Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ‌ـ در بسته خبری پیش رو آخرین اخبار مهم استان گردآوری و در اختیار مخاطبان این رسانه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در بسته خبری پیش رو، بخشی از اخبار مهم گوشه و کنار استان هرمزگان جمع آوری و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

از گوشه و کنار هرمزگان|متوسط مصرف برق هفته گذشته استان بیش از میانگین کشوری استاز گوشه و کنار هرمزگان|7 رتبه برتر جشنواره مهر ریاست‌جمهوری به هرمزگان رسید‌از گوشه و کنار هرمزگان|کشف بیش از 145 کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزبانان بوموسی‌

فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشاردشت میناب افتتاح می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از بهره برداری فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور به دستور رییس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور آب و خاک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی باقرزاده همائی صبح امروز اظهار کرد: با افتتاح از فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب گام بزرگی در راستای بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند برداشته می‌شود.
وی افزود: سرمایه هزینه شده برای تکمیل فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب بالغ بر 740 میلیارد ریال می‌باشد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره اینکه عملیات اجرایی فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب از اسفندماه سال 96 آغاز شده است، ابراز داشت: مساحت پروژه 3 هزار و 750 هکتار بوده که با اتمام این پروژه برای 750 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.
باقرزاده ادامه داد: فاز اول پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب با هدف بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در اراضی ویژه کشت محصولات کشاورزی اهم از بادمجان، پیاز، فلفل و هندوانه، گندم ، کلزا و آفتابگردان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه منبع آب موردنیاز این پروژه مخزن سد شمیل و نیان می باشد، تصریح کرد: تا قبل از انتقال آب از سد شمیل، منابع آب محدوده طرح از سرریز مازاد سد استقلال و چاه‌ها تامین می‌شد که با توجه به خشکسالی در دهه‌های اخیر و افت محسوس کیفی و کمی چاه‌های منطقه و عدم اطمینان از حقابه پایدار عملا بخش وسیعی از اراضی به صورت آیش رها شده بود که با اجرای این طرح تحول عظیمی در توسعه کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه و تامین امنیت غذایی به وجود آمده است.

این مسئول در پایان اهداف مهم طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار قطره‌ای شاخه شمالی دشت میناب را تامین امنیت غذایی، افزایش کارایی مصرف آب با اجرای آبیاری تحت فشار قطره‌ای، احیای مجدد اراضی کشاورزی در سطح منطقه میناب، بهبود راندمان آبیاری از 35 درصد به بیش از 80 درصد،ارتقاء بازده آبیاری به منظور افزایش بهره وری از دو منبع ارزشمند آب و خاک، تعادل بخشی به منابع با هدف کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی، افزایش توانمندی کشاورزان با ایجاد مشارکت بیشتر با نهادهای مرتبط، افزایش سطح درآمد کشاورزان و کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش اشتغال دائم را اعلام داشت.

کلاهبردار 12 میلیاردی دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با درج آگهی در سایت ثبت نام جعلی خودرو، مبلغ 12 میلیارد ریال از 25 نفر مالباخته کلاهبرداری کرده بود، در استان خبرداد. 

سردار غلامرضا جعفری گفت: کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با بهره گیری از شیوه های پلیسی و استفاده از تجارب ارزنده خود یک باند کلاهبردار که در پوشش یک شرکت با درج آگهی در سایت ثبت نام جعلی خودرو با گرفتن وجه از مشتریان کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قراردادند. 

وی افزود: در بررسی‌های اولیه محرز شد متهم با اعمال فریبکارانه با درج آگهی در یکی از سایت‌های فروش به بهانه ثبت نام خودرو تحت عنوان شرکت، طی قرارداد فروش خودرو بالغ بر 12 میلیارد ریال وجه نقد از مشتریان (مالباختگان) کلاهبرداری کرده است. تا کنون 25 شاکی و مالباخته در این خصوص شناسایی شده است.

سردار جعفری با تأکید بر اینکه با توجه به شیوه و شگرد این متهم احتمال کلاهبرداری‌های دیگری نیز از نامبرده متصور است، از شهروندان خواست در صورتی که با این ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند به پلیس آگاهی استان هرمزگان مراجعه نمایند.

عملیات موفق پلیس منجر به انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف 400 کیلوگرم تریاک شد

علی صالحی از شناسایی و انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر و کشف 400 کیلوگرم تریاک از این باند در شهرستان حاجی آباد خبر داد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان حاجی آباد در راستای مقابله بی امان با سوداگران مرگ، ضمن رصد و کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان، یک باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی کردند.

وی در ادامه افزود: مأموران انتظامی حین گشت زنی‌های هدفمند در یکی از محورهای فرعی ورودی شهرستان حاجی آباد به یک دستگاه خودرو مشکوک و دستور توقف دادند که راننده و سرنشین خودرو بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده متواری شدند، پس از تعقیب و گریز طولانی در یک اقدام ضربتی خودروی مذکور ناچار به توقف و دو متهم در این رابطه دستگیر شدند.

صالحی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی مذکور 400 کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک و یک دستگاه بی سیم کشف شد، تصریح کرد: دو دستگاه خودرو دیگر نیز که محموله مواد مخدر را اسکورت می‌کردند توقیف شده‌اند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان مسیر تردد این باند قاچاق مواد مخدر را محور مواصلاتی شهرستان رودان به سمت بخش احمدی حاجی آباد عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه 5 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

بندر شهید رجایی به علائم کمک ناوبری هوشمند مجهز می‌شود

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پیاده سازی سیستم کمک ناوبری هوشمند در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد شناور های ورودی و خروجی به بندرشهید رجایی خبرداد .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه اجرای پروژه سیستم کمک ناوبری هوشمند از ابتدای سال جاری با مشارکت بخش خصوصی در دستورکار این معاونت قرار گرفت اظهارداشت: انجام این مهم بدست متخصصان داخلی و با استفاده از طراحی نرم افزار، سخت افزار و  فرستنده وگیرنده AIS با بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد  AtoN) AIS) در بندر شهید رجایی اجرا شد. 

این مقام مسئول مهمترین و شاخص ترین قابلیت این سیستم را اطمینان در ناوبری ایمن عنوان کرد و بیان داشت: پیاده سازی این سیستم زمینه ورود و خروج شناورها از  بندر را با هر سایز و هر تناژ، حتی در بدترین شرایط آب و هوایی و دید کور با اطمینان و امنیت فراهم می نماید .

 مکی زاده در بیان کارایی این سیستم گفت: زمانی که یک بندر به سیستم AIS-AtoN مجهز شود مواردی مانند خاموش بودن چراغ‌های کانال ورودی، جابه‌جایی بویه‌های کانال و حتی خاموش بودن چراغ‌های ترانزیت نمی‌توانند تاثیری در عملیات بندر ایجاد کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سیستم اولیه راه اندازی شده در بندر شهید رجایی اکنون بازوهای داخلی و خارجی موج شکن های رجایی و زاویه چراغ های ترانزیت رجایی را تحت پوشش قرار داده است.

این مقام دریایی استان هرمزگان با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه بزودی کلیه سازه‌های سطحی و زیرسطحی( بویه‌های کانال، مغرقه‌ها، لوله، کابل‌ها) علامت گذاری خواهندشد خاطر نشان کرد: در فاز نهایی نیز مانیتورینگ کلیه بویه‌ها و بکین‌ها،کنترل ترافیک دریایی هوشمند تر و ایجاد آلارم اخطار حادثه و همچنین تعریف زون‌های خطر مانند مناطق لایروبی نشده و کم عمق به این سیستم مجهز خواهند شد. 

مکی زاده ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سال اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بنادر تابعه  مجهز به سیستم  هوشمند کمک ناوبری خواهند شد و موجبات تردد ایمن شناورها بیش از پیش میسر می‌شود.

انتهای خبر/862/ش

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... از گوشه و کنار هرمزگان|متوسط مصرف برق هفته گذشته استان بیش از میانگین کشوری است از گوشه و کنار هرمزگان|۷ رتبه برتر جشنواره مهر ریاست‌جمهوری به هرمزگان رسید‌ از گوشه و کنار هرمزگان|کشف بیش از ۱۴۵ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزبانان بوموسی‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... از گوشه و کنار هرمزگان|متوسط مصرف برق هفته گذشته استان بیش از میانگین کشوری است از گوشه و کنار هرمزگان|۷ رتبه برتر جشنواره مهر ریاست‌جمهوری به هرمزگان رسید‌ از گوشه و کنار هرمزگان|کشف بیش از ۱۴۵ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزبانان بوموسی‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۲ دستگیری جاعل "مهر و اسناد رسمی" دفتر مقام معظم رهبری / متهم خودش را بازرس ویژه دفتر معرفی می‌کرد ۳ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۴ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۵ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۶ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۷ تنها منطقه‌ بدون کرونا در ایران کجاست؟ ۸ روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| رونق جشن‌های خانوادگی زیر سایه کرونا / وقتی بی‌تفاوتی قزوینی‌ها مدافعان سلامت را به ستوه آورد هشدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به تلاش ستون پنجم دشمن برای نفوذ در مراکز تصمیم‌ساز ‌ استان بوشهر از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد گزارش ویدئویی| موج‌سواری کرونا بر بی‌خیالی مردم / وقتی ‌شیرازی‌ها پروتکل‌ها‌ را جدی نمی‌گیرند مهمترین اخبار تسنیم ربیعی: قیمت واقعی ارز کمتر از رقم موجود در بازار است/ روابط با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت است ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد استقبال روحانی از «مصطفی الکاظمی» دویچه‌وله: توافق راهبردی ایران- چین می‌تواند خنثی کننده تحریم‌های آمریکا باشد فلسطین| آغاز مرحله آشتی گروه‌های فلسطینی با حضور ابومازن و هنیه درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گوشه و کنار هرمزگان باند قاچاق مواد مخدر کمک ناوبری هوشمند بندر شهید رجایی استان هرمزگان حاجی آباد یک باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقا معلم در لیست ترور!

نام اودرکنار نام شهید رجایی در یک لیست ترور به تایید سرکردگان سازمان منافقین رسیده بود. قرار بود رجایی و چگینی که دو یار همراه بودند در یک محدوده زمانی ترور شوند و همین هم شد و رجایی را هشتم و چگینی را دوازدهم شهریور به شهادت رساندند!

به گزارش ایسنا، متن پیش رو روایتی از زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی است که جام جم در روز گرامیداشت مقام معلم منتشر کرده است: معلم شهید «قدرت‌اللهچگینی» در قزوین متولد شد و دوران نوجوانی خود را در این شهر سپری کرد اما به دلیل مخالفت با رژیم پهلوی برای معلمی به اجبار راهی الیگودرز استان لرستان ‌شد و پس از فعالیت‌های موثر در قبل و بعد از انقلاب مقابل منزل خود در خیابان تبریز شهر قزوین به دست منافقین به شهادت رسید.

نام اودرکنار نام شهید رجایی در یک لیست ترور به تایید سرکردگان سازمان منافقین رسیده بود. قرار بود رجایی و چگینی که دو یار همراه بودند در یک محدوده زمانی ترور شوند و همین هم شد و رجایی را هشتم و چگینی را دوازدهم شهریور به شهادت رساندند!مهم‌ترین خصوصیت استاد چگینی در نگاه هر بیننده، اهمیت او به آراستگی ظاهری‌اش بود؛ آن هم در اواخر دهه ۵۰ و اولین سال از دهه ۶۰ که خوش‌پوشی و خوش‌تیپی شاید بازخورد خوبی نداشت و اساسا پرداختن به ظاهر به مثابه نپرداختن به باطن تعبیر می‌شد!این معلم فهمیده با همین روش توانسته بود شاگردان و جوانان زیادی را پای حرف و بحثش بنشاند و با آنها از قرآن صحبت کند. نکته دیگر زندگی شهید چگینی، توجه بیش از حد او به تربیت فرزندان و حفظ چارچوب خانواده بود. او در این زمینه هم بسیار موفق بود و روش‌های جالب برای تربیت پسرانش در جای خود بسیار خواندنی و شنیدنی است.
     
کاندیدای مجلس شورای اسلامی
چند روز بیشتر به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس باقی ‌نمانده و شهید چگینی برای دور اول مجلس شورای اسلامی نامزد شده بود. خاطره زیر مربوط به همان زمان است که در تمام مدت تبلیغات مدام به اعضای ستاد و مجریانش تاکید و سفارش می‌کرد که «حق ندارید پوستر مرا روی دیوار خانه مردم بچسبانید و اگر خواستید این کار را بکنید باید از صاحبخانه اجازه بگیرید. اگر هم احیانا به اموال کسی خسارت زدید، باید صاحبش را پیدا کنید و حلالیت بخواهید». اگر کسی این موارد را رعایت نمی‌کرد چگینی بی‌درنگ عذرش را می‌خواست. یک بار به او گفتم: برادر من! چرا این‌قدر سختگیری می‌کنی؟ به شدت ناراحت و عصبانی شد و گفت: همان‌طور که برای رفتن به مسجد نباید از راه فاضلاب وارد شد، مجلس را هم که مکان مقدسی است نباید با ضایع کردن حقوق مردم و انجام اعمال ناصواب و شبهه‌ناک آلوده کرد. کسی که می‌خواهد به مجلس برود باید همه چیز را رعایت کند.
     
خیابان تبریز
درباره ویژگی‌ها و سیره معلم شهید قدرت‌الله چگینی کتابی هم با نام «خیابان تبریز» منتشر شده است. هر چند این کتاب باعث شده یکی از هزاران شهیدی که نام‌شان در حال فراموشی است، دوباره به حافظه مردم بازگردد اما با توجه به سبک خاطره‌نگاری که برای نگارش این کتاب از آن استفاده شده است، جنبه‌های زیادی از زندگی این شهید و راه و روش او پنهان باقی می‌ماند، چنان‌که در این کتاب اشاره چندانی به نحوه ارتباطات خانوادگی این شهید به‌ویژه رابطه شهید با فرزندان و همسرش نشده است، در حالی که برای ارائه یک الگوی شاخص از یک شهید باید به تمام زوایای زندگی او پرداخت.
     
همچنان زیر غبار
معلم شهید قدرت‌ الله چگینی حقیقتا عنصر شریف و مجاهدی بوده که مرور زندگی‌اش برای آنان که دل در گرو تعلیم و تربیت دارند، لازم و ضروری است. این آقا معلم دوست‌داشتنی بوده و ویژه. هر برهه از زندگی و مبارزات و تدریس و فعالیت‌های او، هر کدام را که خوب بنگریم و تامل کنیم و حوصله به خرج بدهیم، نکته‌ها و درس‌ها و البته عجایبی در آنها می‌بینیم که راحت از کنار آنها نمی‌شود گذشت. به نظر می‌آید در تاریخ ادبیات پایداری انقلاب، حق این شهید به خوبی ادا نشده و آنچنان که باید غبار از چهره تابناک این شهید کنار نرفته است!

ترکیب معلم و شهید
آنها که اهل دقت و فراست دراوضاع واحوال زمانه هستند وتاریخ زندگی پرفرازونشیب انسان رامطالعه کرده‌اند به خوبی درمی‌یابند که برای ساخت بشر و رشدوتعالی او، معلم ومربی چه نقش بی‌بدیلی دارد.مرحوم استاد علی صفایی حایری جمله‌ای به این مضمون دارد که‌: «اگر در عالم کاری بهتر و والاتر از معلمی بود، خدا آن کار را به انبیاء و اولیاء و خوبان خودش می‌داد... حقیقت این است که مقامی بالاتر از معلمی و هدایتگری نیست.هیچ شان ورتبه‌ای به پای معلمی نمی‌رسد. معلم کارش با روح و جان و فکر آدمی است و از این حساس‌تر و مهم‌تر برای انسان پیدا نمی‌شود که روح و جانش راعلو ارتقاء بدهد. زندگی و افکار و مجاهدت‌ها و تجربیات این والاگوهران را باید دید وشنید ونوشید. خاصه آن که آن معلم پس ازعمری دویدن و سوختن، خلعت مبارک شهادت را پوشیده باشد. آیا از ترکیب «معلم شهید» زیباتر و دلپذیرتر پیدا می‌شود؟»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آقا معلم در لیست ترور!
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان