Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@15:22:52 GMT

سران اروپا بالاخره به توافق رسیدند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۷۲۴۲

سران اروپا بالاخره به توافق رسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سران اتحادیه اروپا پس از ۹۰ ساعت مذاکرات سخت و فشرده، سرانجام روز سه‌شنبه بر سر بسته مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی برای مقابله با تأثیرات بحران کرونا بر اقتصاد کشور‌های عضو به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، سران این اتحادیه با اختصاص بودجه یک تریلیون یورویی نیز برای هفت سال آینده، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، دقایقی پس از آخرین جلسه سران این اتحادیه در توئیتی از توافق بر سر این بسته مالی خبر داد.

به نوشته رویترز، میشل در صفحه کاربری خود در شبکه ‏اجتماعی توئیتر عنوان «توافق» را تیتر کرد و نوشت این توافق بعد از آن به دست آمد که رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ساعت سه و ۱۵ دقیقه به وقت گرینویچ مذاکرات و رایزنی‌های خود را از سرگرفتند و سرانجام به توافق رسیدند.

رئیس شورای اروپا بعد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت امضای این توافقنامه پیامی ملموس فرستاد مبنی بر اینکه اروپا اقدام‌گر است. 

او افزود: توافق کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو صرفا پولی نیست بلکه فراتر از آن است. توافق کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو یک توافق خانوادگی برای بهبود سلامت و رفاه خودشان است. از همین رو نقطه عطفی برای اروپا خواهد بود و ما را به سوی آینده رهنمون خواهد ساخت.

نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو اعلام کردند این توافق بعد از آن به دست آمد که شارل میشل راه کاری با در نظر گرفته شدن ملاحظات و دیدگاه‌های همه طرف‌ها درباره برنامه بازیابی اقتصادی و رونق تولید و خدمات که مبلغ آن ۷۵۰ میلیارد یورو است ارائه کرد و اینگونه همه شک و تردید‌هایی که در این خصوص وجود داشت،   برطرف شد.

رئیس شورای اروپا راه حل بینابینی ارائه کرد. بر اساس این راه حلی که رئیس شورای اروپا ارائه کرد میزان یارانه اختصاصی به کشور‌های برای کمک به رشد اقتصادی، ۳۹۰ میلیارد یورو تعیین شده است. این در حالی است که در پیش‌نویس‌های قبلی رقم یارانه‌ها ۵۰۰ میلیارد یورو تعیین بود. قرار است ۳۶۰ میلیارد یورو نیز در قالب وام در اختیار کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو قرار گیرد.  

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز سه شنبه توافق به دست آمده درباره برنامه بازیابی اقتصادی و رونق تولید و خدمات و بودجه پنج سال آینده اتحادیه اروپا مهم و تاریخی توصیف کرد.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، نیز در پایان این نشست گفت ۲۸ درصد از وجوه صندوق برنامه بازیابی اقتصادی و رونق تولید و خدمات به ایتالیا اختصاص خواهد یافت. با این توضیح و ویژگی که ایتالیا از حدود ۸۱ میلیارد یورو یارانه‌ها و ۱۲۷ میلیارد یورو وام برخوردار خواهد شد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، بعد از این توافق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت امضای این توافقنامه پیامی مهم است که فراتر از مرز‌های اروپا می‌رود. این پیام نیز این است که اتحادیه اروپا حتی با وجود اختلاف نظر و وجود دیدگاه‌های متفاوت در خصوص مسائل اقتصادی و مالی قادر به عمل و اقدام است.

رویترز نوشت: اتحادیه اروپا با توجه به اینکه در پاسخ دهی به شیوع ویروس کرونای، خیلی دیر هنگام اقدام کرد و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)، آن را تضعیف کرده بود این بار می‌بایست جبهه متحدی از خود در باره مسائل اروپا نشان می‌داد. اروپا باید این بار نشان می‌داد که توانایی فائق آمدن بر مشکلات را دارد. اما مذاکرات و رایزنی‌ها در برخی موارد آنقدر سخت و شکنجه‌آمیز می‌شود که انگار اروپا در مسیر شکست قرار گرفته است. علت این امر نیز به این واقعیت بر می‌گردد که اروپا امروز بین کشور‌های شمال موسوم به کشور‌های سختگیر و مقتصد اتریش‎‏، فنلاند‏، هلند، سوئد و دانمارک و کشور‌های با مشکل مالی مواجه شده جنوب تقسیم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بحران اقتصادی ویروس کرونا کشور های عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو رئیس شورای اروپا میلیارد یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند