Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:09:27 GMT

«مرشد و مارگاریتا»ی بهمن فرزانه به چاپ سوم رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۸۱۴۵

«مرشد و مارگاریتا»ی بهمن فرزانه به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه انتشارات امیرکبیر به‌تازگی چاپ بیست‌وسوم «خوشه‌های خشم» اثر جان اشتاین‌بک با ترجمه شاهرخ مسکوب و عبدالرحیم احمدی، چاپ سوم «مرشد و مارگاریتا» اثر میخائیل بولگاکوف با ترجمه بهمن فرزانه و چاپ ششم «کژراهه» به قلم احسان طبری را به بازار نشر عرضه کرده است.

«خوشه‌های خشم» از رمان‌های کلاسیک قرن بیستم محسوب می‌شود که در نقد فرایند سرمایه‌داری و بی‌عدالتی ابتدای سده بیستم در ایالات متحده امریکا نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که قطحی و ماشینیسم و سرمایه‌داری دست به دست هم داده بودند تا اقشار ضعیف و متوسط را زیر چرخ‌های سرمایه و بانک له کنند. دوره‌ای از تاریخ امریکا که سرمایه‌داری در حال تبدیل به یک نظام است و شرکت‌ها و بانک‌ها دست در دست یکدیگر زندگی را برای انسان‌ها سخت می‌کنند.

در این روزها که دوباره اعتراضات به بی‌عدالتی ساختاری در جامعه امریکا به جریان افتاده، شاید خواندن این اثر که تاریخ ساختاری این بی‌عدالتی را به رخ می‌کشد خالی از لطف نباشد. اثری که جان فورد سینماگر شهیر هالیوودی هم یک اقتباس سینمایی از آن با همین نام انجام داده است.

چاپ بیست و سوم این‌کتاب با ۵۷۲ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۱۱ هزار تومان عرضه شده است.

«مرشد و مارگاریتا»یی که امیرکبیر چاپ کرده، توسط بهمن فرزانه به فارسی برگردانده شده است. مترجمی که نام او به ترجمه فارسی رمان «صدسال تنهایی» گره خورده است. شاید زمانی‌که بولگاکوف نسخه روسی رمان خود را به‌دلیل شرایط وقت اتحاد جماهیر شوروی و چاپ نشدن آن آتش زد، تصور نمی‌کرد ۲۷ سال پس از مرگش نسخه اولیه کتاب که توسط همسرش منتشر شد، با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شود. حالا ۸۰ سال از مرگ این نویسنده و پزشک اوکراینی می‌گذرد.

به گفته مسئولان امیرکبیر، تغییر عنوان کتاب به «مرشد و مارگاریتا» با مجوز و تاییدیه مکتوب خانواده زنده‌یاد بهمن فرزانه صورت گرفته است که از نظر قانونی، مالک همه حقوق قانونی و مالی آثار آن مرحوم در انتشارات امیرکبیر محسوب می‌شود. از این‌رمان ترجمه دیگری به قلم عباس میلانی هم در بازار نشر کشور موجود است.

چاپ سوم این‌کتاب هم با ۵۴۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۹ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب «کژراهه» هم خاطرات احسان طبری ایدئولوژیست ارشد و مفسر مارکسیسم کمیته مرکزی حزب توده ایران را شامل می‌شود.

طبری اوایل دهه ۶۰ همراه تعدادی دیگر از رهبران این‌حزب دستگیر شد. بازداشت و تنهایی موجب تغییر تدریجی افکار و آرای این مفسر بزرگ چپ شد. هرچند زمینه‌های این‌تغییر از سال‌ها قبل و پیش از انقلاب در طبری پیش آمده بود. او خود در این زمینه گفته است «از سال ۱۳۴۸ در مارکسیسم به بن‌بست رسیدم اما با ملاحظات شغلی و زندگی نه در شوروی امکان داشت از چپ برائت کنم نه در غرب می‌دانستم چه کنم و راهی به ایران و حکومت پهلوی داشتم.»

تغییر عقاید و آرای طبری در مدت بازداشت در دهه شصت چنان بود که همان‌زمان درخواست ملاقات با علامه جعفری را داد. هرچند این درخواست بنا به بعضی ملاحظات از طرف علامه جعفری رد شد اما در نهایت طبری موفق به دیدار علامه شد و البته روایتی از آنچه در این دیدار گذشت در دست نیست.

چاپ ششم این‌کتاب هم با ۴۰۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.

کد خبر 4979585 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات امیرکبیر تجدید چاپ ترجمه ادبیات جهان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه های نشر ویروس کرونا ترجمه گردشگری رایزنی فرهنگی ادبیات جهان بازار نشر ادبیات کودک و نوجوان تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی انتشارات سوره مهر درگذشت چهره ها شیوع کرونا مرشد و مارگاریتا بهمن فرزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی

دریافت 27 MB

تصویربردار: حسین دباغ

کد خبر 6089585

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • مردود شدن لیبرالیسم در آزمون آزادی/محکومیت برخورد پلیس آمریکا
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی