Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان می‌دهد، در سه ماهه نخست سال بیش از ۳۷ تن زعفران ایرانی به کشورهای مختلف صادر شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کشورمان طی 3 ماهه اول سال 99 علی رغم دشواریهای موجود در پی شیوع ویروس کرونا اقدام به صادرات 37 هزارو645 کیلوگرم زعفران به بیش از 52 کشور کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش این حجم صادرات زعفران بالغ بر 38 میلیون و579 هزارو 816 دلار است.

 اصلی ترین مقاصد صادرات زعفران کشور به ترتیب هنگ کنگ با 12 تن و734 کیلوگرم وبه ارزش 14 میلیون و403 هزارو 355 دلار و اسپانیا با 9 تن و198 کیلوگرم وامارات متحده عربی با 3 تن و 485 کیلو گرم هستند . وی در خصوص سایر مقاصد صادراتی گفت: کشورهای ایتالیا، کره، آلمان، سوئد، فرانسه و چین هستند.

گفتنی است، سخنگوی گمرک ایران معتقد است، از 122هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران در دنیا 115هزار هکتار آن در ایران بوده و عملا 94درصد زعفران دنیا در کشورمان تولید می شود. 

 سال 98 حدود500تن زعفران در کشور تولید شده است و به طور معمول نزدیک به 80درصد این کالا صادر می شود، متاسفانه ویروس کرونا در سراسر دنیا بر تجارت خارجی اثر منفی گذاشه زعفران یک کالای صادراتی با اهمیت است و عمده صادرات نیز از طریق حمل و نقل هوایی انجام می‌شود که کاهش یا توقف پروازهای خارجی در امر صادرات این محصول، تاثیر منفی داشته است .

 سه ماده موثر زعفران، کروسین، پیکروکروسین و سافرونال هستند که دارای خواص دارویی بالایی هستند و در بسیاری از کشورها از آن دارو تولید می‌کنند مانند هنگ کنگ ،اسپانیا وآلمان ودر واقع میتوان صادرات زعفران را صادرات یک کالای استراتژیک  دانست.

 با بازگشایی مسیرهای پروازی و مهار کرونا روند صادرات زعفران در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صادرات صادرات زعفران صادرات غیر نفتی بیشتر بخوانید... صادرات ۲۳.۴ هزار تن ماهی و آبزیان دریایی طی ۳ ماه صادرات روزانه ۲.۷ میلیون بشکه نفت عراق از میادین جنوبی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... صادرات ۲۳.۴ هزار تن ماهی و آبزیان دریایی طی ۳ ماه صادرات روزانه ۲.۷ میلیون بشکه نفت عراق از میادین جنوبی واژه های کاربردی مرتبط صادرات صادرات زعفران صادرات غیر نفتی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود ۲ هشدار وقوع سیلاب و وزش باد ۸۰ کیلومتری در گیلان و گلستان ۳ ارزش برگه ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد ۴ ابلاغ نرخ های جدید سود بانکی/ سود سپرده ۲ ساله ۱۸ درصد شد + سند ۵ هواشناسی ایران ۹۹/۴/۳۱| پیش بینی رگبار ۳ روزه باران در ۹ استان /کاهش محسوس دما در نوار ساحلی خزر ۶ کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات بورس از امروز اعمال می‌شود ۷ افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد/ پژو ۲۰۶ یکصد و سه میلیون تومان شد ۸ جعبه سیاه کابین خلبان هواپیمای اوکراینی بازخوانی شد مهمترین اخبار اقتصادی انحراف برخی طرح های اشتغال روستایی/ ۶۰۴ میلیارد تومان پول برگردانده شد تامین ذخایر گوشت کشور با خرید تولید داخل/ هر کیلو ۷۰ هزار تومان ۳ صندوق ETF دیگر دولتی، در صف ورود به بورس/ دارا دوم در مرداد عرضه می‌شود تامین مالی بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی از محل انتشار اوراق مالی+جدول مهمترین اخبار تسنیم افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق: ریشه اصلی ناامنی در منطقه و عراق حضور نامشروع آمریکا است اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه جزئیات ۱۳ پیشنهاد انبوه‌سازان به مجلس برای رونق تولید و عرضه مسکن درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات صادرات زعفران صادرات غیر نفتی صادرات صادرات زعفران صادرات غیر نفتی صادرات زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود