگی این بانک برای طراحی بسته اعتباری و تأمین منابع مالی موردنیاز از اراضی نوآباد سخن گفت و حمایت و تأمین مالی توسعه پرورش مرغ لاین (مرغ گوشتی و تخم گذار)با هدف قطع وابستگی به خارج از کشور را مورد تأکید قرار داد.

خدارحمی،حمایت از افزایش تولیدات بخش کشاورزی با هدف کاهش واردات،کاهش استعلام ها در زمان دریافت تسهیلات،ارائه مشاوره سرمایه گذاری به مشتریان را از دیگر برنامه های این بانک در سال 1399 اعلام کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک کشاورزی جهش تولید پول نیوز اشتغال عشایر هزار میلیارد ریال بانک کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید