Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@04:40:14 GMT

شهید دوران تمام صفات یک خلبان را در حد کمال داشت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۹۹۹۳۶

شهید دوران تمام صفات یک خلبان را در حد کمال داشت

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری گفت: فرمانده پایگاه دوران در آیین بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید دوران گفت: شهید دوران تمام صفات یک خلبان را یکجا و در حد کمال داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت سرلشگر خلبان عباس دوران اظهار کرد: مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار با توجه به شرایط خاص کشور با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و درمانی برگزار شده است و امیدواریم که با برگزاری این مراسم برای قهرمان ملی و افتخار نیروی هوایی ایران، شهید عباس دوران، سهم کوچکی در زنده نگه داشتن یاد این شهید بزرگوار و قدردانی از رشادت ها و دلاوری های آن بزرگمرد داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ جعفری با بیان این که در یک زمان محدود نمی توان به تمام ابعاد شخصیتی شهید دوران پرداخت افزود: وقتی عبارت «خلبان» بر زبان جاری می‌شود، چیزی که به ذهن متبادر می‌شود صفات زیادی از جمله دانش، شجاعت، خلوص نیت، عشق به میهن، از خودگذشتگی و مسائلی از این قبیل است و برای هر کس درجاتی دارد، اما شهید دوران تمام صفات خوب یک خلبان را در حد کمال و یک جا داشت.
فرمانده پایگاه دوران ادامه داد: شهید دوران یک مرد، یک ایرانی و یک انقلابی تمام عیار بود، کسی که شعار نداد و در عمل پیرو ولایت فقیه و عاشق امام(ره) بود و از تمام هستی خود گذشت و با انجام بیش از ۱۲۰ ماموریت برون مرزی موفق قبل از عملیات بغداد به تمام خصوصیات سیستم های پدافندی و هواپیماهای گشت هوایی رژیم بعث عراق آشنایی کامل پیدا کرده بود و با آگاهی از این که ماموریت بغداد ریسک بسیار بالایی دارد و درصد عدم برگشت از مأموریت بالای ۹۰ درصد است، به همراه شهید محمود اسکندری و کابین عقب های خودشان امیر منصور کاظمیان و امیر باقری دانسته قدم در این راه گذاشتند و صدام را رو سیاه کردند و با این عمل خود برای همیشه به اسطوره ای جاودانه تبدیل شد.
در ادامه آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز ضمن یادآوری رشادت ها و دلاوری‌های شهید دوران اظهار کرد: رشادت ها و دلاوری های آن شهید بزرگوار هیچ گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد و امیدوارم که با الگو برداری از شخصیت و منش شهیدان بزرگوار به خصوص شهید دوران، دنباله رو راه پرافتخار آن عزیزان باشیم.
گفتنی است در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به فرزند شهید دوران تقدیم شد. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید دوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه صبح چهارشنبه در مراسم یادواره شهدای کارگر استان مازندران با محوریت شهدای کارگر شهرستان سوادکوه، در گزارشی از وضعیت شهرستان سوادکوه در دوران دفاع مقدس، با اشاره به وجود معادن بزرگ زغالسنگ در این شهرستان، سوادکوه را یک شهرستان کارگری از قبل از انقلاب دانست و گفت: تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرستان سوادکوه بودند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد ۷ هزار نفری کارگران این معادن در شهرستان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: از این تعداد جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر به جبهه حق علیه باطل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار نفری اعزامی به جبهه دفاع مقدس، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر جانباز کارگری در این دوران بودند، افزود: همچنین تعداد ۳۰ نفر نیز شهادت روزیشان شد و این مراسم تجلیلی از مقام شامخ آنهاست.

کد خبر 6093906

دیگر خبرها

  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد