Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@17:10:48 GMT

هشدار آلمان به مصر درباره دخالت نظامی در لیبی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۵۳۷۴

هشدار آلمان به مصر درباره دخالت نظامی در لیبی

وزیر امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای یونانی خود در آتن درباره دخالت نظامی مصر در لیبی با توجه به مصوبه اخیر پارلمان این کشور هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "دویچه وله" آلمان، بعد از اینکه پارلمان مصر با مصوبه‌ای راه دخالت نظامی در لیبی برای رئیس جمهور این کشور را هموار کرد آلمان در این باره به این کشور هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به تصمیم پارلمان مصر در باز گذاشتن دست دولت برای مداخلات نظامی خارجی گفت: تصمیمات درباره عملیات های نظامی مورد استقبال قرار نگرفته، بلکه همواره خطر تشدید مناقشات را در خود دارد.

پارلمان مصر با استقرار نیروهای مسلح مصر در قالب مأموریت‌های رزمی در خارج کشور موافقت کرده است. پارلمان مصر این اجازه را به "عبدالفتاح السیسی" داده است که همه تدابیر لازم را برای حفظ امنیت ملی اتخاذ کند.

مصوبه پارلمان مصر پس از اظهارات السیسی رییس جمهوری این کشور مبنی بر تعیین خطوط قرمز در لیبی و احتمال مداخله نظامی مصر در منازعات لیبی بود.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال 2011 ، این کشور عملاً به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به "دولت وفاق ملی" به ریاست "فایز السراج" بر سرکار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، "خلیفه حفتر" یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

عربستان سعودی، روسیه ، مصر، امارات، فرانسه و یونان از ژنرال حفتر حمایت می کنند و ترکیه، قطر و ایتالیا نیز دولت "فایز السراج" را مورد پشتیبانی خود قرار داده اند.

هایکو ماس، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "نیکوس دندیاس"، همتای یونانی خود در آتن تاکید کرد که دولت آلمان همچنان با احزاب درگیر در مناقشات داخلی لیبی در حال گفتگو است و خواهان یک آتش بس است.

وزیر امور خارجه یونان هم تصمیم پارلمان مصر را یک موضع دفاعی ارزیابی کرده و با این همه از سیاست آلمان در قبال لیبی حمایت کرد.

وزیر امور خارجه یونان تاکید کرد: رویکرد برلین در قبال لیبی باید در پیش گرفته شود تا به این ترتیب یک آتش بس واقعی در لیبی شکل گیرد.

وی تاکید کرد: بدترین حالت برای اروپا این است که لیبی به سوریه جدیدی تبدیل شود.

نگرانی سازمان ملل از مجوز دخالت نظامی مصر در لیبیگفتگوی ترامپ و ماکرون درباره اوضاع لیبیاستقبال پارلمان حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی

وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در سفر به حوزه بالتیک بار دیگر بر لزوم تحریم کشورهایی که تحریم های تسلیحاتی لیبی را لغو می کنند تاکید کرد.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان روزچهارشنبه هم به انگلیس سفر خواهد کرد و با "دومینیک راب"، وزیر امور خارجه انگلیس درباره موضوعات مهم اروپا که در دستور کار ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا قرار دارد از جمله تنظیم روابط جدید بین اروپا و انگلیس بعد از برگزیت، موضع اروپا در قبال مسئله هسته‌ای ایران، و نوع و روشی که انگلیس می خواهد در سیاست امنیتی اروپا مشارکت کند گفتگو خواهد کرد.

"هایکو ماس" همچنین در آتن درباره توافق سران اروپایی درباره بسته اقتصادی کرونا ابراز خرسندی کرده و در عین حال در این باره که هزینه های سنگین این توافق بار سنگینی روی دوش آلمان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا ایجاد می کند ابراز نگرانی کرد.

آلمان در نیمه دوم سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,88,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "لیبی" بیشتر بخوانید... نگرانی سازمان ملل از مجوز دخالت نظامی مصر در لیبی استقبال پارلمان حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی گفتگوی ترامپ و ماکرون درباره اوضاع لیبی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نگرانی سازمان ملل از مجوز دخالت نظامی مصر در لیبی استقبال پارلمان حامی حفتر از دخالت نظامی مصر در لیبی گفتگوی ترامپ و ماکرون درباره اوضاع لیبی واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آلمان" اخبار "لیبی" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌ جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۲ ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود ۳ ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد ۴ اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ۵ کشته شدن ۱۸ تروریست و انهدام ۳ خودروی بمب‌گذاری شده در شمال سیناء ۶ دستگیری «مولانا اشرف جلالی» و به کرسی نشستن حرف شیعیان پاکستان ۷ واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان ۸ افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد مهمترین اخبار بین الملل ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌ جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق: ریشه اصلی ناامنی در منطقه و عراق حضور نامشروع آمریکا است واکنش معارض مطرح عربستانی به بستری شدن ملک سلمان در بیمارستان مهمترین اخبار تسنیم رهبر معظم انقلاب: جمهوری اسلامی ایران قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد جهانگیری در دیدار "الکاظمی": انتظار داریم دولت عراق موضوع ترور سردار سلیمانی را با جدیت پیگیری کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار لیبی اخبار آلمان اخبار لیبی دخالت نظامی مصر در لیبی وزیر امور خارجه آلمان پارلمان مصر سازمان ملل هایکو ماس بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باخ: کار من دخالت در سیاست نیست

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که وظیفه او دخالت نکردن در سیاست است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از RAC 1؛ توماس باخ گفت: کار من دخالت در سیاست نیست. من با بسیاری از سران کشورها صحبت می‌کنم، اما IOC باید در نقش خود باقی بماند. ما با امکانات کم خود بهترین کار را انجام می‌دهیم. متأسفانه، ما نمی‌توانیم در مورد صلح تصمیم‌گیری کنیم.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که چرا ورزشکاران روسی از شرکت در رژه ورزشکاران در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس منع شدند، اظهار داشت: روس‌ها خودشان مقصر هستند. این نتیجه نقض منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک روسیه است که منطقه کریمه را از طریق یک همه‌پرسی ضمیمه خاک خود کرد. بنابراین ما مجبور شدیم عضویت روسیه را به حالت تعلیق در آوریم. ما نمی‌توانیم ورزشکاران را تنبیه کنیم، بنابراین به آن‌ها اجازه می‌دهیم که به صورت انفرادی و نه به صورت تیمی مسابقه دهند. به همین دلیل است که آنها نمی‌توانند در رژه ورزشکاران شرکت کنند.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • (ویدئو) هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • هشدار شدیداللحن ارتش یمن به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد