Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@16:01:17 GMT

طرز تهیه خمیر دندان خانگی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۱۳۶۵

طرز تهیه خمیر دندان خانگی

 لازم نیست برای سفید کردن دندان خود سراغ خمیردندان‌های سفید کننده گران قیمت یا بلیچینگ دندان بروید. شما می‌توانید خودتان خیلی راحت در خانه یک خمیردندان طبیعی درست کنید. برای تهیه این خمیردندان خانگی، فقط به ۳ چیز نیاز دارید که احتمالا در کابینت‌های آشپزخانه هم می‌توانید پیدا کنید. خمیردندانی که امروز در  به شما آموزش می‌دهیم، هم غیرسمی و عاری از مواد شیمیایی است و هم استفاده از آن برای سفید کردن دندان بسیار ایمن است، زیرا مواد شیمیایی مضری را که در محصولات داروخانه‌ای یا فروشگاهی پیدا می‌کنید ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیز‌هایی که لازم دارید:

نصف پیمانه روغن نارگیل (به دمای اتاق رسیده باشد و ذوب نباشد)
۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۱۵ قطره اسانس یا روغن نعنا

مرحله اول:

نصف پیمانه روغن نارگیل را در یک پیاله بریزید. روغن نارگیل باید به دمای اتاق رسیده باشد. اگر روغن نارگیل سرد باشد، ترکیب کردن آن با دیگر محتویات بسیار سخت خواهد بود. از طرف دیگر، اگر روغن نارگیل ذوب شده باشد، ممکن است دوباره سفت و غلیظ نشود تا به شکل خمیردندان در بیاید.

مرحله دوم:

۴ قاشق غذاخوری جوش شیرین را اضافه کنید.

مرحله سوم:

۱۵ قطره روغن یا اسانس نعنا را اضافه کنید.

مرحله چهارم:

ترکیب را خوب هم بزنید و در ظرفی در بسته که هوا وارد آن نشود نگه دارید.

روش استفاده از خمیردندان سفیدکننده طبیعی با رایحه نعنا

یک قاشق یا چوب بستنی را وارد خمیر کنید. حدود نصف قاشق چایخوری از خمیر را بردارید و روی یک مسواک تمیز بگذارید. دندان‌های خود را روزی دو بار و هر بار به مدت دو دقیقه با این خمیر مسواک بزنید.

این خمیردندان نه تنها به روشن و سفید کردن دندان‌های شما کمک می‌کند بلکه اگر روزی دوبار استفاده شود، از پوسیدگی دندان و تجمع رسوب یا پلاک دندانی پیشگیری می‌کند.

منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفید کردن دندان خمیر دندان خانگی روغن نارگیل سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مواد موجود در عسل به صورت طبیعی، دهان، دندان و روده را محافظت و ضد عفونی می کند و باعث سفیدی طبیعی دندان ها نیز می شود؛ عسل تنها ماده غذایی شیرین جهان است که علاوه بر مصرف به عنوان یک ماده غذایی بسیار لذیذ، موجب زیبایی، انرژی و شادابی نیز می شود.

بیشتر بخوانید: پرورش زنبور عسل در خراسان شمالی فایده موم عسل برای دندان

مصرف موم عسل برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی سودمند است؛ غلظت های مختلف عصاره موم عسل، باعث توقف رشد و یا نابودی میکروب های اصلی ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی موسوم به باکتری «استرپتوکوکوس موتانس» می شوند.

قندهای موجود در عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندان ها هیچ صدمه ای نمی زند، بلکه می تواند آن ها را سفید و لثه ها را محکم سازد؛ چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود که برای دندان ها مضر است، اما عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی است، هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضد عفونی می کند، به همین دلیل مصرف آن برای دندان ها، به ویژه در اطفال نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229074 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید