Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@03:42:15 GMT

11 استان در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۲۴۶۲

11 استان در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند

انتشار نقشه مصرف برق امروز 31 تیرماه كشور نشان داد كه هم اكنون 11 استان در محدوده قرمز و 8 استان و 4 كلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بررسی نقشه مصرف برق امروز 30 تیر حاكی از آن است كه در حال حاضر استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، هرمزگان، همدان، كرمانشاه، اردبیل و آذربایجان های شرقی و غربی در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هموطنان ساكن در مناطق یاد شده می توانند با كاهش تنها 10 درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امكان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساكن در مناطق جنوبی از برق را كه در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز به استفاده از وسایل خنك كننده دارند، فراهم كنند.

همچنین این گزارش حاكی از آن است كه استان‌های خراسان رضوی، یزد، مازندران، گیلان، زنجان، قزوین، مركزی، كهگیلویه و بویراحمد و كلانشهرهای مشهد، اصفهان، اهواز و تهران بزرگ در محدوده زرد مصرفی قرار دارند.

بر پایه این گزارش، هموطنان ساكن در این مناطق نیز می توانند تنها با كاهش 5 درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

این گزارش حاكی از آن است كه همه هموطنان با تنظیم درجه كولرهای گازی روی عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهای آبی است می توانند در كاهش مصرف برق و كمك به كاهش هزینه قبض خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیك شبكه از دیگر راهكارهای كاهش مصرف برق به شمار می‌رود.

برچسب هاانرژی امروز ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد

ایمان محرابی نیا، مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه  تردد از آزادراه تهران - شمال و محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) تا اطلاع بعدی ممنوع  است گفت: ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ماسال تا هزارچم و محدوده سیاه ، محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده های سه راهی چلاو ، بایجان ، شنگلده و آب اسک را شاهد هستیم.

به گفته وی  تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) گزارش شده و محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور درباره آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها گفت: ترافیک نیمه سنگین در محور قزوین کرج محدوده  پل فردیس گزارش شده و در سایر محورها  تردد روان را شاهد هستیم. 

وی در خصوص آخرین وضعیت جوی محورها هم گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان های اردبیل ، مازندران ، گلستان ، سمنان ، فارس ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، کردستان و کرمانشاه گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • آغاز برخورد پلیس با لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • جنگنده‌ها و توپخانه های دشمن سراسر نوار غزه را زیر آتش گرفتند
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد