Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:19:00 GMT

مستند باهو فرزند راستی در مشهد مقدس اکران شد +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۶۵۹۶

مستند باهو فرزند راستی در مشهد مقدس اکران شد +تصاویر

اثر تازه «محمد مهدی خالقی» به همت پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه و موسسه میراث شرقی در مشهد مقدس اکران شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مستند «باهو فرزند راستی» روایتی است دیدنی از ارادت مردم پاکستان به سلطان محمد مشهور به سلطان باهو از عرفای بزرگ و صاحب نام قرن یازدهم هجری که اینک آرامگاه او در منطقه شورکوت (ایالت پنجاب پاکستان) هر روزه میزبان هزاران ارادتمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عارف بزرگ که او را از نسل اعوان و یاری کنندگان سالار شهیدان در کربلا می دانند موضوع مستند جدید «محمد مهدی خالقی» کارگردان و مستند ساز کشورمان شده و او را به پاکستان نیز کشانده است.

اولین اکران عمومی این مستند به همت پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه و موسسه میراث شرقی با حضور ده ها تن از اهالی هنر و فرهنگ برگزار شد.

پس از اکران این مستند جلسه با گفت و گو و بیان خاطره توسط محمد مهدی خالقی، «علی رضا کمیلی» دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده و «محمد رضا کمیلی» کارشناس حوزه پاکستان ادامه یافت.

خالقی در مورد آفرینش اثر خود گفت: سفر به پاکستان هدفی بود که سال ها آن را دنبال می کردم و از آنجا بارها مستند بین الملی تولید کرده بودم علاقه داشتم تا مستندی در مورد فرهنگ و باور مردم پاکستان تولید کنم.

کارگران مستند باهو فرزند راستی تصریح کرد: پاکستان کشوری زیباست که متاسفانه معرفی آن به درستی انجام نشده و تصورات مردم در داخل کشور اغراق آمیز و غیر واقعی است.

وی افزود: تلاش من این بود که در مستند نمایشی عمومی از چهره واقعی پاکستان به خصوص مناطق بسیار زیبای شرقی این کشور ( ایالت پنجاب و...) داشته باشم.

خالقی تاکید کرد: سوژه های بسیاری در پاکستان وجود دارد که با توجه به عشق و ارادت مردم این کشور به انقلاب اسلامی ایران می تواند مورد استفاده مستند سازان و کارگردانان قرار بگیرد تا حتی باعث تولید محصولات مشترک بین دو کشور شود.

این هنرمند مشهدی گفت: خو گرفتن با فرهنگ شبه قاره کار ساده ای است و من از قدیم به غذاهای تند شبه قاره علاقه مند بودم و به خصوص شیرچای پاکستانی را در ماه مبارک رمضان استفاده می کنم.

علیرضا کمیلی نیز در سخنان خود به موضوع ضرورت تغییر نگاه ها درمورد پاکستان اشاره کرده و گفت: حین سفری که برای تولید مستند باهو فرزند راستی به پاکستان داشتیم به محض ورود به فرودگاه و پس از آنکه پلیس از ما پرسید اهل کدام کشور هستید، با گفتن نام ایران به جای دیدن یک برخورد سخت با تعجب دیدیم که پلیس ما را در آغوش گرفته و به ما خوش آمد گفت.

دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده از ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» توسط نرگس آبیار انتقاد کرده و گفت: متاسفانه این فیلم تصویری بسیار سیاه و غیر واقعی از کشور پاکستان به مخاطبان ایرانی ارائه می دهد. در پاکستان شهرهای مدرنی مانند اسلام آباد وجود دارد که نمونه خیابان های آن را در داخل ایران هم نمی توان یافت.

این فعال فرهنگی به موضوع اعتقادات مردم پاکستان نیز اشاره کرده و تصریح کرد: طبق آمارهای موثق مردم پاکستان بیشترین علاقه را به انقلاب اسلامی ایران دارند و نباید این ظرفیت عظیم فرهنگی نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد: بر خلاف باور عمومی که مردم پاکستان را تکفیری تلقی می کنند غالب مردم پاکستان را اهل سنتی تشکیل می دهند که به اهل بیت«ع» عشق و ارادت فراوانی دارند.

محمد رضا کمیلی نیز در سخنانی ضمن اشاره به ظرفیت بزرگ فرهنگی کشور پاکستان به لزوم ورود فعالان بین الملل برای نجات سنگرهای فرهنگی در حبهه پاکستان پرداخت.

تکمیل سومین مرحله امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان توسط پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی‌ترین همسایه  با محوریت افطاری ساده«پاکستان ایرانی‌ترین همسایه» اینستاگرامی شدکیک 5000 تایی شدن کانال «پاکستان ایرانی‌ترین همسایه» توسط رئیس مجلس سنای پاکستان بریده شد + تصاویرگزارش تسنیم از اولین روز امداد رسانی تیم "پاکستان ایرانی‌ترین همسایه" به سیل زدگان خوزستان+تصاویر

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند عربستان علی رغم اینکه کانون مردمی ندارند توجه ویژه ای به پاکستان می کنند و تنها راه حل مساله نیز فعال شدن گروه های مردمی و به خصوص نخبگان برای شناساندن چهره ای صحیح و حقیقی از پاکستان است.

کمیلی افزود: عدم توجه کافی به حوزه فرهنگ در پاکستان باعث شده تا رسانه ای مانند جنگ نیوز که حین رحلت امام خمینی «ره» احترام فراوانی برای نام امام قائل بود همزمان با حمله داعش به مرقد مطهر امام، ضمن یک تیتر نشان دهد که چه اتفاق خطرناکی در حوزه فرهنگی در حال رخ دادن است.

در پایان حاضران نیز به طرح سوالاتی پیرامون مستند و کشور پاکستان پرداختند و از اهمیت ساخت تولیدات رسانه ای برای معرفی بهتر این کشور سخن گفتند.

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط + فیلم اخبار "پاکستان" بیشتر بخوانید... مصاحبه| روایت مستندساز ایرانی از سفر به پاکستان- ۲؛ «کشور مهربانی‌ها»+ تصاویر مصاحبه| روایت مستندساز ایرانی از سفر به پاکستان- ۱؛ « پاکستانی که من دیدم»+ تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مصاحبه| روایت مستندساز ایرانی از سفر به پاکستان- ۲؛ «کشور مهربانی‌ها»+ تصاویر مصاحبه| روایت مستندساز ایرانی از سفر به پاکستان- ۱؛ « پاکستانی که من دیدم»+ تصاویر واژه های کاربردی مرتبط + فیلم اخبار "پاکستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ۲ ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود ۳ لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست ۴ اعلام نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریه ۵ ظریف در مسکو: تمدید توافق ۲۰ساله با روسیه در دستور کار قرار دارد ۶ کشته شدن ۱۸ تروریست و انهدام ۳ خودروی بمب‌گذاری شده در شمال سیناء ۷ دستگیری «مولانا اشرف جلالی» و به کرسی نشستن حرف شیعیان پاکستان ۸ افزایش نابرابری در دنیا؛ کرونا ثروتمندان را داراتر و فقرا را ندارتر کرد مهمترین اخبار بین الملل یادداشت| آیا مصوبه پارلمان مصر به معنای دخالت نظامی در لیبی است؟ ضرورت پاسخ جدی‌تر ایران به چشم‌سفیدی کره‌‌جنوبی/ رعیت آمریکا نیستید؟ اثبات کنید ظریف: حامل پیام مهمی برای پوتین بودم/ توافقنامه همکاری‌ بلندمدت با روسیه نهایی می‌شود شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق: ریشه اصلی ناامنی در منطقه و عراق حضور نامشروع آمریکا است مهمترین اخبار تسنیم دستاوردی جدید از متخصصان دریایی ایران/ ‌رادارهای پرقدرت سامانه کنترل دریایی ‌بومی‌سازی شد لبنان|طرح‌‌های پیشنهادی حزب‌الله برای مقابله با تحریم‌های آمریکا لاوروف: پوتین هرگز نگفته به حضور ایران در سوریه نیازی نیست افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به عراق/ رایزنی‌ برای برداشتن ممنوعیت صادرات ۲۲ محصول به خارج از کشور شمخانی در دیدار با نخست وزیر عراق: ریشه اصلی ناامنی در منطقه و عراق حضور نامشروع آمریکا است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فیلم اخبار پاکستان فیلم اخبار پاکستان پاکستان ایرانی ترین همسایه مردم پاکستان ترین اخبار بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  در شهادت مظلومانه رئیس مکتب جعفری، جمعی از شاعران آئینی با برپایی محفل شعر و خواندن اشعار آئینی در وصف این امام بزرگوار و تقدیم جدیدترین سروده‌های خود در وصف صادق آل محمد(ص) به محضر مولایشان عرض تسلیت و تعزیت کردند.

از عاشقان بی قرار صادق بن باقریم
این محفل ادبی در ابتدا با شعرخوانی علیرضا خاکساری؛ شاعر و مدیحه‌سرای جوان اهل بیت(ع) آغاز شد و  این شاعر آئینی ترجیع‌بندی زیبا و تاثیرگذار را تقدیم حاضران کرد.

در این مراسم همچنین یاسر رحمانی و رضا یعقوبی آل با اشعار و سروده‌های خود در سوگ شهادت امام صادق(ع) عرض ارادت خود را ساحت این امام مظلوم ابراز کردند.

در  شام شهادت ششمین اختر پرفروغ آسمان ولایت و امامت حرم مطهر رضوی یکپارچه عزا و ماتم بود.
 در این شب پر اندوه زائران و مجاوران گرد آستان کبریایی رضوی جمع شده‌اند تا تسلی بخش دل داغدار این امام رئوف و مهربان باشند.

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است