Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول منعم، روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط ویژه استان ناشی از شیوع کرونا  اظهار داشت: باید برنامه‌های صورت گرفته در حوزه ورزش و جوانان در استان متناسب با این شرایط باشد.

وی با بیان اینکه به همت دولتمردان طی سال‌های اخیر اقدام‌های موثری در عرصه جوانان در سطح کشور انجام شده‌است ،گفت: وام ازدواج در سال ۹۶، سه میلیون تومان برای هر زوج بود که این وام در سال ۹۹ به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: هر زوج جوان در ابتدای زندگی می‌توانند از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام ازدواج برخوردار باشند که این تسهیلات در کمترین زمان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

منعم اظهار داشت: ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سال ۹۸ به متقاضیان استان داده شده که قم با ۹۳ درصد پرداخت وام به زوج ها، بعد از تهران استان دوم کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج بوده‌است.

وی گفت: برگزاری ۳۷۰ دوره آموزشی قبل، حین و پس از ازدواج، تقویت و گسترش مراکز مشاوره، تقویت و راه اندازی مجمع خیرین ازدواج، اجرای جشنواره های متعدد پیرامون ازدواج، تقدیر از زوج‌های موفق از جمله اقدام های صورت گرفته در سال های اخیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، بیان کرد: مراحل قانونی مجمع خیرین ازدواج از سال گذشته آغاز شده‌است که با راه اندازی رسمی این مجمع، کمک بسیار زیادی به امر ازدواج به ویژه برای زوج‌های نیازمند خواهد بود.

منعم، با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی قوانین درسطح کشور برای کاهش هزینه‌های ازدواج گفت: ازدواج آسان به ویژه درشرایط کنونی شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته‌است که در این زمینه پویش‌هایی توسط سمن‌های تخصصی استان آغاز شده‌است.

وی با تشریح برنامه های هفته ازدواج این اداره کل بیان کرد: اجرای ۱۱۰ برنامه فرهنگی و آموزشی توسط دستگاه‌ها و سمن‌های مختلف استان، دیدار با علما و ائمه جمعه قم، برگزاری مسابقه کتابخوانی پیرامون آموزش های مهارت‌های مورد نیاز زوج‌ها و همچنین مشاوره رایگان توسط ۱۰ مرکز مشاوره از جمله برنامه های هفته ازدواج درقم است.

منعم با تاکید بر اجرای پویش‌های مختلف برای کمک به ازدواج جوانان اظهار داشت: اجرای پویش تسهیل اجاره بهای زوج‌های جوان، اجرای پویش ازدواج آسان و بدون مراسم، اجرای پویش برای معرفی زوج های موفق از جمله طرح های فرهنگی و اجتماعی برای تسهیل ازدواج جوانان است که توسط سمن های تخصصی استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: برگزاری پنج نشست تخصصی، ایجاد نمایشگاه ویژه ازدواج، تولید محتوای رسانه ای، اقدام‌های فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی، افتتاح مرکز مشاوره تخصصی در حوزه ازدواج، تجلیل از زوج‌های جامعه پزشکی فعال در مبارزه با کرونا و همچنین رونمایی از نرم افزار مشاوره رایگان از دیگر برنامه‌های هفته ازدواج در قم است.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مدیریت کرونا در استان و کشور پیرامون فعالیت‌ها در مناطق زرد و قرمز گفت: در مناطق بحرانی و قرمز تمام فعالیت همایش‌ها، جشنواره‌ها و جلسات لغو شده‌است ولی فعالیت‌های ورزشی تنها در مراکز قرمز تعطیل اعلام شده‌است و در مناطق زرد و سفید در حال حاضر مانعی برای فعالیت های ورزشی وجود ندارد.

منعم گفت: به جز مسابقات و همایش ها و ورزش‌های پر برخورد مانند کشتی، تکواندو و کاراته، فعالیت هیات های ورزشی در مناطق زرد استان مانع ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با بیان اینکه نیاز به بسته‌های حمایتی بیشتر برای کمک اقتصادی به آسیب های وارد شده به باشگاه ها و ورزشکاران است، اظهار داشت: از آغاز کرونا، تلاش هایی برای پرداخت تسهیلات به باشگاه ها، مربیان و ورزشکاران در دستورکار قرار گرفت که نتیجه این تلاش ها، تامین ۴۰ میلیارد ریال وام برای ورزش قم است.

وی در ادامه با اشاره به مصاحبه انتقادی شعبانی قهرمان بین المللی پاراتکواندوی استان گفت:در این زمینه به هیات تکواندو تذکر داده شده‌و قرار است در روزهای آینده از این قهرمان افتخارآمیز نیز تقدیر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، ادامه داد: بدهی استان به قهرمانان ملی خود، تنها مربوط به سال ۹۸ است و در این زمینه قم جزو استان‌های پیشتاز در کشور است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته به منظور تقدیر از قهرمانان آسیایی و جهانی، با برگزاری همایشی از این قهرمانان تقدیر می شد که امسال به دلیل شرایط کرونا، متاسفانه تاکنون امکان برگزاری این مراسم فراهم نشده‌است.

از اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) (یکم مرداد) تا هفتم ذی الحجه (هفتم مرداد) به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده‌است.

برچسب‌ها قم کاراته اداره کل ورزش و جوانان استان قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم کاراته اداره کل ورزش و جوانان استان قم قم کاراته اداره کل ورزش و جوانان استان قم مدیرکل ورزش و جوانان قم هفته ازدواج اجرای پویش زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد