Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، بارش‌های تابستانه در نیمه‌دوم تیرماه امسال که تا هفته گذشته به طور متناوب ادامه داشت موجب جاری شدن سیل در روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر در استان مازندران شد و خسارات مالی و زیرساختی قابل توجهی به بار آورد.

با گذشت حدود بیش از دو هفته از این حادثه طبیعی، ولی همچنان مردم این روستا از کم‌توجهی مسئولان استانی و شهرستانی برای بازدید و تدبیر لازم برای جبران خسارات و حل زیربنایی مشکلات ناشی از سیل گلایه‌مند هستند و برخی مسئولان منطقه نیز به جای رسیدگی به مشکلات مردم این روستا، دغدغه صندلی چرخ‌دار فرمانداری نوشهر را دارند و اکنون شرایط به جایی رسیده است که کودکان معصوم روستای نیچکوه نیز با انتشار متنی خواستار توجه مسئولان و رفع مشکلات ناشی از خرابی‌های سیل و نیز حل مشکل تردد از روی نهر بزرگی که سیل سبب تخریب پل مواصلاتی درون روستایی تا خانه کاه‌گِلی آنها شده است، شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطر بروز حوادثی مانند شکستگی و تروما در این مسیر کاملاً جدی است.

دهیار روستای نیچکوه اظهار کرد: سیل به زمین‌های کشاورزی، باغات، دامداری‌ها و علوفه دام و شبکه آب شرب این روستا خسارت زیادی وارد کرد. همچنین سیل موجب تلف شدن حدود ۱۳۰ رأس دام گوسفند و ۱۰ رأس گاو و گوساله اهالی شده است. جاده بین‌ مزارع کشاورزی و جاده ارتباطی مناطقی از داخل روستا هم به طور کلی تخریب شد و از بین رفت.عملیات احداث سیل‌بند که توسط اداره آبخیزداری در منطقه پایین دست این روستا صورت گرفته بود حتی ۶ ماه هم دوام نیاورد در حالی که هزینه‌های کلانی برای احداث انجام شد.

خیراله لهراسبی با قدردانی از حضور میدانی بخشدار کجور، ادارات جهادکشاورزی و راه و ترابری، گفت: اهالی روستا از کم‌توجهی برخی مسئولان مربوطه نسبت به جبران خسارات مالی و زیرساختی در این روستا گلایه‌مند هستند و خواستار حضور میدانی مسئولان شهرستانی و استانی برای بازدید و چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلات ناشی از سیل در روستای نیچکوه هستند.

کد خبر 533222 برچسب‌ها سيل استان مازندران روستا حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستا سيل استان مازندران روستا حوادث ایران روستای نیچکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند