Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - جمهوری آذربایجان درباره خطرهای ناشی از درگیری ارمنستان با این کشور بر صادرات انرژی در حوزه خزر هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از باکو، جمهوری آذربایجان روز شنبه (28 تیرماه) هشدار داد ناآرامی‌های رخ داده در مرز این کشور با ارمنستان، امنیت صادرات نفت و گاز به بازارهای اروپا را به مخاطره می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الشاد ناصروف، نایب رئیس شرکت انرژی دولتی آذربایجان (SOCAR)، در کنفرانسی تلفنی گفت: بعضی از زیرساخت‌های انرژی مورد استفاده برای ارسال نفت و گاز در حوزه خزر به بازارهای جهانی در مجاورت عملیات نظامی کنونی قرار دارد.
15 تن از نظامیان آذربایجان و ارمنستان و یک غیرنظامی آذری در طول درگیری‌های اخیر بین دو کشور کشته شده‌اند.
وی در این تماس افزود اگر نگاهی به نقشه بیندازید می‌بینید که درگیری‌ها در نزدیکی بعضی از تأسیسات نفت و گاز رخ داده است.
خط لوله نفتی باکو ــ تفلیس ــ جیهان (بی‌تی‌سی)، خط لوله نفتی باکو ــ سوپسا، خط لوله گاز باکو ــ تفلیس ــ ارزروم و بعضی از تأسیسات دیگر در نزدیکی مناطق درگیر قرار دارند.
نایب رئیس سوکار همچنین به خط لوله ترنس-‌آدریاتیک اشاره کرد که آخرین بخش کریدور گاز جنوبی است و دربرگیرنده دو خط لوله دیگر از گرجستان و ترکیه است.
علت اهمیت خط لوله ترنس-‌آدریاتیک این است که با تکمیل آن همه پروژه کریدور گاز جنوبی عملیاتی می‌شود و سبب کاهش وابستگی اروپا به خطوط لوله گاز روسیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند

به گزارش صدای ایران از خبرگزاری تاس، معترضان خودرو‌های خود را در سراسر بزرگراهی که به گرجستان منتهی می‌شود، قرار دادند، چادر‌ها را برپا و از عبور وسایل نقلیه جلوگیری کردند.

طبق این گزارش، پلیس برای زیر نظر گرفتن اوضاع در محل اعتراضات مستقر است، اما به دلیل اینکه وضعیت تاکنون آرام بوده، مداخله نمی‌کند.

هیات‌هایی از سوی ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشتر برای تعیین مرزبندی جدید میان دو کشور نشستی برگزار کرده بودند.

در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که پس از برگزاری این نشست از سوی هیات‌های دو کشور در روز ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) منتشر شد، اعلام شده بود که در مرزبندی جدید میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، چهار روستا که از دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون تحت کنترل ارمنستان قرار داشتند، به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که این چهار روستا در زمان شوروی جزو آذربایجان بوده است. باکو بر بازپس‌گیری کنترل روستا‌ها پافشاری و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان موافقت کرد که روند تعیین مرز‌ها از این بخش آغاز شود.

بر اساس این گزارش، با آغاز مرزبندی جدید میان ارمنستان و آذربایجان، تظاهرات در نزدیکی این روستا‌ها و در شهر ایروان پایتخت ارمنستان بالا گرفت.

نخست وزیر ارمنستان پس از موافقت با واگذاری چندین منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از توافق صلح بین دو کشور، با انتقادات داخلی مواجه شده است.

دیگر خبرها

  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است