Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش قیمت ارز در دو روز گذشته به آغاز تاثیر سیاستهای دولت و بانک مرکزی در کنترل این بازار اشاره کرد و گفت: روند کاهش نرخ ارز با پایان مهلت عرضه صادرکنندگان و کاهش آثار روانی و تبلیغاتی ادامه خواهد یافت.

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اشاره به ورود نخست وزیر عراق به تهران، ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای مفید و سازنده‌ای بین مقامات دو کشور برای ترسیم و تنظیم چارچوب همکاریهای آینده دو کشور انجام گیرد که منجر به توسعه همه جانبه روابط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: توجه به کشورهای همسایه و توسعه و تعمیق روابط با کشورهای پیرامون یک راهبرد اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که عرصه جدیدی را در  ارتباط همه جانبه و موثر با همسایگان ایجاد خواهد کرد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به سفر روز گذشته ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به عراق گفت: آقای ظریف با برخی مقامات عالی عراق درباره مسائل فیمابین دو کشور و مسائل منطقه‌ای مذاکره کردند که نتیجه آن در سفر کاظمی تجلی پیدا خواهد کرد. ما مسائل دوجانبه متعدد و زیادی داریم که به اندازه کافی و فی نفسه مهم هستند مهم هستند.

ربیعی پیگیری و مسئله ترور شهید سلیمانی را از مسائل مهم در این دیدارها عنوان کرد و گفت: اینکه عراق در همسایگی ما دارای ثبات باشد برای ما اهمیت دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای این سفر تروریسم زدایی از منطقه و ایجاد یک منطقه امن و با ثبات است درباره پیام دیپلماتیک این سفر تصریح کرد:  علاوه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی که دو ملت از آن نفع خواهند برد این سفر دو پیام دارد. یک پیام توسعه روابط دو کشور است و یک پیام منطقه‌ای آن صلح و ثبات و درخواست برای پیوستن کشورهای منطقه به  این روند  است.

سخنگوی دولت با اشاره به نوسانات بازار ارز در هفته‌های اخیر یکی از علل افزایش قیمت ارز علاوه بر فشار و تحریم اقتصادی یا عوامل اقتصادی، عملیات روانی رسانه‌های خارجی و تورم روانی و فشار ناشی از ان عنوان کرد و گفت: عده ای نیز در فضای مجازی از خارج و داخل دست به عدد سازی می‌زدند که در التهاب بازار موثر بود.

ربیعی با اشاره به کاهش نرخ ارز در دو روز گذشته اظهار داشت: یکی از دلایل این اتفاق توجه نکردن و هوشیاری مردم در مورد اقدامات افراد و جریانهای سودجو بود و دیگری تاثیر اقدامات بانک مرکزی و همانگونه که رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی وعده داده بودند روند کاهشی نرخ ارز اغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فروش نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات، درآمد ارزی بهتر از این خواهد بود و قیمت واقعی ارز را هم از این به بعد شاهد خواهیم بود. واقعیت بازار عرضه و تقاضا هم همین را می گوید.

وی اضافه کرد: عرضه در بازار نیما با پایان یافتن مهلت صادرکنندگان برای برگرداندن ارز رو به افزایش است و با ریزش قیمت ها آنها در عرضه نیز تعجیل خواهند کرد. از سوی دیگر بالابردن تولید داخلی هم نه تنها تقاضای ارز را کاهش داده که به کاهش قیمت ها هم کمک می کند

ربیعی با بیان اینکه 

عامل روانی در افزایش قیمت ارز نقش فراوانی داشته است، یادآورشد: اقدام رسانه‌هایی که بر طبل التهاب ارز می‌کوشیدند، باعث شد برخی پول‌های سرگردان و حتی پولهای خرد مردم هم به این سمت برود و امیدوارم این کاهش قیمت ارز تداوم داشته باشد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور  خاطرنشان کرد: در همان زمان افزایش نرخ ارز هم قیمت‌های ارز و دیناری که در سایت‌ها و فضاهای مجازی اعلام می شد این گونه نبود و خریدار و دانشجو هیچ‌کدام از این وضعیت راضی نبودند.

 وی اضافه کرد: در صحنه خارجی هم تحرکات دیپلماتیک برای کاهش قیمت ارز را شاهد هستیم که با کاهش محدودیت‌های کرونایی، صادرات ما رشد بیشتر خواهد داشت.  

ادامه دارد....

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت نرخ ارز کاهش نرخ دلار سفر نخست وزیر عراق به ایران و عربستان توسعه روابط با همسایگان سخنگوی دولت کاهش قیمت قیمت ارز دو کشور نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • ثبات دلار مبادله‌ای/یورو کاهش یافت
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور