Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «نایجل فراژ» رهبر حزب برگزیت انگلیس امروز در پیامی توئیتری تاکید کرد از آنجا که کشورش هیچ شواهدی از مداخله روسیه در انتخابات سراسری پیشین و همه‌پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بدست نیاورده، لازم است پیش از انتشار علنی عدم دستیابی به اسناد، از مسکو عذر خواهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته پارلمان انگلیس اخباری مبنی بر انتشار گزارشی از مداخله روسیه در «رفراندوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا» در سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) و «انتخابات سراسری سال گذشته» این کشور اعلام کرد.

پس از آن نیز روزنامه تلگراف اعلام کرد این گزارش درباره مداخله روسیه در «رفراندوم استقلال اسکاتلند» خواهد بود و مربوط به برگزیت نیست.

اما اکنون با عدم حصول شواهدی مبنی بر مداخله روسیه در موارد عنوان شده از سوی دولت انگلیس، رهبر حزب برگزیت در حساب توئیتری خود نوشته است: «خوب، هیچ شواهدی از مداخله روسیه در رفراندوم نیست. عذرخواهی از آنان واجب است.»

پیش از این مقامات دولتی انگلیس مدعی بودند روسیه با سرقت اسنادی از روابط تجاری لندن- واشنگتن و انتشار آن سعی در فشار و مداخله در انتخابات سراسری انگلیس در سال گذشته داشته است.

ادعای آنان بر این اساس بود که از این اسناد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون (مخالفان) انگلیس، برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) این کشور استفاده کرده است.

پس از آن سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مطرح شده از سوی انگلیس در خصوص مداخله روسیه در انتخابات این کشور را به طور قاطع رد کرد. دیمیتری پسکوف همچنین اعلام کرد، روسیه به طور قطع ادعا‌های مربوط به تلاش‌های ادعایی برای دخالت در انتخابات هر کشور از جمله انگلیس را رد می‌کند و هشدار می‌دهد که این اتهامات پیامد‌های منفی در روابط دو جانبه بین مسکو و لندن به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مداخله روسیه انتخابات انگلیس مداخله روسیه رهبر حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس