Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدگاه آمریکایی‌ها درباره عراق درست در نقطه مقابل ماست زیرا موافق عراق مستقل، قوی و دارای حکومتی با رأی اکثریت نیست.

به گزارش شریان نیوز،رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، روابط ایران و عراق را به پشتوانه اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی و عادات و سنن به معنی واقعی کلمه برادرانه خواندند و تأکید کردند: آنچه در روابط دو جانبه برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است منافع، مصالح، امنیت، عزت، اقتدار منطقه‌ای و بهبود شرایط در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایران هیچگاه بنای دخالت در امور عراق را نداشته و نخواهد داشت، گفتند: ایران، خواهان عراقِ عزتمند، مستقل و با حفظ تمامیت ارضی و وحدت و انسجام داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ایران قطعاً با هر آنچه موجب تضعیف دولت عراق شود، مخالف است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: البته دیدگاه آمریکایی‌ها درباره عراق درست در نقطه مقابل ما است زیرا آمریکا به معنی واقعی کلمه دشمن است و موافق عراق مستقل، قوی و دارای حکومتی با رأی اکثریت نیست.

ایشان تأکید کردند: برای آمریکایی‌ها اینکه چه فردی نخست وزیر عراق باشد مهم نیست آنها به‌دنبال حکومتی همچون حکومت «پل برمر» حاکم آمریکایی عراق در اوایل سقوط صدام هستند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ایران در خصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمی‌کند اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تصمیمِ دولت، ملت و مجلس عراق برای اخراج آمریکایی‌ها پیگیری شود زیرا وجود آنها موجب ناامنی است.

ایشان جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را یک نمونه از نتیجه حضور آمریکایی‌ها برشمردند و خطاب به نخست وزیر عراق افزودند: آنها میهمان شما را در خانه شما کشتند و صریحاً به این جنایت اعتراف کردند که این موضوع کوچکی نیست.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، اجماع گروهها و جریانهای سیاسی عراق برای انتخاب دولت آقای کاظمی را اقدامی پسندیده خواندند و گفتند: آمریکایی‌ها و عوامل آنها همواره به‌دنبال خلأ قدرت در کشورهای منطقه هستند تا از آن طریق هرج و مرج ایجاد و زمینه را برای دخالت خود فراهم کنند، همان کاری که در یمن انجام دادند و اکنون اوضاع تأسف‌بار یمن را همه شاهد هستند.

ایشان با تأکید بر حمایت ایران از دولت آقای کاظمی خاطرنشان کردند: عقل، دین و تجربه اقتضاء می‌کند که روابط ایران و عراق در همه زمینه‌ها بیش از پیش ارتقاء یابد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته گسترش روابط ایران و عراق مخالفینی دارد که در رأس آنها آمریکا است ولی به هیچ وجه نباید از آمریکا ترسید زیرا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: آمریکایی‌ها زحمت و اذیت ایجاد می‌کنند اما دولت عراق باید بدون اعتنا به این مزاحمت‌ها به مسیر خود با قدرت ادامه دهد و مردم را به‌عنوان پشتوانه خود حفظ کند.

ایشان مرجعیت و شخص آیت الله سیستانی را یک نعمت بزرگ برای عراق خواندند و خاطرنشان کردند: حشدالشعبی یک نعمت بزرگ دیگر در عراق است که باید آن را حفظ کرد.

الکاظمی: مردم عراق هیچگاه حمایتهای ایران را فراموش نخواهند کرد

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی را سعادتی بزرگ دانست و با قدردانی از مواضع و حمایتهای ایران در مقاطع مختلف به‌ویژه در دوران جنگ با داعش و تکفیری‌ها گفت: مردم عراق هیچگاه حمایتهای ایران را فراموش نخواهند کرد و واقعیت این است که خون عراقی‌ها و ایرانی‌ها در جنگ با تکفیری‌ها در هم آمیخته است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: روابط ایران و عراق یک رابطه عمیق و طولانی تاریخی و فرهنگی و مذهبی با پشتوانه عشق و ارادت به اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

کاظمی همچنین خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: ارشادات و نصایح جنابعالی همچون کلید حل مشکلات است و من بابت این راهنمایی‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

منبع: شریان

کلیدواژه: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی روابط ایران و عراق نخست وزیر عراق تأکید کردند آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به هفته معلم و تبریک این هفته اظهار داشت: انبیا و اوصیای خدا بزرگترین معلمان تاریخ بشری بوده و اهمیت شغل معلمی و بحث تعلیم و تعلیم باید در افکار عمومی مشخص و ارزش تعلیم و تربیت در جامعه آشکار شود تا همه به سمت معلمی و تعلیم و تربیت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام تعلیم و تربیت نخستین چیزی است که به آن اشاره شده و اگر نبود خلقت معنا نداشت پس اگر معلم بشریت وجود نداشته باشد خلقت عالم هستی فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال از اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل کرده، یاد دادن و خواندن است و در دین مبین اسلام، خداوند متعال به نوشتن و قلم قسم یاد کرده است که در هیچ مکتبی اینگونه نبود پس خدا به علم قسم خورده در حالی که در سایر ادیان به علم‌آموزی اشاره‌ای نشده است.

وی با اشاره به اینکه مقام تعلیم و تعلم در دین مبین اسلام ارزش زیادی دارد افزود: امام باقر(ع) فرمود تمام جنبدگان روی زمین برای معلم خوب استغفار می‌کنند و حتی در دریاها، ماهیان در حق معلمان استغفار کرده و می‌توان گفت که دنیا به معلمان دعا می‌کند و خدا همه را مکلف به احترام به معلمان کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: با توجه به اینکه انسان اشرف مخلوقات است وظیفه معلم تربیت اشرف مخلوقات بوده، پس تمامی دولتمردان و دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیر فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: ایشان فرمودند که معلمان باید تقویت و از لحاظ مالی و مسائل معنوی توانمند شوند و در این راستا نیز سند تحول باید عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین بر تقویت معاونت پرورشی تاکید کرده و فرمودند که باید این معاونت با قوت و قدرت کار خود را ادامه داده و از سوی دیگر معلمان نمونه معرفی شوند.

وی افزود: انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از معلمان این بود که تنها به مقوله تعلیم بسنده نکنند بلکه باید هویت ایرانی و اسلامی به دانش‌آموزان داده و به آنها انگیزش و امید بدهند و دانش‌آموزان را توانمند تربیت و روح آنها را تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: از سوی دیگر به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، معلمان باید افتخارات کشور و خطرات دشمن را به دانش‌آموزان تبیین کرده و شاگردان زنده تربیت کنند نه اینکه روح آنها را از بین ببرند بلکه باید آنها را بااحساس مسئولیت و باانگیزه بار بیاورند چون مسئله معلمی مهم و در عین حال مسئولیت بسیار سنگینی است.

وی در ادامه با اشاره به حرکت‌های مردمی و دانشجویی سراسر دنیا در حمایت از مردم غزه بیان کرد: هم اکنون در دانشگاه‌های آمریکا به مسئله غزه حساسیت نشان داده‌اند و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید غزه به مسئله بین‌المللی تبدیل شده و نباید اجازه داد که این مسئله از افکار عمومی دنیا خارج شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا نیز همواره از وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی حمایت کرده و با دانشجویان حامی غزه به شکل وحشیانه برخورد می‌کند و بنابراین باید آنها را شناخت چون آنها از انسانیت دوری جسته و همانند حیوان با زنان برخورد می‌کنند که این خود چهره واقعی آنها را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر ایران با رهبر انقلاب تا دقایقی دیگر