Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: امروز اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی (ع) و بانوی عالمین حضرت زهرا (س) است، ازدواجی آسمانی و ماندگار که بنیان هدایت بشریت را به دنبال داشت و این نشان می‌دهد که وصلت‌های مقدس باعث سعادت، کمال، رشد و تعالی جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- او افزود: در تلاقی دو بحر عظیم تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق می‌افتد، متأسفانه سال‌ها است که در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و در دو دهه قبل در همین مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان به تصویب رسید با این رویکرد که وصلت مقدس جوانان را آسان کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد:، اما این طرح در پستوی سازمان‌های مختلف خاک می‌خورد و علی رغم پیگیری مجالس گذشته و گزارش‌های نظارتی که در این حوزه تهیه شده متأسفانه آثار عملی در این حوزه پیدا نشده است، با تذکرات مکرر و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب در حوزه برطرف کردن موانع فرزندآوری نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان کردن فرزندآوری و فرزندپروری قانونی را تصویب کند، اما این موضوع نیز به دلیل آن که شاید مجلس کمی در عزم خود جدی نبوده و دولت‌ها در تأمین بار مالی مشارکت نداشتند به جایی نرسید.

نایب رئیس اول مجلس ادامه داد: ما امروز ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج داریم که باز متأسفانه نزدک به یک و نیم میلیون نفر آن‌ها در آستانه تجرد قطعی هستند، بنده به نوبه خود امیدوار بوده و تلاش می‌کنم و البته مطمئنم که جمع همکاران انشاء‌الله به دلیل صحبت‌های اخیر حضرت آقا که به این موضوع تأکید داشته‌اند حتماً مجلس یازدهم باید برای این مسئله جدی و ملی فکری کند.

او گفت: خبر دارم که جمعی از همکاران اقدامی را شروع کرده‌اند و امیدوارم که با همکاری و هم‌گامی همه دوستان بتوانیم کاری مؤثر را در جهت رفع موانع ازدواج و آسان سازی تشکیل خانواده و پایدارسازی آن و همچنین کاهش طلاق و کمک به فرزندآوری گامی برداریم باید بستری به وجود بیاید که جوانان ما علاقه پیدا کنند تا خانواده تشکیل دهند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تمایل به فرزندآوری طبق تحقیقات صورت گرفته نزدیک به ۳ فرزند است و وظیفه دولت و مجلس است که این مسیر را برای مردم آسان کنند تا جامعه به خواست قلبی خود برسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نایب رئیس اول مجلس ازدواج فرزندآوری سن ازدواج قاضی زاده هاشمی ازدواج مجلس روز ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سخنان کامران غضنفری درمورد پیشنهاد اعطای وام و خودرو و عضویت در کمیسیون دلخواه در قبال رای به فرد مشخص برای ریاست مجلس بسیار نگران‌کننده بود. اگر از همین ابتدا تطمیع جای شایسته‌سالاری را بگیرد مجلس دوازدهم قبل از شروع به کار محکوم به شکست خواهد بود که البته اینبار فرق میکند.»

او این مطلب را با هشتگ تحول منتشر کرده است.

27215


‏⁧

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902090

دیگر خبرها

  • جوان‌ها باعث پیشرفت‌های علمی بزرگ ایران هستند
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم/ شکست قطعی است اگر...
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • اختلال در سامانه وام فرزندآوری و سردرگمی متقاضیان
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم