Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-با شیوع ویروس کرونا تقریبا تمامی کسب وکارها و مشاغل تعطیل شد تا این ویروس منحوس از بین برود اما عده‌ای هم نه تنها شغل‌شان تعطیل نشد که تازه اول بسم الله حرکت جهادی‌شان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ویروس کرونا از ابتدای ورودش به کشور باعث شد که کادر بهداشت و درمان در مسیری پر از خطر و سختی قدم بگذارند و این روزها بر آنان بسیار طاقت فرسا می‌گذرد چه بسا که مردم و مسئولان نیز در این راه گاها پشت آنها را خالی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

240‌ میلیارد ریال بابت کارانه پزشکان و پرستاران به حساب دانشگاه زنجان واریز شدخبر خوش بیمه سلامت برای پرستاران؛ واریز 1000 میلیارد اعتبار بابت پرداخت کارانه به حساب دانشگاه‌های علوم پزشکیروایت تسنیم از تلاش مدافعان سلامت در هرمزگان / شیفت‌های فشرده و سنگین‌ پرستاران در اوج بحران کرونا

در این بین، پرستاران که شبانه روز در برابر این ویروس سرکش ایستاده‌اند و فشارهای بیش از حد امانشان را بریده، بازهم به عشق نجات جان مردم به جنگ این ویروس می‌روند و این روزها در بیمارستان تنها مرهم دردهای بیماران کرونایی هستند.

مردم شاید تا خود از نزدیک این بیماری را لمس نکنند یا نبینند که چه روزهای سختی بر این مدافعان سلامت می‌گذرد، کماکان این ویروس را جدی نگیرند و جان فشانی‌های پرستاران را عادی تلقی کنند.

بار مراقبت از بیماران کرونایی بیشتر از همه بر دوش پرستاران است که به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری تا تاریخ 25 تیر‌ماه، 9 هزار نفر از پرستاران کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بعنوان تنها کاری که از ما بر می‌آمد، به سراغ پرستاران زحمت کش بخش کرونا بیمارستان شهید محمدی بندرعباس رفتیم و پای صحبت‌هایشان نشستیم و این بار به‌جای بیماران، آن‌ها از دردهایشان گفتند.

بخش‌های کووید-١٩ بیمارستان بسیار گرم است

یکی از پرستاران بخش کووید١٩ این بیمارستان که از اوایل فروردین سال جاری پرستار این بخش شده، می‌گوید: به دلیل قدرت سرایت بالایی که این ویروس دارد، ناچار به استفاده از لباس‌های حفاظتی مخصوص، شیلد، ماسک و کلاه هستیم که شرایط بسیار سختی را برای ما بوجود آورده است.

این پرستار 40 ساله اضافه می‌کند: بخش‌های کووید١٩ بسیار گرم هستند و کولرهای این بخش‌ها به هیچ وجه جوابگوی گرمای بالای 40 درجه بندرعباس نیست و پوشیدن لباس و ماسک تحمل این شرایط را چندین برابر سخت‌تر کرده است.

این بانوی مدافع سلامت ابراز می‌کند: خواهش ما از مسئولین این است که کمبود نیرو، تجهیزات و وسایل کمکی را برطرف کنند، همچنین در این شرایط کولرهای بیشتری به بخش تخصیص دهند.

بیماران کرونایی چندین برابر دیگر بیماران نیازمند مراقبت هستند 

این پرستار اظهار می‌کند: بیماران کرونایی به دلیل شرایط خاص جسمی که دارند، نیازمند مراقبت‌های درمانی بیشتری بصورت 24 ساعته می‌باشند که هر لحظه باید وضعیت جسمانی‌شان چک شود.

وی می‌افزاید: این بیماران بدلیل نداشتن همراه به‌خاطر ریسک بالای انتقال ویروس به آن‌ها، کارهای دیگری مانند غذا خوردن‌شان هم باید توسط ما انجام شود که بر حجم کاری افزوده می‌شود.

او ضمن اشاره به اینکه بیماران کرونایی حمایت‌های روحی بیشتری هم احتیاج دارند، تاکید می‌کند: ما به این شغل نیز افتخار می‌کنیم و هیچ منتی بر سر مردم نداریم و تنها خواسته ما از مردم این است که اصول بهداشتی را رعایت کنند.

اتاق مخصوص استراحت در بخش‌ها نداریم

یکی دیگر از پرستاران بخش کویید١٩ بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در این باره می‌گوید: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم در شیفت‌های دوازده ساعته شب، نبود اتاق استراحت است که همکاران در طول شیفت هیچ گونه استراحت و خوابی نمی‌توانند داشته باشند.

این پرستار 35 ساله ادامه می‌دهد: حتی قسمت مجزایی در بخش‌ها نداریم، که بتوانیم با خیال راحت غذا بخوریم و بیشتر مواقع در طول کل شیفت هیچ چیزی نمی‌توانیم بخوریم و نوشیدن آب هم به مراتب سخت‌تر از حالت عادی می‌باشد.

تجهیزات حفاظتی از استاندارد و تعداد کافی برخوردار نیست

این پرستار اظهار می‌کند: ماسک و لباس‌های محافظتی که در اختیارمان می‌گذارند، استانداردهای لازم را ندارند و همچنین به تعداد کم داده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: به‌عنوان مثال در هر شیفت یک دست لباس داده می‌شود و تا پایان شیفت باید با همان لباس کار کرد، با این وجود در طول شیفت نمی‌توان به سرویس بهداشتی رفته یا به اتاق‌های خارج از بخش برای صرف غذا برویم.

حقوق و مزایایی بخاطر کرونا، تاکنون داده نشده است

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اردیبهشت ماه، قرار بر این بود که طبق قانونی در بودجه 99، پرداخت فوق العاده کرونا به کادر درمان صورت بگیرد.

این پرستار مرد در این خصوص می‌گوید: مزایایی در خصوص شیفت‌های بخش کووید١٩ به ما تعلق نگرفته است و تنها حقوق ماهانه خود را می‌گیریم و کارانه‌ها نیز شش ماه عقب افتاده است.

ابتلای بیش از نصف پرستاران بخش کووید از ابتدای شیوع کرونا

وی در این رابطه ابراز می‌کند: بیش از نیمی از همکاران مبتلا شده‌اند، برخی اکنون در مرخصی به‌سر می‌برند که فشار شیفت‌ها بر سایر پرستاران بیشتر شده است.

این پرستار ضمن اشاره به اینکه از اوایل اسفند در این بخش حضور داشته و تاکنون مرخصی نداده‌اند، ادامه می‌دهد: بدلیل کمبود نیرو، شیفت‌ها بسیار سنگین است تا جایی که گاهی شیفت‌های دو نفره با 20 مریض کرونایی داریم که حجم کار را به شدت بالا برده است.

از لحاظ روحی تحت فشار هستیم

این مدافع سلامت در این رابطه می‌گوید: مشاهده بیمارانی که جان خود را از دست می‌دهند و بی قراری خانواده‌هایشان و همچنین بستری شدن همکارانمان، برایمان عذاب آور است.

او ادامه می‌دهد: همچنین ندیدن خانواده‌هایمان، بی مهری‌های مسئولین و دیدن صحنه‌های سهل انگاری و بی توجهی مردم به رعایت کردن توصیه‌ها، خاطرمان را بشدت آزرده می‌کند.

این پرستار که در حرف‌هایش می‌گوید منتظر است کرونا تمام شود تا بتواند بعد چندماه مراسم عقدش را برگزار کند، اینگونه از مردم خواهش می‌کند: مردم اگر این بیماری را جدی بگیرند و اصول بهداشتی را رعایت کنند قطعا در آینده نزدیک جشن پایان کرونا را خواهیم گرفت.

تمام پرستاران بخش های کرونا، با نهایت محبت و فداکاری، تحمل تمام سختی‌ها و به جان خریدن خطر ابتلا به کرونا برای خود و خانواده‌شان، همچنان در خط مقدم مقابله با کرونا ایستاده‌اند و تنها فقط می‌خواهند که مردم علاوه بر اهمیت به سلامتی خود و عزیزانشان، اندکی به فکر کادر بهداشت و درمان باشند تا این روزهای تلخ پایان یابد.

از مسئولین مربوطه استانی و کشوری هم انتظار می‌رود توجهات بیشتری نسبت به پرستاران که همیشه گرفتار مشکلات حقوقی بوده‌اند، داشته باشند تا بلکه فشار شیفت‌های سنگین این روزها و وقت نگذراندن کافی کنار خانواده‌هایشان، را تا حدودی جبران کنند.

گزارش از سمانه جیشی 

انتهای پیام/868/ ز

R7555/P/S6,58/CT7 بیشتر بخوانید... روایت تسنیم از خستگیِ پرستاران کاشانی؛ استفاده از ماسک تنها درخواست کادر درمان از مردم است آغاز اجرای فاز ششم صدور پروانه صلاحیت حرفه‌‌ای پرستاران موافقت روحانی با پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات پرستاران قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روایت تسنیم از خستگیِ پرستاران کاشانی؛ استفاده از ماسک تنها درخواست کادر درمان از مردم است آغاز اجرای فاز ششم صدور پروانه صلاحیت حرفه‌‌ای پرستاران موافقت روحانی با پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات پرستاران پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۲ گزارش| وضعیت قرمز کرونا در استان اصفهان/ خط و نشان استاندار برای کسانی که ‌بهداشت‌ را رعایت نمی‌کنند ۳ متخصص بیماری‌های عفونی پاسخ می‌دهد؛ آیا ‌کرونا از طریق غذا و نوشیدنی منتقل می‌شود؟ ‌ ۴ اینجا «دیسفان گناباد»؛ روستایی که ۱۸ سال صدای گریه نوزادی را نشنیده است ۵ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۶ روایت تسنیم از محرومیت‌های سیستان و بلوچستان/ روستای «کدَرم» محروم از خدمات اولیه زندگی+ فیلم ۷ رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان سفر می‌کند+ برنامه‌ها ۸ ویژه‌برنامه‌های سالروز ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود مهمترین اخبار استانها رقص کرونا در عروسی‌ها/ آمار فوتی‌ها همچنان رو به افزایش/ خراسان‌جنوبی به وضعیت هشدار رسید وزیر ارشاد: «سه‌شنبه‌های تکریم» از مقام شهدا به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس برگزار می‌شود گلستان|جستجوهای تخصصی و میدانی پلیس در منطقه جهان‌نما/ اثری از دختر گمشده نیست نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیرکل سابق ورزش و جوانان فارس؛ پرونده ۶ متهم دارد مهمترین اخبار تسنیم رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی ایران قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد جهانگیری در دیدار "الکاظمی": انتظار داریم دولت عراق موضوع ترور سردار سلیمانی را با جدیت پیگیری کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران کرونایی پرستاران بخش ادامه می دهد شیفت ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت