Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:17:49 GMT

تعطیلی ۱۶ واحد صنفی در فسا

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۹۲۴۵

تعطیلی ۱۶ واحد صنفی در فسا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا این شهرستان، گفت: این واحدهای صنفی، شامل ۱۰ آرایشگاه زنانه، یک واحد قنادی به علت عرضه یک و نیم تن شیرینی تاریخ مصرف گذشته و پنج واحد قهوه خانه به دلیل فعالیت غیرمجاز و عرضه قلیان در شرایط شیوع کرونا تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او، بیان کرد: این آرایشگاه‌های زنانه به دلایلی از جمله انجام خدمات پوستی غیرمجاز، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله فیزیکی نیز پلمب شدند.  

خالقی تصریح کرد: در این مدت با بازدید از یک هزار و ۸۳۸  واحدهای صنفی به متولیان این واحدها، آموزش، تذکر و اخطار لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و چگونگی رعایت موازین بهداشتی داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، ادامه داد: پنج هزار و ۲۱۱ مورد مشاوره حضوری و یا تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی فسا در ۲ هفته گذشته است. 

او، افزود: در بازدیدهای مشترک میزان همکاری سایر نهادها به ویژه اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان فسا در هفته های اخیر مطلوب بوده اما همکاری بیشتر و مستمر از سوی اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

خالقی اضافه کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره‌هایی که شمار مراجعه کنندگان آن ها زیاد است از جمله شعبه‌های مرکزی بانک‌ها، دفاتر پیشخوان، جایگاه‌های سوخت گیری و وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری آن گونه که باید مناسب نیست و نیاز به ارائه راهکارهای عملی و تدابیر سخت گیرانه‌تر از سوی فرمانداری ویژه و ستاد کرونای شهرستان فسا  را دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، مسافرت به مناطق آلوده و پذیرفتن میهمان از مناطق درگیر با بیماری کرونا به ویژه استان‌های جنوبی، توجه نکردن به توصیه‌های بهداشتی و کاهش حساسیت‌ها از عوامل موثر در افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در فسا است.

او، با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۱۰ ستاد محله دیگر با محوریت مساجد در این شهرستان راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: انتظار می رود با همکاری و تلاش ائمه جماعات، معتمدان و ریش سفیدان محله، بتوان فعالیت‌های موثری برای مقابله با شیوع کرونا انجام داد.

خالقی، خواستار کمک مالی خیران و همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فسا برای تامین پارچه مورد نیاز در خصوص تولید اقلام حفاظت فردی از جمله ماسک شد.

 شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی تعطیلی واحد صنفی رعایت نکردن پروتکل بهداشتی شهرستان فسا دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان