Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی عابدینی که با تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست آورده است در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح شرایط تمرینی و اوضاع زندگی‌اش در این روز‌های کرونایی پرداخت. ضمن اینکه گلایه‌هایی هم بابت مسائل مالی مطرح کرد.

چهار ماه است که «روستانشین» هستم
وی با بیان اینکه از چهار ماه پیش به روستای شورمست رفته و در آنجا پیگیر تمریناتش است، گفت: در تهران بهانه‌ای برای ماندن نداشتم، اردویی نیست که ملزم به حضور در آن باشم، به غیر از تمرین و حضور در مسابقات هم شغلی ندارم که درگیرش باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل به روستای پدری ام آمدم تا در فضای سالمِ اینجا تمرینات شخصی ام داشته باشم.

اوضاع بهتری نسبت به خیلی از کشور‌ها داریم
این ملی پوش شمشیربازی با تاکید بر اینکه از بسته‌های حمایتی که توسط کمیته ملی المپیک در اختیارش گذاشته برای پیگیری تمرینات انفرادی اش استفاده می‌کند، تصریح کرد: چاره‌ای نیست جز اینکه با این شرایط کنار بیاییم و از تمرین غافل نشویم تا بعد‌ها از حیث آمادگی متحمل آسیب و فشار کمتری باشیم. البته که اوضاع ما (شمشیربازی ایران) نسبت به خیلی از کشور‌ها بهتر است، چون حداقل سهمیه‌مان را گرفته ایم.

خدا رو شکر دغدغه سهمیه المپیک نداریم
عابدینی در این زمینه ادامه داد: کشور‌هایی مانند فرانسه و روسیه تا پیش از بحران کرونا نتوانستند تکیف سهمیه المپیک خود را روشن کنند. خیلی از کشور‌های دیگر هم هنوز سهمیه‌ای نگرفته‌اند. شمشیربازان این کشور‌ها این روز‌ها علاوه بر تحمل معضلات کرونا، استرس المپیک و برگزاری مسابقات انتخابی آن برای کسب سهمیه را هم دارند، اما خدا رو شکر ما حداقل به دور از این دغدغه هستیم.


منتظر المپیک هستم، اما ...
شمشیرباز المپیکی ایران که تجربه حضور در المپیک ریو هم را در کارنامه دارد، به اعلام زمان بندی مسابقات شمشیربازی در بازی‌های المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: اینگونه به نظر می‌رسد که مسئولان کمیته بین المللی المپیک و برگزارکنندگان المپیک مصمم به برگزاری این بازی‌ها هستند. تلاش ژاپنی‌ها این است که بدون آسیب به کسی، میزبانی بازی‌ها را به سرانجام برسانند. ما هم منتظریم دوره ویروس کرونا به پایان برسد و المپیک برگزار شود، اما واقعا هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

اولویت حفظ سلامتی و جانم است نه المپیک
وی تاکید کرد: واقعا دوست دارم المپیک با تمام قدرت و بهترین شرایط برگزار شود و تیم ایران هم با بیشترین آمادگی در بازی‌ها شرکت کند، اما واقعیت این است که فعلا با اوضاعی که کرونا برای‌مان درست کرده، حفظ جان و سلامتی برایم اولیت دارند. من دو فرزند دارم و حفظ سلامتی خودم، آن‌ها و همسرم برایم نسبت به المپیک اولویت دارد.

حقوق ۷ میلیونی کفاف زندگی ام را نمی‌دهد
عابدینی همچنین به شرایط مالی‌اش و آسیب‌های اقتصادی که به خاطر کرونا متحمل شده است، اشاره کرد و گفت: انتقاد برخی از قهرمانان و ورزشکاران از اوضاع مالی را درک می‌کنم و قبول دارم. من خودم حقوق ماهیانه۷ میلیون تومانی از فدراسیون شمشیربازی می‌گیرم، اما واقعا در این شرایط خیلی کفاف زندگی‌ام نمی‌دهد. به خصوص این چندماه که منبع درآمدی دیگری نداشته‌ام و بعضا مجبور شده ام از جیب هزینه کنم.

قرارداد ۴۰ میلیونی ام روی هوا رفت

عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به لغو لیگ باشگاهی این رشته به خاطر گستردگی ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برای حضور در مسابقات لیگ قرارداد ۴۰ میلیون تومانی منعقد کرده بودم. فقط یک هفته بازی کرده بودیم که کرونا باعث منتفی کردن برگزاری ادامه مسابقات شد. به همین دلیل قراردادمان هم به طور کلی لغو شد.


از لغو مسابقات بین المللی هم ضرر مالی دیدم
وی با یادآوری اینکه همزمان با ایران برگزاری مسابقات در دیگر کشور‌ها هم منتفی شد، افزود: لغو مسابقات بین المللی شمشیربازی و از دست رفتن فرصت حضور در آن‌ها هم به نوعی باعث آسیب مالی شد. به هر حال بعضا به واسطه حضور در این رقابت‌ها و نتایجی که می‌گرفتیم، پاداشی دریافت می‌کردیم، اما کرونا این مسیر مالی را هم برای من و خیلی دیگر از ورزشکاران مسدود کرد.

لازم باشد برای خودم شغلی دست و پا می‌کنم
یکی از چهار نماینده شمشیربازی ایران در المپیک توکیو تاکید کرد: خلاصه اینکه کرونا آسیب مالی زیادی به ورزشکاران زده به خصوص که خیلی از ما به غیر از ورزش و مسابقه، منبع درآمدی دیگری نداریم. تحمل این شرایط راحت نیست بنابراین لازم باشد شغلی برای خودم دست و پا می‌کنم.

پیگیر استخدامم هستم
مجتبی عابدینی در پایان گفت: البته که ما قهرمانان ورزشی امتیاز استخدام شدن را داریم اگرچه خیلی سخت به نتیجه می‌رسد با این حال از طریق رئیس کمیته ملی المپیک پیگیر استخدامم هستم و امیدوارم نتیجه بگیرم.       منبع:مهر

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شمشیربازی المپیک2020توکیو ویروس کرونا پارسی خبر بازی ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند

عنوان‌دار کشتی آزاد جهان گفت: حسن یزدانی در حال آماده‌سازی خود برای حضور در این رقابت‌هاست و شرایطش نیز روز به روز در حال بهتر شدن است. با شناختی که از او و شرایطش دارم می‌دانم خود را برای کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک و نه مسابقات انتخابی، آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود اسماعیل‌پور درباره وضعیت تیم ملی کشتی آزاد در آستانه بازی‌های المپیک اظهار کرد: کشتی آزاد یکی از سهمیه‌های المپیک را هنوز کسب نکرده، اما خوشبختانه تیم ملی کشتی فرنگی تمام سهمیه‌ها را به دست آورده است. به طور حتم تلاش همه متولیان کشتی این بود در همان مرحله نخست سهمیه‌های باقی مانده کسب می‌شد که این اتفاق نیفتاد، اما برای کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات آتی که در ترکیه برگزار می‌شود، فرصت وجود دارد. کار در این مسابقات سخت است، چون تمام کشتی‌گیران جا مانده برای حضور در المپیک در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: من خودم در المپیک کشتی گرفتم، مطمئناً هر کشتی‌گیری که وارد المپیک می‌شود اگر صرفاً بخواهد در این مسابقات حضور داشته باشد نتیجه دلخواه را به‌دست نخواهد آورد. کشتی‌گیر به محض تمام شدن مسابقات المپیک باید برای مسابقات المپیک بعدی تمرینات خود را شروع کند. کشتی‌گیرانی در پاریس موفق‌تر هستند که هم هدفشان و هم برنامه ریزی و تمریناتشان طی سال‌های گذشته المپیک ۲۰۲۴ پاریس بوده باشد.

شکست عنوان‌داران کشتی آمریکا از نظر روانی برای ما خوب است

دارنده دو مدال نقره و برنز جهان با بیان اینکه ان‌شاءالله کشتی‌گیران ما در المپیک نتایج خوبی را کسب کنند، گفت: دعا می‌کنم کل ورزش کشور در المپیک موفق شود و امیدوارم کشتی‌گیران نیز روزهای خوبی در پاریس داشته باشند. با اینکه می‌دانم کار بسیار سختی در پیش است، اما ما در المپیک لندن که رسول خادم همراه تیم بود در رشته فرنگی سه طلا و در آزاد نیز یک مدال طلا توسط کمیل قاسمی کسب کردیم و پس از آن نیز بازی‌های المپیک ریو و توکیو را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. امیدوارم روز خوب کشتی را در پاریس داشته باشیم و این المپیک نیز شاهد سرافرازی کشتی‌گیران‌مان باشیم.

وی درباره شکست قهرمانان خوب آمریکایی مانند دیوید تیلور، جیدن کاکس و جردن باروز در مسابقات انتخابی این کشور، اظهار کرد: اول اینکه باید مسابقات انتخابی کشتی آمریکا را سرمشق قرار دهیم و دوم شکست بزرگان کشتی این کشور فقط به دلیل بها دادن به پشتوانه‌ها و کشتی‌گیران مستعد است. به طور حتم شکست عنوان‌داران این کشور همچون تیلور به لحاظ روانی برای نمایندگان ما خوب خواهد بود.

شرایط یزدانی روز به روز در حال بهتر شدن است

دارنده سه مدال طلای آسیا با اشاره به رقابت سنتی و دیرینه حسن یزدانی و دیوید تیلور، خاطرنشان کرد: از یک سو دیگر نمی‌توانیم شاهد رقابت مهیج و زیبا میان این دو کشتی‌گیر باشیم، زیرا از جایگزین تیلور که به‌تازگی به تیم ملی آمریکا پیوسته چیزی ندیده‌ایم و امتحانش را پس نداده است. چقدر خوب می‌شد تیلور نیز در این رقابت‌ها مقابل یزدانی سلامت و سرحال قرار می‌گرفت، با این حال چیزی از شایستگی‌های هر دو کشتی‌گیر کم نشده است. حسن یزدانی نیز در حال آماده‌سازی خود برای حضور در این رقابت‌هاست و شرایطش نیز روز به روز در حال بهتر شدن است. با شناختی که از او و شرایطش دارم می‌دانم خود را برای کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک و نه مسابقات انتخابی، آماده کرده است.

منبع: میزان

کد خبر 750427

دیگر خبرها

  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • شوک باورنکردنی؛ خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند