Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در نشست ارتباط تصویری نمایندگان ولی‌فقیه استان‌ها افزود: برای حل این مشکل به شهرداری تاکید شد ه است که چند فضای اختصاصی برای بانوان در سطح شهر ایجاد شود تا آنها بتوانند در این مکان‌ها به دوچرخه‌سواری بپردازند.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه دفتر امام جمعه یزد ، وی با اشاره به شور خاص هیات‌های مذهبی در محرم حسینی ادامه داد: امسال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هم روضه‌ها تعطیل نشود و هیات‌های مذهبی  ارشان را انجام دهند و مشکلات مرتبط با کرونا رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش برخی برای تعطیلی مراسم‌های مذهبی به بهانه کرونا خاطر نشان کرد: یکی از پیشنهادها برای تعطیل نشدن روضه، افزایش فعالیت مساجد در این رابطه است به گونه‌ای که بعد از نمازهای جماعت منبری‌ها برای همان تعدادی که در مساجد هستند روضه بخوانند و مختصر مداحی هم انجام شود.

ناصری یزدی گفت: هیات‌ها هم اگر امکان عزاداری در خیابان نداشته باشند مراسم را در همان مساجد و حسینیه‌های خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند و جلوی توقف روضه‌ خوانی را بگیرند.

امام جمعه یزد به اهمیت فعالییت های فرهنگی در استان با همکاری تمامی مسوولان و مردم اشاره کرد و یادآور شد: موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود.

ناصری یزدی همچنین با اشاره به همزمانی عید قربان با روز جمعه اظهار کرد: امسال به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا احتمال شرکت نکردن مردم در نماز عید قربان وجود دارد و پیشنهاد می‌کنم که نماز عید قربان اقامه نشود و همان نماز جمعه را اقامه کنیم.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اوایل اسفند ماه ۹۸  تاکنون ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۳۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۹۷۷ نفر  بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۲۴۲ هزار و ۳۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۵۸۹ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان های مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین شرایط استان های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار گرفت.

وی گفت: سامانه ۴۰۳۰ آماده پاسخگویی به پرسش های هموطنان در مورد کروناست و کارشناسان خبره در این سامانه مشاوره های عمومی و تخصصی لازم را در صورت تماس تلفنی مردم ارائه می کنند. حتی اگر ابهامی درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره کرونا داشته باشید می توانید از طریق تماس با کارشناسان این سامانه اطلاعات صحیح را دریافت کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: همچنین در صورتی که علائمی از کرونا را در خود احساس کردید می توانید طی تماس با سامانه ۴۰۳۰ از نزدیکترین مرکز ۱۶ ساعته به محل زندگی خود مطلع شوید، همکاران حاضر در این مراکز امکانات لازم برای تست و مشاوره های تخصصی را دارند و لازم نیست در گام اول به بیمارستان مراجعه کنید و خود را در معرض خطر بیماری قرار دهید.

لاری افزود: همچنان از شما مردم می خواهیم اصول سه گانه بهداشت پیشگیری از کرونا شامل ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی ۱.۵ تا دو متری و شستن مداوم دست ها را رعایت کنید تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه متوقف شود

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد آیت الله محمدرضا ناصری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد بهداشت و سلامت امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با فرمانده سپاه کربلا و مسئول و کارکنان دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: یاد امام زمان (عج) در همه جا و همه حال خوب است در پیش سربازانش خوب‌تر که همه ما بدانیم پشتوانه و پشتیبان ما کیست که این  قدرت و عظمت را مثل وعده صادق، و درهم کوبیدن پایگاه عین‌الاسد رقم زده است.

وی تصریح کرد: حجت و ولی خدا برما امام زمان (عج) است، تو یک سلام کنی تو را به آسمان می‌برد و تو یک یا صاحب الزمان ادرکنی بگویی آقا کارهایت را درست می‌کند، یک لحظه فراموش کردن ایشان را باید برای خودمان گناه بدانیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت دانشمند شهید آیت الله مطهری، تصریح کرد: ایشان هم عالم، باتقوا، مجاهد و جهادگر علمی بود و مزد خودش را از خدا گرفت، اگر شهید نمی‌شد واقعا حیف بود، ما هم اگر بخواهیم چنین مزدی از خدا بگیریم باید کاری کنیم، شهادت خودش مزد جهاد است، چقدر زیباست روز شهادت ایشان به نام عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است و زیبنده سپاه و بسیج است و سپاه و بسیج باید نشان دهند که لایق چنین نامی هستند که البته نشان دادند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: ما باید آثار این استاد شهید را در مجموعه خودمان تقویت و ترویج کنیم، آشنایی مجموعه سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری برای بصیرت افزایی باید بیش از دیگران باشد، با کتبش آشنا شوند، تشویق به خواندن کنیم و تعریف و توضیح آثارشان را داشته باشیم.

امام جمعه ساری همچنین بیان کرد: بسیج و سربازان وظیفه را باید بسازید که مقدمه‌اش آگاهی‌بخشی و مشاهده تقوا و صداقت از مجموعه است، تا بعد از رفتن مبلّغ شما شوند، کاملا عوض شده باشد، خانواده خود را عوض کند.

این مسئول وفاق بین فرماندهی، عقیدتی، حفاظت و اطلاعات را مهم دانست و تاکید کرد: این هم به حوزه فرماندهی مربوط می‌شود تا رفتاری پدرانه داشته باشد و اعتماد به‌دست بیاورد، هم انتظار ما و مردم از شما انتظاری بالاست، سپاه جوشیده‌ای از دل انقلاب است و خدا سپاه را به‌وجود آورده است.

وی با اعلام اینکه یکی از ویژگی‌های مهم سپاه قدرت و اراده اوست، گفت: اصل قضیه؛ جرأت، قدرت و اراده است، همچون عملیات وعده صادق، هیچ کسی تصور نمی‌کرد به این لانه زنبور سنگی بی‌اندازد، این قدرت، اراده و جرات برآمده از این سپاه بوده و مهم است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود این شجاعت، شهامت، از خودگذشتگی، اقدام و نترسیدن و اعتماد به خدا را باید در سپاه حفظ کنیم و حفظ آن مربوط به این بخش عقیدتی، ایمان، معنویت و ... می‌شود، این بخش سوخت آن قدرت است، با این سوخت اسرائیل که چیزی نیست امپراطوری استکباری جهان هم از هم می‌پاشد و زمینه اصلی حکومت جهانی با ظهور حضرت تشکیل می‌شود، اینجا را باید جدی گرفت، فرماندهی باید بخش عقیدتی را هزینه واقعی خودش بداند، اینجا کمترین آسیب و ضعف را داشته باشد، اینجا سرمایه ماست.

عضو خبرگان رهبری همچنین عنوان کرد: طلاب و روحانیت بافضیلت، بابصیرت، با دین و تقوا را وارد بدنه سپاه کنید، اصلا سپاه باید از مشی شما روحیه بگیرد نه از کلام شما، امیدواریم همه سپاه و بسیج را تقویت کنیم و بچه‌های امام زمان (عج) را یاری کنیم تا این پرچم به دست صاحب اصلی برسد.

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود