Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@08:07:41 GMT

تصاویر/مسجد ملک التجار بازار تهران در قاب دوربین

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۵۳۲۱

تصاویر/مسجد ملک التجار بازار تهران در قاب دوربین

مسجد ملک التجار معروف به ملک آباد در بازار عباس آباد تهران واقع شده است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسجد ملک التجار معروف به ملک آباد در بازار عباس آباد تهران واقع شده است. این مسجد دارای دو شبستان یکی در قسمت پایین با معماری گنبدی شکل که قدمت آن به ۳۰۰ سال می‌رسد و از سوی میراث فرهنگی ثبت شده است و شبستان دیگر که سال‌ها بعد از سوی میرحسن احمدی بر روی شبستان زیرین ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هر دوی این شبستان‌ها که سال‌ها متروکه بود، حدود ۱۷ سال قبل به همت محمد شریفی از کسبه همجوار این مسجد و کمک‌های مردمی بازسازی شد و مکانی مناسب برای برپایی نماز ظهر و عصر و مراسم مذهبی شد. این مسجد همواره در شمار مساجد پر نمازگزار و مهم پایتخت بوده است که ایام کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با حفظ سلامت شهروندان سبب فعالیت محدود این مسجد همچون سایر مساجد دیگر در کشور شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران - خرم آباد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد پرواز ساعت ۱۵ امروز به شماره پروازی ۱۰۰۶ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

سازمان هواشناسی امروز جمعه با تاکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه خبر داد.

بنا بر اعلام هواشناسی لرستان میانگین بارندگی طی ۷۲ ساعت گذشته در استان به میزان ۴۶ میلی‌متر ثبت شده که بیشترین بارش‌ها با میزان ۱.۸ میلی‌متر مربوط به رومشکان است.

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • کنایه سنگین روحانی به زاکانی و شورای شهر تهران
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • بازگشت پرواز تهران - خرم آباد
  • چالوس یک طرفه شد
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد