Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی مفتح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره بودجه سال ۹۹ درباره تأمین قیر رایگان، گفت: تأمین قیر برای کارهای عمرانی یکی از روش هایی است که طی سال‌های اخیر در راستای کمک به اجرای طرح های عمرانی به ویژه در روستاها و بهسازی راه ها در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این حال زمانی که نمایندگان مجلس به حوزه های انتخابیه خود سرکشی می کنند، متوجه می شوند که کارهای عمرانی آن طور که باید و شاید عملیاتی نمی شود و بر این اساس یکی از اقداماتی که برای فعالیت های عمرانی ضرورت دارد، تأمین قیر است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مشکلات دولت در تأمین منابع مالی و تخصیص اعتبارات عمرانی، بهترین روش برای فعال سازی پروژه های عمرانی، تأمین قیر است.

مفتح درباره طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره بودجه ۹۹، گفت: پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آن است که ۵۰ درصد از یک میلیون تن به راه های روستایی، بازآفرینی شهری و مسکن مهر اختصاص پیدا کند.

وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد ما آن است که ۲۱ درصد از اعتبار یک میلیون تنی که در این بند در نظر گرفته شده است، در اختیار بنیاد مسکن برای آسفالت معابر، بهسازی روستاها و طرح های عمرانی دهیاری ها تخصیص یابد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین پیش بینی ما آن است که ۱۷ درصد از این منابع در اختیار سازمان شهرداری ها  و دهیاری ها برای  آسفالت معابر شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص پیدا کند و همچنین ۵ درصد از قیر رایگان باید در اختیار سازمان نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.

مفتح با بیان اینکه ۴ درصد از این منبع مالی باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، ادامه داد: سه درصد از یک میلیون تن هم باید در اختیار سازمان بسیج برای آسفالت بین مزارع و محوطه های پایگاه های بسیج و انتظامی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: براساس این بند قانونی، دولت مکلف می شود که ۴ هزار میلیارد تومان را جهت تأمین یک میلیون تن قیر رایگان از محل صرف بودجه های عمرانی در اختیار شرکت نفت قرار دهد و با اجرای این قانون، قیر رایگان برای همه پروژه هایی که مطرح شد، تخصیص پیدا می کند.

کد خبر 4980196 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان نوسازی مدارس وزارت جهاد کشاورزی محمدمهدی مفتح کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بنیاد مسکن قیر مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف برجام محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی ایران محمدجواد ظریف حسن روحانی اسحاق جهانگیری سند همکاری ایران و چین شورای نگهبان مجلس هیئت دولت قیر رایگان یک میلیون تأمین قیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

بودجه عمرانی افزایش یافت

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح این جدول، گفت: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است.

وی ادامه داد: هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است. ما بودجه عمرانی را افزایش داده‌ایم و بودجه عمرانی به هیچ وجه کم نشده است، به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 6092919 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری