Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 31 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه درباره صندوق نوآوری و شکوفایی بحث و بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی عملکرد شوراها در مجلس

وی با بیان اینکه پیش از این ابهاماتی مبنی براینکه این صندوق در طول سال‌ها چه فعالیت‌هایی کرده وجود داشت‌، افزود:‌ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست کمیسیون آموزش در این باره توضیحات لازم را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ این صندوق 13 سال پیش و در دولت گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و در طول سالیان گذشته فعالیت‌های حمایتی از شرکـت‌های دانش‌بنیان کمتر بود چرا که آنها بیشتر به دنبال تهیه ساختمان برای این صندوق بودند.

فلاحی خاطرنشان کرد: در طول 2 سال اخیر اقدامات حمایتی خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است به طوری که سال گذشته 2872 میلیارد تومان به صندوق‌های استانی اختصاص پیدا کرده است. ضمن اینکه تا تیرماه سال جاری هم 1071 میلیارد تومان به این صندوق تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: ما در کشورمان قریب به 6 هزار شرکت دانش‌بنیان داریم. ضمن اینکه اقتصاد کشورمان باید به سمت دانش‌بنیان‌ها سوق پیدا کند که می‌تواند منجر به توسعه قابل توجه در کشور شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ مسئله نگران‌کننده حذف ردیف بودجه این صندوق در سال آینده است  و با توجه به اینکه بررسی بودجه سال 99 به تعطیلات ایام شیوع کرونا منتج شد و عملاً نتوانستیم به بودجه این صندوق بپردازیم و بنا را بر این گذاشتیم تا در بودجه سال 99 ردیف اعتباری در نظر بگیریم  و حداقل می‌کوشیم تا 0.5 درصد بودجه لازم بتواند منجر به روی پا ایستادن این صندوق شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: چون صندوق در سال نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده است تلاش داریم تا در سال جهش تولید حمایت‌های خود را از اقدامات این صندوق بیشتر کنیم  و آن را توسعه دهیم.  

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... بررسی عملکرد شوراها در مجلس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بررسی عملکرد شوراها در مجلس واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ «مصطفی الکاظمی» وارد تهران شد ۲ توصیه آیت‌الله جنتی به نمایندگان مجلس درباره دخالت نکردن در عزل و نصب‌ها ۳ طرح جدید مجلس برای مشارکت مردم در اداره و مدیریت شهر و روستا ۴ ربیعی: قیمت واقعی ارز کمتر از رقم موجود در بازار است/ روابط با همسایگان از اولویت‌های اصلی دولت است ۵ استقبال رسمی روحانی از «مصطفی الکاظمی» ۶ قالیباف: اولویت‌های چهارگانه مجلس یازدهم؛ هوشمندسازی، شفافیت، مردمی‌سازی و کارآمدسازی ۷ مجلس مشمولان جامانده سهام عدالت را مشخص کرد ۸ جزییات حضور مصطفی الکاظمی در تهران مهمترین اخبار سیاسی روحانی خبر داد: تصمیم ایران و عراق برای ارتقای روابط تجاری به ۲۰ میلیارد دلار الکاظمی:‌ دفاع از ایران را سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم/ اطمینان می‌دهم از خاک عراق تهدیدی متوجه ایران نشود استعفای دسته جمعی در گعده اصلاح‌طلبان تندرو/ انشقاق بزرگ در حزب اتحاد بذرپاش و فروزنده گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات شدند مهمترین اخبار تسنیم الکاظمی:‌ دفاع از ایران را سرلوحه کارمان قرار می‌دهیم/ اطمینان می‌دهم از خاک عراق تهدیدی متوجه ایران نشود استعفای دسته جمعی در گعده اصلاح‌طلبان تندرو/ انشقاق بزرگ در حزب اتحاد روحانی خبر داد: تصمیم ایران و عراق برای ارتقای روابط تجاری به ۲۰ میلیارد دلار سفیر اسبق ایران در چین: فضاسازی درباره توافق ایران و چین بخاطر شکست سیاست تحریم است بذرپاش و فروزنده گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات شدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سخنگوی کمیسیون آموزش دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول اظهار کرد: در زمان تصویب بخش اول بودجه طبق محاسبات ما یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که باید برای مسائل فرهنگی هزینه می‌شد، ۲۸ همت می‌شد منتها دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون تلفیق با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی در این جداول اعمال کرد که از جمله آن اختصاص منابع بیشتری برای آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان بود همچنین تلاش شد که این توزیع عادلانه باشد.

وی افزود: امسال برای اولین‌بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اظهار کرد: برای اولین‌بار ما توانستیم در دولت توافقات خوبی را درباره این جدول داشته باشیم که در مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع همت شد و کار مهمی صورت گرفت. انتظار می‌رود شاهد تحولاتی باشیم.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «تعرفه‌های درآمد‌های موضوع جدول شماره ۵»، با تصویب این جدول موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات