Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اتیوپی همزمان با پایان بی‌نتیجه نشست سران کشورهای آفریقایی حوزه نیل بر سر توزیع آب این رودخانه، از پایان اولین مرحله از عملیات‌ آبگیری سد النهضه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت اتیوپی همزمان با پایان نشست بی‌حاصل سران آفریقایی حوزه نیل، از پایان اولین مرحله از عملیات آب‌گیری سد جنجالی «النهضة» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه الجزیره قطر سه‌شنبه شب گزارش داد که نخست‌وزیر اتیوپی اعلام کرد که عوامل طبیعی و نزولات آسمانی این اواخر در حوزه آب‌خیز رودخانه نیل باعث شده است که اولین مرحله از آب‌گیری سد النهضه که بر روی این رودخانه احداث شده، به پایان برسد.

نخست‌وزیر اتیوپی گفت: «گام اول در عملیات آب‌گیری سد النهضه به برکت باران‌های اخیر پایان یافته و سرریزی آب از سد مذکور به صورت طبیعی ادامه دارد». اظهارات این مقام اتیوپیایی بعد از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های غربی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد آدیس‌آبابا پنهانی و به دور از چشم مصر و سودان در حال پر کردند سد النهضه است.

سه کشور آفریقایی مصر، سودان و اتیوپی نزدیک به یک سال است بر سر حقآبه خود از نیل و تقسیم آب این رودخانه به اختلاف رسیده‌ و تلاش‌ها برای رسیدن به مکانیزمی منصف به جایی نرسیده است و حتی نشست مجازی امروز سران کشورهای مذکور با مشارکت چند کشور آفریقایی از جمله رئیس جمهور آفریقای جنوبی به نتیجه نرسید.

اتیوپی اصرار دارد که این سد را در سه سال پر کند؛ اقدامی که اگر صورت بگیرد دو کشور مصر و سودان با بی‌آبی و بیکاری گسترده‌ای گریبان گیر خواهند شد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: مصر السیسی سودان اولین مرحله آب گیری سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا در امارات و در اسلحه اپه مردان، امروز شنبه محمد اسماعیلی در گروه دوم مقدماتی به مصاف حریفان خود رفت.

او در مرحله گروهی و در جدول B در رقابت با حریفان خود صاحب ۳ برد شد و نتیجه دو دیدار را واگذار کرد اما موفق به صعود به جدول ۱۶ نفره شد. اسماعیلی در این مرحله به مصاف «عبدالعزیز الشاطی» از کویت رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ صاحب برتری شد.

او در این مرحله با «رانگ لی» از چین تایپه رقابت کرد و موفق به شکست ۱۵ بر ۱۲ او شد.

اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی و برای صعود به فینال مسابقات شمشیربازی انتخابی زون آسیا به مصاف «هانگ وی هو» از هنگ کنگ رفت. اسماعیلی در رقابت نزدیک با این شمشیرباز و تنها با یک اختلاف امتیاز و نتیجه ۱۵ به ۱۴ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

در رده بندی نهایی 24 شمشیرباز شرکت کننده در مسابقات اسلحه اپه مردان مسابقات شمشیرباز انتخابی زون آسیا، اسماعیلی در رده سوم مشترک قرار گرفت. 

کد خبر 6089892

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • رونمایی از ۸ تیم پایانی جام‌حذفی
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است