Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبیگفت: کلنگ ساخت این واحد‌های با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، امسال به زمین زده شد.

او افزود: برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی ساخت مسکن شهری محرومان با پشتیبانی تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمانی مقدم گفت: به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام و تشکیل پرونده باید به ادارات بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و پس از بررسی و تأئید در کمیته شهرستانی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند، افزود: مدت زمان اجرای پروژه مسکن شهری محرومان تا پایان دولت یازدهم اعلام شده است.

او با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح، گفت: متقاضی گزینش شده موظف است حداکثر یک ماه نسبت به تشکیل پرونده و اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند و در غیر این صورت متقاضیان دیگر جایگزین خواهند شد.

بیشتر بخوانید

 تکمیل بیش از ۴ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

آسمانی مقدم تأکید کرد: پس از اخذ پروانه متقاضی باید ظرف مدت ۲۰ روز نسبت به پی کنی و اجرای فنداسیون و حداکثر ظرف مدت ۶ ماه از زمان عقدقرارداد نسبت به اجرای عملیات ساختمانی تا مرحله سفت کاری، نصب درب و پنجره و نما اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی این واحد‌ها برای خانواده‌های فاقد مسکن مقاوم در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت شامل بیرجند، فردوس، قاین وطبس، واحد‌های مسکونی نامقاوم و در معرض خطر با اولویت بافت‌های فرسوده، بازنشستگان کم توان فاقد مسکن مناسب و خانواده‌های کم توان فاقد مسکن که دارای زمین شخصی هستند ساخته می‌شوند.

او استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، دارای سابقه حداقل ۵ سال سکونت مستمر در شهر مربوطه، دریافت نکردن زمین و تسهیلات ساخت مسکن از بنیاد مسکن، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از جمله چک برگشتی و معوقات را از شرایط متقاضیان عنوان کرد.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن محرومان پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن خراسان جنوبی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ،گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است. - اخبار استانها -

سعید رسولی در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، اظهار داشت: تا به امروز سه هزار و 811 واحد از پروژه‌های نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ ما انبوه‌سازی بوده که 200 واحدی نهضت ملی تافگه در شهرک بهاران سنندج احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع و در دو فاز 80 و 120 واحدی تعریف شده است.

وی گفت: فاز اول که 80 واحد است جزو پروژه‌های پیشران انبوه‌‌ ساز استان است که خوشبختانه 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به زمانبندی انجام شده در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی خاطر نشان کرد: پروژه فاز دوم 120 واحدی، امروز برای انجام نازک‌کاری تعیین پیمانکار می‌شود و امیدواریم در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

وی اذعان کرد: زمین این پروژه در سال‌های گذشته توسط راه‌ و شهرسازی جهت اجرای پروژه‌های مسکن شهری به بنیاد مسکن واگذار شده و جزو زمین‌های مازاد بنیاد مسکن بود که در آن پروژه نهضت ملی تعریف شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: مابقی پروژه‌های 3611 واحد بنیاد مسکن در پنج شهر دیگر استان توزیع شده که جزئیات آن در زمان دیگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور