Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@18:29:29 GMT

منشا اصلی آب کره زمین میان ستاره‌ها پیدا شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۷۹۰۷

منشا اصلی آب کره زمین میان ستاره‌ها پیدا شد

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد ماده آلی بین‌ستاره‌ای می‌تواند منبع اصلی آب روی زمین باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، سیاره آبی نام دیگر زمین است اما منشا اصلی این آب‌‌ها همچنان یک راز باقی مانده است. حال نتایج تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد که آب و نفت در دما و فشار بالا درون ابرهایی از جنس ماده آلی تشکیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این یافته‌ها باعث به وجود آمدن نظریه جدیدی شده است: مواد آلی می‌تواند منشا اصلی آب در سیاره زمین باشد. مواد آلی در ابرهای مولکولی وجود دارند و یکی از ترکیبات اصلی سحابی است که خورشید را ایجاد کرده است. از آنجایی که مقدار زیادی از این ماده آلی در برف‌مرزها پیدا می‌شود، آب زمین در محلی بسیار نزدیک‌تر تشکیل شده است. برف‌مرز یا خط برف به مکانی گفته می‌شود که سرما در آن به اندازه‌ای است که باعث همچگالی (متراکم شدن) یخ می‌شود.

بررسی‌های بیشتر نشان داد که ماده آلی در دما و فشار بالا به دو فاز تقسیم می‌شود: آب و نفت. به گفته گروه تحقیقاتی، مواد آلی بین‌ستاره‌ای موجود در برف‌مرز می‌تواند منبع اصلی آب روی زمین باشد. نفت تولیدشده از ماده آلی بین‌ستاره‌ای از نظر شیمیایی شباهت بسیاری به نفتی دارد که در زمین پیدا می‌شود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: آب زمین بین ستاره ای ماده آلی سیاره آبی ماده آلی اصلی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به کاهش نرخ جمعیت در کل کشور، قانون حمایت از جوانی جمعیت یکی از قوانین خوبی بود که توسط مجلس مصوب ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۷۳ ماده قانونی است که ماده ۳ ،۴ و قسمتی از ماده ۵ این قانون به تخصیص زمین به متقاضیانی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند اشاره کرده است افزود: از تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ کسانی که دارای فرزند سوم یا بیشتر شده اند با شرایط قید شده وارد سامانه می‌شوند و مدارک خود را بارگذاری کنند و بعداز صحت سنجی مراحل واگذاری زمین طی خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: طبق قانون، اولویت با کسانی است که فرزند چهارم و بیشتر دارند و این افراد اگر فرم ج آنها قرمز شده است می‌توانند یک مرحله دیگر در این طرح شرکت کنند و شرط مالکیت برای این طرح ملاک نیست.

صالحی امیر ادامه داد: در خصوص شهرهای بالایی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت طبق قانون در شهرهای همجوار در صورت موجود بودن زمین دولت یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به آنها اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6096930

دیگر خبرها

  • ستاره چلسی 10 روز بعد از جراحی برگشت! (عکس)
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای عمل کرده بودند | او را با نامردی رها کردند
  • ربایندگان «یسنا» حرفه‌ای بودند | در کمال نامردی او را در میان کلزاها رها کرده بودند
  • اگر ماه ناگهان در آسمان ناپدید شود چه اتفاقی می‌افتد؟
  • برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟
  • ام باپه: مطمئن هستیم که به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا خواهیم کرد
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!