Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعلل و سهل‌انگاری مسؤولان استان سمنان در پیگیری احداث تالار مرکزی سمنان سبب از دست رفتن بخش مهمی از اعتبارات تخصیص‌یافته به این پروژه شده و مصوبه دولت پس از سال‌ها همچنان روی زمین مانده است.

خبرگزاری فارس سمنان- گروه فرهنگی: یکی از مصوبات سفر دور نخست کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان که خیلی از اهالی فرهنگ و هنر را خرسند کرد، احداث تالار بزرگ مرکزی سمنان بود؛ مصوبه‌ای که البته تا امروز فقط روی کاغذ عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز استان سمنان فاقد سالن همایشی در سطح ملی و بین‌المللی بوده و این امر، استان ممتاز سمنان را برای برگزاری بسیاری از رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی در عرصه فرهنگ و هنر در محرومیت نگه داشته است.

هیأت دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی در سفر اول خود به استان سمنان، با احداث تالار بزرگ مرکزی در سمنان موافقت کرد؛ پروژه‌ای که پیش‌بینی می‌شد مشکل مهمی را در عرصه فرهنگ و هنر استان از میان بردارد اما بعد از گذشت چندین سال از تأیید این مصوبه، هیچ اقدام عملی‌ای در استان صورت نپذیرفته است.

تعویق خودخواسته!

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تعیین زمین محل احداث تالار بزرگ مرکزی سمنان خبر داده بود؛ اما مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان معتقد است هیچ اقدامی برای این پروژه صورت نپذیرفته و این امر البته سبب نارضایتی اهالی فرهنگ و هنر شده است.

احداث تالار مرکزی سمنان در طول سال‌های گذشته به تعویق افتاده است؛ در حالی که بنا به گفته مدیرکل دفتر امور طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد در نشست هماهنگی ساخت تالار مرکزی سمنان، ۱۵ تالار مرکزی در استان‌های مختلف با پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد در دست ساخت است و سمنان نیز قرار بود یکی از همین استان‌ها باشد.

در حالی در سمنان حتی مسأله زمین احداث تالار مرکزی نیز حل نشده است که مسؤولان ارشد استان، عامل اصلی این عقب‌ماندگی را بی‌توجهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در پیگیری مصوبه و جذب منابع لازم می‌دانند.

به‌هرحال، در طول سالیان گذشته در این زمینه وعده‌های مکرری به مردم استان سمنان داده شده که بازخوانی این سخنان و وعده‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

سال ۱۳۹۶: زمین خوبی در اختیار اداره کل ارشاد سمنان قرار گرفته است

مسعود معمار، مدیرکل وقت دفتر امور طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هماهنگی ساخت تالار بزرگ مرکزی سمنان که با حضور معاون وقت امور عمرانی استاندار سمنان و مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، اظهار کرد: 15 تالار مرکزی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف در حال ساخت است.

او نبود سالن مجهز و شایسته استانی را از مشکلات و نیازهای اساسی سمنان دانست و گفت: پروژه بزرگ تالار مرکزی سمنان با کاربری فرهنگی و به‌صورت کاملاً تخصصی ساخته خواهد شد. معمار افزود: با حمایت مستقیم و مساعدت مسؤولان استانی، زمین خوبی و در مکانی مناسب برای ساخت این پروژه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفته است و با طی مراحل قانونی به‌زودی به‌صورت رسمی واگذار خواهد شد.

سال ۱۳۹۷: پیشرفت فقط ۲ درصدی مصوبه دولت!

نادر مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: تالار مرکزی سمنان فقط دو درصد پیشرفت داشته و اداره متولی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر تخصیص اعتبار باشد.

سال ۱۳۹۷: درخواست اعتبار ۷۰۰ میلیونی برای صدور پروانه ساختمانی

احمد همتی، نماینده وقت مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس هم خواستار تخصیص اعتبار 700 میلیون تومانی به‌منظور صدور پروانه ساختمانی پروژه تالار مرکزی سمنان شد.

سال ۱۳۹۸: ۴۰ میلیارد تومانی که معلوم نیست کجاست!

احمد همتی، نماینده وقت مردم سمنان در مجلس بیان کرد: احداث پروژه تالار بزرگ سمنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بخش گردشگری است که سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت؛ همچنین در سال جاری نیز ۲۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح اختصاص می‌یابد.

سال ۱۳۹۸: جانمایی زمین در دستور کار قرار دارد

عباس دانایی، فرماندار سمنان هم از جذب اعتبار 40 میلیارد تومانی برای احداث تالار مرکزی سمنان خبر داد و گفته بود: جانمایی زمین برای ساخت تالار مرکزی در دستور کار قرار دارد.

او در نشست پیگیری پروژه‌های عمرانی سمنان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: به معنی واقعی کلمه، برای جذب اعتبار این طرح در سال‌های گذشته اقدام نشده است.

سال ۱۳۹۸: هنوز موافقت‌نامه‌ای برای جذب اعتبارات مبادله نشده است

علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اعلام کرد: هنوز هیچ موافقت‌نامه‌ای برای جذب اعتبارات تالار مرکزی سمنان مبادله نشده است.

او تأکید کرد: تا زمانی که موافقت‌نامه مبادله نشود، مقدمات طی شدن جذب اعتبار نیز فراهم نخواهد شد.

فضیلت متذکر شد: این اداره کل هیچ کوتاهی نکرده، بلکه ده‌ها بار مراجعه شده و به‌صورت مکرر مکاتبه شده است و اسناد این امر نیز موجود است.

سال ۱۳۹۸: اعتبارات میلیاردی با سهل‌انگاری ارشاد از دست رفت

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار کرد: رئیس‌جمهوری در جریان سفر استانی به سمنان، اعتباراتی برای پروژه احداث تالار بزرگ مرکزی سمنان اختصاص داد.

وی ادامه داد: سال ۹۵ حدود ۱۹ میلیارد تومان و سال ۹۶ بیش از ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه مجتمع فرهنگی و هنری تالار بزرگ سمنان اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه این اعتبارات در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، تصریح کرد: این وزارتخانه ۴۰ میلیارد تومان در مجموع باید در سمنان هزینه می‌کرد که متأسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سهل‌انگاری کرد و هیچ اقدامی در این مورد انجام نداد.

فخری با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این اعتبار را جای دیگر هزینه کرده است، گفت: سال ۹۷ برای این طرح یک میلیارد تومان برای مطالعات گذاشتند و متأسفانه این رقم را هم جذب نکردند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حتی نتوانسته زمین این پروژه را مشخص کند.

وی با بیان اینکه استاندار سمنان دو بار به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت تعیین تکلیف این پروژه نامه نوشته است، تصریح کرد: تلاش شده تا اعتبار از دست رفته، برگردد و در استان هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه برگشت اعتبار قابل انجام است، اظهار کرد: اعتبار این طرح را می‌توانند برگشت بزنند و به استان سمنان منتقل کنند.

سال ۱۳۹۸: اعتبار مطالعات تالار مرکزی سمنان اختصاص یافت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سرانجام تالار مرکزی سمنان که سال‌ها بدون پیگیری باقی مانده است، گفت: این مسأله بر اساس مجموعه اطلاعاتی که تا الآن ارائه شده، با تأخیرها و مشکلاتی همراه است که امیدواریم با پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش استاندار سمنان سرعت بهتری پیدا کند.

سیدعباس صالحی گفت: مشکل کلی که در پروژه‌های عمرانی وجود دارد، این است که پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی مانده و با توجه به منابعی که سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌دهد، بار آن‌ها سنگینی می‌کند و در تخصیص‌ها، جابجایی‌های اتفاق می‌افتد به سمت پروژه‌هایی که بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این اقدام انجام می‌شود؛ با این اولویت که پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل شوند و این مشکل درباره تالار مرکزی سمنان نیز در سال ۹۶ وجود داشت.

صالحی بیان کرد: این طرح با پیگیری‌های صورت گرفته دوباره در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به جریان انداخته شد؛ با این نگاه که این پروژه که به‌تازگی می‌خواهد آغاز شود، بر اساس نیازهای استان و بنا به سابقه تاریخی و فرهنگی این استان موردنیاز بوده و سمنان امروز اقتضائاتی دارد که باید به آن توجه شود.

وی گفت: اهمیت استان سمنان آن‌قدر زیاد است که بتوان به این مسأله به‌عنوان یک امر جدی نگاه کرد و امسال هم رقمی برای پروژه تالار مرکزی سمنان در نظر گرفته شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر کارهای مطالعاتی آن انجام شود و بتوانیم برای سال آینده به شکل جدی‌تر این کار را به سرانجام برسانیم.

سال ۱۳۹۹: مشکل زمین ساخت تالار مرکزی سمنان حل شد

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه مشترک بررسی آخرین وضعیت جذب اعتبارات تخصیص‌یافته تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان سمنان گفت: با گزارشی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست امروز داد، مشکل زمین ساخت تالار مرکزی سمنان حل شد و به هیچ عنوان اجازه داده نشود که اعتبار این طرح همانند سال‌های گذشته به دیگر استان‌های کشور برود.

وی ادامه داد: تالار مرکزی سمنان حق مردم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موظف به پیگیری امور در ساخت این طرح مهم فرهنگی است.

سال ۱۳۹۹: آغاز مراحل طراحی احداث ساختمان تالار مرکزی سمنان

فرشید فلاح‌لاله‌زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم به‌تازگی از انتخاب مشاور و آغاز مراحل طراحی احداث ساختمان تالار مرکزی سمنان خبر داده و اظهار کرده است: پس از انجام مراحل طراحی و نقشه‌های مربوطه فعالیت اجرایی، ساخت این تالار امسال آغاز می‌شود.

فلاح گفت: این پروژه در قالب طرح‌های ملی و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع احداث می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه زمین موردنیاز احداث تالار مرکزی سمنان به وسعت ۱۰ هزار مترمربع در ضلع جنوبی بوستان کومش تأمین و واگذار شده است، افزود: این پروژه مشتمل بر فضاهای آموزشی، فرهنگی، اداری، نمایشگاه، خدماتی و ... بوده و در طراحی آن استفاده از ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی سمنان مورد تأکید است.

تعلل را کنار بگذارید

به هر تقدیر، سال‌ها از مصوبه دولت مبنی بر احداث تالار مرکزی سمنان می‌گذرد و تا امروز حتی مطالعات احداث این تالار نیز انجام نشده و مردم از مسؤولان عالی استان و متولیان امر می‌خواهند تعلل را در این بخش کنار بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرده بود که مطالعات احداث تالار مرکزی سمنان در سال 1398 انجام شود که تا امروز حتی در این بخش نیز اقدام جدی‌ای صورت نگرفته است.

مردم و اهالی فرهنگ و هنر انتظار دارند این مصوبه دولت تدبیر و امید تا پایان عمر همین دولت، به مرحله عملیاتی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «عملیات احداث ساختمان تالار بزرگ مرکزی سمنان چه زمانی آغاز می‌شود؟» خواستار پیگیری این مسأله شده‌اند.

انتهای پیام/74009/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان فرهنگ مصوبه دولت تالار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان فرهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت تالار مرکزی میلیارد تومان فرهنگ و هنر سهل انگاری مصوبه دولت جذب اعتبار سال ۱۳۹۸ استان ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث زورخانه بزرگ مرکزی در این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی بیان کرد: این پارک به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.

 عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به احداث ۲ زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز نیز با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

حسام‌الدین اسدزاده افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان