Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ابی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی، روز سه شنبه طی بیانیه‌ای از پایان مرحله نخست آب‌گیری سد النهضه خبر داد.

مطابق بیانیه صادر شده، نخست‌وزیر اتیوپی از تلاش‌های اتحادیه آفریقا برای حل اختلافات بوجود آمده بین ۳ کشور مصر، اتیوپی و سودان و دستیابی به توافق درباره سد النهضه قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز قدردانی از جدیت اتحادیه آفریقا برای حل مشکلات آفریقا از طریق سازوکار‌های منطقه‌ای، اعلام کرد که آدیس‌آبابا بر استفاده عادلانه و معقول از آب‌های رودخانه نیل بدون وارد کردن آسیب زیاد به مصر و سودان تاکید دارد.

ابی احمد گفت: مرحله اول آب‌گیری سد النهضه در فصل بارندگی به پایان رسیده است.

طی نشست سران کشورهای آفریقایی، مصر، اتیوپی و سودان توافق کردند تا بحث‌های فنی در مورد آب‌گیری سد النهضه را ادامه و دستیابی به یک توافق جامع در این‌باره را دستور کار قرار دهند.

سد النهضه که در اتیوپی قرار دارد و به تازگی مراحل ساخت آن به پایان رسیده، در مسیر آب رودخانه نیل قرار دارد. مصر و سودان شدیدا به آب این رودخانه نیازمند هستند و در صنعت کشاورزی حساب ویژه‌ای روی آن باز کردند.

اتیوپی اصرار دارد ظرف ۳ سال، سد تازه احداث شده را آب‌گیری کند. قاهره اعلام کرده که پر کردن این سد طی این مدت زمان به صنعت کشاورزی مصر آسیب می‌زند. سودان هم نگرانی خود را از شکستن این سد و مشکلات احتمالی ناشی از آن ابراز کرده است.

رایزنی های ۳ کشور درباره مدت زمان آب‌گیری این سد همچنان ادامه دارد و توافقی تاکنون حاصل نشده، مصر تهدید کرده که در صورت عدم موفقیت مذاکرات پرونده را به شورای امنیت خواهد برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد النهضه اختلافات آبی نخست وزیر اتیوپی آب گیری سد سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین دیدار تیم های طبیعت و ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال امروز برگزار شد که طی آن شاگردان مهران حاتمی در تیم ذوب آهن با نتیجه ۶۸ بر ۶۴ صاحب برتی شدند. این نتیجه در حالی به دست آمد که طبیعت در دیدار نخست صاحب برتری شده بود. بدین ترتیب دو تیم از حیث تعداد برد و باخت در عدد یک مساوی شدند. مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود.در تیم ذوب آهن اصفهان در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال آقایان مقابل تیم طبیعت به پیروزی رسید. کد خبر 6092052

دیگر خبرها

  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • فردا قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان