Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، عباسعلی درستی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: ۱۰ درصد از این تعداد شامل پزشکان، ۷۰ درصد شامل پرستاران و کادر بهداشت و مابقی شامل نیرو‌های پشتیبانی واحد بهداشت و درمان هستند.

وی افزود: از بین کل مبتلایان کادر بهداشت و درمان تا به این لحظه، پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر از آن‌ها پزشک و دو نفر جزو کادر درمانی غیر پزشک هستند که ۵۰ ساله و حتی ۵۰ سال به پایین نیز بودند و هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت استان قرمز است، رعایت پروتکل‎های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، وظیفه ملی هر فردی است، باید از برگزاری هرگونه مراسم ختم و عروسی به جد خودداری شود.

درستی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بیش از ۸۵ درصد مردم پروتکل‎های بهداشتی را رعایت نکنند، امکان بازگشت و شکستن زنجیره کرونا وجود ندارد، هر چند همکاری مردم استان در استفاده از ماسک نسبت‎ به هفته‌های گذشته بیشتر شده است، اما این روند باید ادامه داشته باشد.

حدود ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی در بخش مراقبت‌های ویژه

همچمنین روزبه رجایی اظهار کرد: تا روز گذشته حدود ۸۵۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده و از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ادامه این وضعیت هم به مردم و هم به کادر بهداشت و درمان آسیب می‌زند.

وی افزود: پنج ماه است که با این ویروس در حوزه سلامت دست به گریبان هستیم و متاسفانه ۱۵۰۰ نفر از افرادی که به هر نحوی چه در حوزه بهداشت و چه در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت می‌کنند، به کرونا مبتلا شده‌اند.

رجایی اظهار کرد: در صورت تداوم شرایط کنونی، کادر بهداشت و درمان دچار خستگی و فرسودگی خواهند شد و ظرفیت بیمارستان‌ها نیز با توجه به محدودیت شان، ممکن است پر شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 احمد پورمخبر روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد آذربایجان شرقی ابتلا به کرونا کادر درمان ماده 474 ماده 477 احمد پورمخبر روح الله رجایی سید محمود موسوی مجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۹۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی

 مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

در پایان رقابت‌های تفنگ در رده سنی بزرگسالان رضا عباس‌پور از آذربایجان شرقی دررده سوم ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت