Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا امروز در نشست این کمیته گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان، قاین، فردوس و سربیشه همچنان در وضعیت قرمز کرونا و شهرستان‌های سرایان، درمیان و بشرویه هم نارنجی (با خطر زیاد) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وضعیت کرونا در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف هم زرد (با خطر متوسط) است و هیچ شهری در خراسان جنوبی به لحاظ وضعیت کرونا، سفید نیست.

 نبی زاده تاکید کرد: وضعیت جدید کرونا نشان دهنده این است که همه باید بیشتر از گذشته تمرکزمان را روی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بگذاریم تا خطرات این ویروس در جامعه کاهش یابد.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی همچنان باید مورد توجه رسانه‌ها و ظرفیت‌های عظیم روحانیون، ائمه جماعات، دهیاران و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار گیرد و با توجه به ابعاد جدید کرونا، از همه ابزار‌های نظارتی برای کنترل و مهار این ویروس بهره گرفته شود.

او ادامه داد: در حوزه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ، از ۲۱ تیرماه تا ۲۸ همان ماه ۴۸۱ خبر و گزارش با محتوای اقدامات پیشگیرانه در خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها چاپ و منتشر و بیشتر این محتوا در فضای مجازی باز نشر شده است.

بیشتر بخوانید

افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا به ۸۷ نفر در خراسان جنوبی

نبی زاده با اشاره به افزایش چشمگیر استفاده از ماسک در خراسان جنوبی تصریح کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد مردم هنگام حضور در بیرون، ماسک می‌زنند که این نشان می‌دهد اطلاع رسانی‌ها تاثیر گذار بوده است؛ اما اثرش بر کاهش آمار مبتلایان باید بررسی شود.

اسماعیل زاده نماینده اتاق اصناف خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به راه اندازی ۱۰ کارگاه جدید تولید ماسک ارزان قیمت در استان گفت: این ماسک‌ها در بسته ۵ عددی به قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مشکلی در تولید آن‌ها نیست.

 او با تاکید بر نظارت بیشتر بر اماکن شلوغ و پر تردد عنوان کرد: مواردی از رعایت نکردن مسایل بهداشتی و نزدن ماسک در نانوایی‌ها گزارش شده که پیشنهاد می‌کینم در صورت تکرار  این واحد صنفی پلمب و سهمیه آرد آن‌ها قطع شود.

در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی کرونا همچنین تاکید شد اتاق اصناف و مراکز بهداشت، نظارت بیشتری بر مراکز عرضه شیر خام در شهرستان‌ها داشته باشند.

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در قاین نیست

میر زنگویی مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای شهرستان قاین هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی از موجود بودن ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۲ واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده شهرستان قاین فعال هستند که محصولات آن‌ها علاوه بر شهرستان در تمام نقاط استان هم توزیع می‌شود.

او افزود: هم اکنون ۷ کارگاه تولید ماسک در شهرستان قاین به همت بخش خصوصی، بسیج و کانون‌های مساجد اقدام به تولید و توزیع ماسک رایگان در این شهرستان می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید19 ماسک رایگان تولید ماسک کمیته اطلاع رسانی ستاد خراسان جنوبی شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پور داوودی صبح سه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دیلم اظهار داشت: بازدید های میدانی کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان دیلم از نقاط حادثه خیز باید به صورت مستمر انجام و در خصوص اتخاذ تصمیم و اعلام به دبیرخانه شورای ترافیک شهرستان و استان اقدام شود.

معاون عمرانی فرماندار دیلم با اشاره به اینکه راهداری بایدنسبت به بهسازی و اصلاح خاکریزی دهانه پل ها در سطح محورهای برون شهری شهرستان در اسرع وقت اقدام کند، افزود: توسعه‌، بهسازی و آشکارسازی محورهای برون شهری با نصب سرعتکاه و نصب چراغ های چشم گربه ای در اولویت قرار گیرد.

دبیر شورای ترافیک شهرستان دیلم بیان کرد: شهرداری های دیلم و امام حسن نسبت به نصب بنر اطلاع رسانی و تبلیغاتی در سطح شهر و همچنین در فضای مجازی با موضوع ایمنی موتورسواران در نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی این موضوع تسریع کنند و نسبت به رفع نقاط حادثه خیز که توسط پلیس راهور اعلام شده در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 6092708

دیگر خبرها

  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است